Home › Forum › Zeverhoekje › Is België aan het doorslaan.
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 4 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
9 februari 2011 om 11:07
Dit gisteren in de krant http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/8961087/__Belgen_willen_SUV_s_verbieden__.html?p=3,1
En deze morgen op TV.
Als dat doorgaat weet ik het ook niet meer in wat voor wereld we leven. 😕
Zullen daarna dan de busjes aan de beurt komen, want die hebben toch ook die afmetingen. 🙄
-
MakerDiscussie
-
Aangezien dit apelandje vol ‘ligt’ met spring-bulten, hoge borduurs, gaten in de wegen, omvallende verlichtingspalen enz,…kachel ik rustig verder in mijn 4×4-kes. Ik moet niet nauw kijken en ik geraak overal ! Van het falende, (lachwekkende), strooi beleid heb ik ook geen last meer !
Dit spijtige voorval heeft niets met het type voertuig te maken. Met een Smartje waren de gevolgen even dramatisch geweest. Niet alle chauffeurs van ongevallen treffen schuld, heel veel voetgangers hebben geen besef van gevaar en steken te pas en te onpas de baan over.
Wat mij opvalt is dat de verslaggeving niet meer objectief gebeurd, (BMW, Porsche, SUV wordt steeds in drukletters vermeld). Pure afgunst ? Absoluut !!
Dat dit achterlijk voorstel weer van onze rode rakkertjes komt, daar verschiet ik niet van !
De meerderheid van deze rode rakkertjes trekt er zich echter niets van aan om tijdens de weekends onze wegen te terroriseren met hun vélo-kes en bijpassend apekostuum !
Wat zou ik dit graag zien verdwijnen op onze wegen. 👿Benieuwd wat ze volgende keer weer gaan verzinnen….
Ben het ook niet helemaal eens om die auto’s te bannen en ze maar direct aan een snelheidsbeperking te koppelen.
Als je met gelijk welke auto een kind raakt aan een degelijke snelheid, loopt het meestal slecht af…
Ik denk dat men eerder iets aan zijn rijgedrag moet doen.Dagelijks rij ik zelf met een bmw X3, (klein suvje) maar laat hem alleen echt los waar het kan en als het rustig is.
In bebouwde kom, woonwijken, … zal je me nooit betrappen op roekeloos gedrag.Mijn vader vertelde me toen hij me leerde rijden altijd dit : rij defensief en hou er altijd rekening mee dat er een olifant uit de lucht kan vallen…
Ik hou dat altijd in mijn achterhoofd en hoop dat ik die olifant nooit tegen kom.alle auto’s worden groter, zet maar eens een golf van de eerste generatie naast een van nu… moeten we die ook bannen.
De fout die volgens mijn mening veel bestuurders maken (ook in gewone wagens )is dat men zich veel te veilig voelt, omringd door airbags, staal…
Ze passen hun rijgedrag te weinig aan aan de situatie omdat ze zich toch ongenaakbaar voelen.Nog een vraag voor die criticasters, ik heb me zo goed als een nieuwe Range Rover gekocht, enkel en alleen omdat die 3500 ton mag trekken en ik dat nodig heb voor onze nieuwe boot, de meeste andere wagens hebben dit trekvermogen niet…
laat ons eens negatief denken ; ik rij met dat grote beest met boot (totaal bijna 6 ton) rustig aan 70 km per uur over een weg waar dit mag en de maximum snelheid is, een uitbundig kind of dier, loopt op de weg en steekt onverwacht over. Dat krijg je onmogelijk snel stil, is dit ook de fout van dat grote beest ?Mijn Hyundai Santa Fe is mijn daily driver. Ga jij mij nu zegen dat ik nog maar 100 mag op de snelweg ?? Grapjas
+1 voor die snelheidsbeperking en opmerking inzake bestelwagens, al dan niet met personeel (ik gebruik mijn 4×4 als “veilig” trekvoertuig, dus snel moet die niet zijn).
Cayennes, Touaregs e.d. zie ik met de huidige wetgeving “lichte vrachtwagen” niet snel meer als dusdanig worden gekeurd/ingeschreven. Die zouden dus wel het meest door die snelheidslimiet getroffen worden.
verbieden moeten ze die 4×4’s zeker niet. iedereen heeft de vrije keuze.
wel mogen ze, samen met alle bestelwagens, dezelfde snelheidslimieten opgelegd krijgen als het zwaardere vrachtverkeer.
zij die de jeep echt nodig hebben, kunnen ermee blijven rijden. deze personen hoeven ermee niet persé tegen 200 km/h over de snelweg te kunnen razen toch?
voor de anderen is er de lol dan in één keer af. eens kijken hoeveel KJNen, Rang..ers en andere luxe-camionetten er nog verkocht zullen worden om daarna in te schrijven als lichte vracht om taksen te ontwijken?
dan zijn we ineens ook verlost van de wegenbouwcamionetten die vol met personeel tegen 150 km/h je van het linker rijvak willen bumperen.
ook voor prioritaire voertuigen geen probleem, want die mogen de verkeerswet overtreden onder zwaailicht en sirene (mits de nodige voorzichtigheid).is dat geen compromis à la Belge zoals er al lang geen meer gezien is 🙂
Verbieden gaan ze zo snel niet kunnen maar ze zijn al langer aan het zeveren om alles van lichte vrachtmogelijkheden af te schaffen. Vooral die Amerikaanse Pickups zijn geviseerd (DODGE en aanverwanten). Enkel de echte werkbussen en vrachtwagens zouden (nog) lichte vracht blijven. En zoals al eens een paar jaren geleden is gebeurd deels of volledig met terugwerkende kracht. Er is zelf al ter sprake gekomen om een extra rijbelasting op alle SUV’s in te gaan voeren.
hoe triest het hele voorval uiteraard ook is, maar ook ik heb de wenkbrauwen gefronst bij de comotie die weer ontstaan is door dit voorval, en de onredelijke nonsens die er weer verteld wordt, meteen ‘gestaafd’ door de cijfers van Assuralia (de verzekeraars), die zich natuurlijk haastten om te beklemtonen hoeveel geld zij wel niet moeten uitgeven aan al die ongevallen met die stoute terreinwagens. Ik denk dat we al heeel blij mogen zijn dat het geen Porsche was die dat kind aangereden heeft, of het zou weer een heel ander verhaal zijn, met ongetwijfeld weer heel andere statistieken die uit een of andere ladekast zouden opduiken, en weer het grote gelijk zouden bewijzen…
Een gewone auto had in die omstandigheden die kleuter ook aangereden.
Het is in huidige tijden geen “eer” om Belg te zijn.
Is het trouwens niet aangewezen om met stevige terreinwagen rond te toeren met al die omvallende verlichtingspalen en putten in de wegen ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.