Is dit ok? Graag jullie mening

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Is dit ok? Graag jullie mening

  • Maker
    Discussie

  • PM

      Ik ben nog altijd aan het uitkijken naar een waardige vervanger voor mijn 996 4s. Nu heb ik enige belangstelling voor een 997 c2, eerste ingebruikname 2010. Na ingeven van het VIN nummer bleek de productiedatum 07/2008. Wagen is een mk2 met pdk, chrono pack,… dus zeker een mk2. Nu is mijn vraag: is het normaal dat een wagen bijna 2 jaar niet werd ingeschreven? Wat zou de reden kunnen zijn? Wagen heeft 100d km, tweede eigenaar en Opc onderhouden. Wat is de gemiddelde marktwaarde van zo een wagens momenteel?

    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • 123

        lastiger maar niet onmogelijk
        PDK zal in principe niet terugschakelen als dat overrevs zou opleveren.
        echt gevaarlijke overrevs krijg je van misshifts 2 ipv 4 3 ipv 5
        1 ipv 3 is gewoon game over als je aan het doortrekken was

        Dat kan niet echt met PDK

        minor overrevs misschien met bv manuele mode, in lage versnelling een stevige helling afkarren op redline
        van je gas af gaan en blijven accelereren.. maar dan moet je al een echte oen zijn om niet bij te remmen

        of ergens wielen van de grond met gas los, pdk afschakelen terwijl hij airborne is
        en bij terug op de grond landen meer snelheid dan versnelling/

        de rev limiter zal op dat moment niks kunnen doen en misschien dat je dan even een level 2 of 3 kan doen.. maar dan moet je echt al gekke dingen doen hoor.

        normaal rijden kan het niet denk ik

        PM

          Bedankt Vandamme voor de info! Kun je ook overrevs hebben met een pdk?

          123

            gen 2 DFI motoren denk ik zijn heel betrouwbaar gebleken.
            water pomp weliswaar blijft een vervang item..
            radiatoren en condensors die beetje teer zijn als er blaren liggen te rotten en zo.
            Laat aankkoop keuring doen en dan komt dat wel goed , laat ze ook de Overrevs bekijken
            Range 1-3 is cava, range 4 5 en never mind 6 zijn al serieuzer .

            coil packs na x aantal tijd werken nog maar behuizing gaat kapot met tijd.. en als ze nog nooit vervangen zijn zullen ze gaar zijn., op zich geen show stopper
            Porsche prijzen zijn stupid, maar je kan ze OEM kopen voor dealtjes. ik heb 152 pond betaald voor 6 ( BERU, OEM) in Porsche doos was dat 600+ euro geweest

            PM

              Mijn vorige was ook een Italiaan van oorsprong. Was perfect in orde! Daar vrees ik niet voor. Vroeg me gewoon af of dat normaal was dat een wagen circa 2 jaar kan staan blinken in een showroom. Hij is ingeschreven in 2010 met 50 km. Laatste eigenaar had hem 5 jaar en deed er 70000 km mee. Onderhoudsboekje klopt na controle bij OPC. Wat zou Porsche Finacial Services betekenen in dit verhaal? Zijn er mechanische minpunten aan een mk2?

              Ive

                Ik heb al een paar keer gehoord dat er in Italië geen degelijke controle ivm de km-stand is waardoor er nog gemakkelijk mee gesjoemeld kan worden. Of dit waar is of niet, kan ik niet bevestigen. Feit is wel dat er regelmatig Porsches vanuit Italië naar hier komen.

                123

                  navragen bij OPC wanneer die auto door Porsche is uitgeleverd.

                  PM

                    Er zou een Italiaan mee gereden hebben en Porsche financial services staat in het boekje. Daarna heeft de tweede eigenaar hem via een Luxemburgse garage aangekocht en ingeschreven in België. Van de productie tot de inschrijving is er niets van beweging.

                    123

                      Gewoon luidop wat gokjes

                      Corps Diplomatique?? Kweet eigelijk niet of die officieel “ingeschreven” worden of dat ze gewoon hun CD plak erop vijzen…Die pipo’s zijn compleet niet aansprakelijk voor gelijk wat anyway

                      Trackday special? nogal onwaarschijnlijk voor een auto die nog een interieur heeft en geen GT3 something is.

                      Meest obvious lijkt me dat het een showroom model van het OPC was.
                      2 jaar staan blinken in showroom…
                      OPC kan dat vermoedelijk wel ophelderen.

                      Wat staat er dan in dat onderhoudsboekje voor de periode tussen productie en inschrijving?

                    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.