Home › Forum › Porsche Talk › is dit origineel ?
- Dit onderwerp bevat 62 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 5 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
1 april 2016 om 11:11
Ik zag net deze foto’s op Kapaza, weet mij iemand te vertellen of die witte kap achterop origineel is, of is dit een speciale uitvoering van de 997? deze witte kap maakt er een tweezitter van precies… :coolness:
Ik heb het nog nooit gezien…. :geek:Attachments: -
MakerDiscussie
-
@ DeePee, je brengt een mens op ideeën, wat denk je van volgend voorstelletje, 2x smalle hoofdsteun bovenop plaatsen ongeveer een 10cm hoogte waartussen het glas gemonteerd word….. ziet er toch niet slecht uit héé …, en is inderdaad beter dan mijn eerste idee .. …. 😀
Attachments:[quote=”Harley G” post=235344]Tja…misschien toch beter gewoon een Boxster 987 of 981 gekocht… :think: :happy:
Ik wil wel wisselen (zonder opleg uiteraard!)Anyway, bij een boxster krijg je toch ook redelijk wat windcirculatie in je nek, hoor. Heeft wellicht voor een deel te maken met het ontbreken van de extra raampjes die je bij een 911 cabrio wel hebt. Ik vermoed dat die van jou nu ook niet meer naar boven gaan door je nieuwe constructie en je daardoor nu meer turbulentie hebt….
Ik denk dat het een “trial & error” oefening zal worden alvorens je de geode compromise tussen “design” en “efficiëntie” hebt gevonden.
Niemand onder de forummers per toeval gespecialiseerd in “aerodynamica” en aanverwanten?[/quote]Gerd mocht het mij niet lukken dan contacteer ik je voor een eventuele ruil… :coolness:
ik ga er denk ik een projectje van maken…. :engeltje:
Ik vond “oep ‘t” internet enkele foto’s van een soort “hoofdsteunen” met een raampje tussen…, dit moet te frezen zijn uit MDF en dan te bekleden zijn met leer, en daartussen een raampje…
Was toch geen slecht gedacht DeePee, je zet een mens op een ander pad… :up: , ga hier het hoofdje nog eens over breken… :up:
Word vervolgd…Attachments:[quote=”kleinekastenteufel” post=235345]Ik zou mij een mooie coupé aanschaffen.[/quote]
+ 1 miljoen miljard :drink:
Cabrio rijden, maar een zuchtje wind, ho maar… 😕Ik zou mij een mooie coupé aanschaffen. :engeltje:
Waar zijn de échte cabrio (Wim) rijders ?
Tja…misschien toch beter gewoon een Boxster 987 of 981 gekocht… :think: :happy:
Ik wil wel wisselen (zonder opleg uiteraard!)Anyway, bij een boxster krijg je toch ook redelijk wat windcirculatie in je nek, hoor. Heeft wellicht voor een deel te maken met het ontbreken van de extra raampjes die je bij een 911 cabrio wel hebt. Ik vermoed dat die van jou nu ook niet meer naar boven gaan door je nieuwe constructie en je daardoor nu meer turbulentie hebt….
Ik denk dat het een “trial & error” oefening zal worden alvorens je de geode compromise tussen “design” en “efficiëntie” hebt gevonden.
Niemand onder de forummers per toeval gespecialiseerd in “aerodynamica” en aanverwanten?Hallo Kroket :wtf: :wtf: ik ben geen autoconstructeur héé 😆 zou niet weten hoe ik daaraan moest beginnen….. :popcorn:
Trouwens als ik iets zou maken in “baren” zoals jij het tekent, dan gaan die boven de voorruit uitkomen, want de humps zelf komt al op een redelijke hoogte….., ik kan als ik in de achteruitkijkspiegel kijk net over deze heenkijken….
Als ik iets zoals jou tekening zou kunnen realiseren, dan krijg ik er nooit de honinggraad in verwerkt want het gat zelf hiervoor zal te klein uitvallen… denk ik…. 😀het concept zoals de wind deflectors van de 987, maar de vorm verlaagd en verkleind naar de contouren van de humps,
ik ben geen cad-cam tekenaar en heb met de losse hand een probeersel geproduceerd niet eens kleuterklaswaardig,Dirk,
Het gedeelte waar ik het “glas” zou gaan plaatsen is bekleed in beige/sand kleur, dus het is geen optie deze “beugel” te laten lakken in de kleur van de P.
Een “beugel” over de hele breedte gaat te zwaar worden daar de hoogte van het “glas” maar miniem gaat zijn, of laat mij eens zo een afbeelding zien hoe jij dit ziet, want dat met die honinggraat begrijp ik niet :engeltje:dat gaat er volgens mij teveel DHZ uitzien met zo’n steuntjes uit de keuken/badkamer :think:
ik zou eerder in alu beugels laten plooien die de contouren van je humps volgen (de floere kan u daarbij wss wel helpen), deze in de kleur van de auto lakken, en binnenin de beugels zwarte honingraat en tussen de beugels transparante plexi monteren (kijk eens hoe het bij een 987 spyder gemaakt is)
deze steuntjes zijn verkrijgbaar op de markt maar je ze maar kan terugvinden…
Ik heb al iets gevonden wat gebruikt zou kunnen worden… :up: :up:Attachments:ik ben op zoek naar “steuntjes” die ik kan gebruiken om het plexi glas te kunnen monteren, het zou er moeten uitzien zoals de schets terug te vinden als bijlage. graag had ik ze in een chrome of koperkleur (toch in iets deftig materiaal)
Ik heb er ook een model aan toegevoegd in welke vorm ik het glas zelf zou willenlasersnijden, met eventueel de naam Porsche er in gegraveerd, want dit is ook zo terug te vinden in het windnetje, en is wel mooi vind ik persoonlijk…Attachments:Misschien kan wing67 ons een plexiglas windscherm maken ? :popcorn:
prachtig , perfect
ook zelfde tocht probleem met de spyder .
zoek ook naar oplossing .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.