Is er een alternatief voor een 996 (Cabrio)?

Home Forum Zeverhoekje Is er een alternatief voor een 996 (Cabrio)?

• Maker
    Discussie

• S2

Het is geen geheim dat ik volop aan het zoeken ben naar een opvolger voor de Boxster, en ik weet dat het misschien niet het ideale forum is om met de volgende vraag te komen. 🙂

Bestaan er alternatieven voor een 996 Cabrio?

Omdat je niet altijd met oogkleppen moet rondlopen dacht ik van even te brainstormen of er alternatieven zijn voor een 996 Cabrio.

Wat is een 996 Cabrio voor mij?
      – in de eerste plaats een sportwagen zonder dak
      – exclusieve uitstraling
      – plaats voor 2+2
      – betrouwbaar
      – waardevast (of toch redelijk 🙂 )
      – …

En toen kwam het idee, eigenlijk kan ik op geen enkele concurrent komen voor deze wagen? Da’s toch ook niet zo gezond in de vrije markt?

– Mercedes CLK, BMW 3-serie, Saab Cabrio : zijn wel 4-zits cabrio’s, maar zijn zeker geen sportwagens en hebben voor mij (zeker de Mercedes en de BMW) een heel “fout” imago.
      – Maserati 4200 : heel mooi als coupé en zeker ook een sportwagen, maar als Spyder slechts een 2-zitter dus helaas
      – Z4 , Boxster, … : 2-zitters

Wie komt met een concurrent?

Ik zie alvast niets.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • [quote=”Datake” post=128499]
        E46 M3 …. heeeeeel erg fout (doordat veel jonge haantjes hun 318i als M3 “tunen” om er vervolgens “tourkes” mee door het stadscentrum te doen met de muziek goed luid)
        [/quote]

A-MEN!! :applaus:

[quote=”dierix” post=128631]aston martin DB7[/quote]

Inderdaad hoort een Aston Martin ook in het rijtje thuis.

ja, maar vind deze nooit gemaakt jaguar mooier dan de toenmalige xk8

Wim

Je bedoeld dus de Jaguar 😉

aston martin DB7

De exclusiviteit van een merk als Porsche is moeilijk te evenaren.
                  Geluid, uitstraling en model is speciaal.
                  Vele alternatieven mogelijk. Denk aan bmw m3 , audiRS, Mercedes.
                  Maar niets kan qua uitstraling tippen aan een Porsche welke dan ook!!!!!!

2+2?
                    (heb het eens geprobeerd in een 911 en raakte er met moeite nog uit)

krijg je in een 997 wel nog meer dan bagage kwijt, bijv. kleine mensjes?

S2

Ik voel mezelf nog te “jong” om met een groene jaguar met wit interieur en houtinleg rond te rijden 🙂

Maar inderdaad, ik geef toe dat ik er terloops ook al eens naar gekeken heb. 😉

6-serie cabrio en XK Cabrio, inderdaad de 2 dichtste concurrenten al liggen ze dichter bij elkaar dan bij de 996.

Die nieuwe F type van Jaguar daarentegen …. zo mooi … (maar ook 2 zits 😉 en ver buiten budget)

4 dagen met een XKR gereden, na de tweede dag was ik hem al beu 🙂

Niks zo geil als een Jaaaag. :coolness:

Hier buiten op de parking staat een XKR-S. Zo’n beest van een wagen! :hail:

waarschijnlijk had je niet direct deze in gedachten maar de enige 2+2 cabrio die bij mij in de garage zou kunnen komen ipv een 996 is dit model jaguar XK 3.5-4.2 of XKR 5.0
                            welk fout imago roept deze bij je op als deze aan de Gentse Dampoort passeert ?

[quote=”S2″ post=128540]Zie mijn comment omtrent de M3 hierboven. (Gezien je ook in de buurt van Gent woont en wel eens passeert in de omgeving van Dampoort of Muidebrug, weet je waarschijnlijk ook wel welk beeld een M3 bij mij oproept 🙂 )[/quote]

Lol, had em al lang door ook 😀 Straks mssch ff een toerke gaan doen daar 😉

S2

Zie mijn comment omtrent de M3 hierboven. (Gezien je ook in de buurt van Gent woont en wel eens passeert in de omgeving van Dampoort of Muidebrug, weet je waarschijnlijk ook wel welk beeld een M3 bij mij oproept 🙂 )

BMW M3 al dan niet cabrio zou ik nog zien zitten.

Wim

Ik zag het inderdaad in je eerste post, net iets te snel gelezen. 😳

maar inderdaad een super auto, ik heb er een dagje met gereden, en was zeer onder de indruk van deze auto. 😳

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.