Is er een alternatief voor een 996 (Cabrio)?

Home Forum Zeverhoekje Is er een alternatief voor een 996 (Cabrio)?

• Maker
    Discussie

• S2

Het is geen geheim dat ik volop aan het zoeken ben naar een opvolger voor de Boxster, en ik weet dat het misschien niet het ideale forum is om met de volgende vraag te komen. 🙂

Bestaan er alternatieven voor een 996 Cabrio?

Omdat je niet altijd met oogkleppen moet rondlopen dacht ik van even te brainstormen of er alternatieven zijn voor een 996 Cabrio.

Wat is een 996 Cabrio voor mij?
      – in de eerste plaats een sportwagen zonder dak
      – exclusieve uitstraling
      – plaats voor 2+2
      – betrouwbaar
      – waardevast (of toch redelijk 🙂 )
      – …

En toen kwam het idee, eigenlijk kan ik op geen enkele concurrent komen voor deze wagen? Da’s toch ook niet zo gezond in de vrije markt?

– Mercedes CLK, BMW 3-serie, Saab Cabrio : zijn wel 4-zits cabrio’s, maar zijn zeker geen sportwagens en hebben voor mij (zeker de Mercedes en de BMW) een heel “fout” imago.
      – Maserati 4200 : heel mooi als coupé en zeker ook een sportwagen, maar als Spyder slechts een 2-zitter dus helaas
      – Z4 , Boxster, … : 2-zitters

Wie komt met een concurrent?

Ik zie alvast niets.

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • S2

Inderdaad, knappe Cabrio met heel goede testresultaten (vooral de “autoblip” (tussengas geven) bij terugschakelen krijgt super commentaar).

Maarrrrr…. geen 2+2 en dat is een absolute voorwaarde, anders werd het onmiddellijk opnieuw een Boxster.

Wim

Nissan 370Z

En voor jullie gaan roepen, eerst eens met gaan rijden. :what:

Good point… Dat is het voordeel van een Porsche… Er komt niet elke 5 min nen johnnie vragen “est nen echten m3” ???

S2

[quote=”Datake” post=128499]e46 m3 cabrio…

Een e93 m3 zal ook buiten budget zijn vermoed ik ;)[/quote]

E46 M3 …. heeeeeel erg fout (doordat veel jonge haantjes hun 318i als M3 “tunen” om er vervolgens “tourkes” mee door het stadscentrum te doen met de muziek goed luid)
              Heel spijtig voor de M3, maar alleen daardoor volledig afgeschreven.

E46 M3 cabrio was ook mijn gedacht Datake. :up:

RS4 cabrio? AWD met 4.2L aan boord, niet bepaald onsportief. 😉

e46 m3 cabrio…

Een e93 m3 zal ook buiten budget zijn vermoed ik 😉

S2

Inderdaad, 6 reeks, maar … daar ben ik dus al mee gaan testrijden (630i Cabrio met heel veel opties) en hoewel hij wel leuk is en best wel goed reed, was de “klik” er niet.

(Maar zeer goed opgemerkt dat dit inderdaad een wagen is die in de buurt komt, al vind ik hem ook een klein beetje “fout”.)

997 Cabrio is heel leuk, maar speelt in een andere klasse qua budget.

997 cabrio…? 😀

Uiteraard zou ik in jou plaats gewoon gaan voor de 996 (4S) cabrio. Zoals je al zelf stelt: een alternatief is er niet echt. Cabrio 2+2,… 6 reeks….niet mis maar geen echte sportwagen.

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.