isolatiemousse motorkap 924

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 isolatiemousse motorkap 924

• Maker
    Discussie
  • Weet iemandd waar je isolatiemousse kan bestellen om aan binnenkant van motorkap te kleven?
    Had gezien dat de mijne volledig verstorven was, zodanig zelf dat wanneer ik erover wreef, de vlokken er zo af vielen.

Mvg,

Lennard

Attachments:
    • IMG_20150110_151351037.jpg
    • IMG_20150110_153432554.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • mocht je er nog geen gevonden/gekocht hebben, dan is hier je kans KLIK

neenee, maar als je zelf al wel eens iets gedaan hebt aan je huis ken je de belangrijke producten wel hé.. waaronder ook Tec7…

Sorry voor het vervuilen van het topic

zit jij ook in de bouw misschien?
          Daar spuiten ze ook alles met schuim op :hail:

En als je geen lawaai wil.. motorkap dicht, gaatje boren, bus PU schuim… 🙂

daar heb je ook een punt!!! Had het destijds ergens gelezen op een forum en bij die mens bladerde het af. Heb eigenlijk niet echt verder gedacht dan mijn neus lang was…..gewoon de mousse vervangen omdat ik bang was dat de verf zou afbladeren.
              Nu ja, bij een 911 zit je nog met je koelingsgaten in de klep wat je bij een 951 niet hebt, maar je hebt wel een punt!

Naar lawaai toe zal het ook wel wat schelen, maar dat vinden sommige dan weer net leuk :driver:

Lijkt me dat dan je motor TE heet wordt als je verf gaal bladeren. Zal wel een probleem met de koeling zijn dan.

Een turbo zal ook wel meer warmte produceren en het motorcompartiment meer vullen.
                Bij de 928S was de isolatie ook weg en geen probleem, ook niet na een “goede” rit. Regendruppels verdampen wel wat sneller op je motorkap.

Isolatie heeft ook als doel het motorgeluid te dempen…

Bij een 911 heb je sowieso geen isolatie in je motorkap en die ontwikkelen toch ook wel wat warmte met momenten 😉

Nu is het wel het properste en mooiste om de isolatie terug te monteren uiteraard

dat zou ik niet durven. Heb al foto’s gezien bij een 951 dat het zo heet werd onder de kap dat de verf bovenop de kap blaasvorming begon te vertonen.
                  En ik moet zeggen, toen ik een “defti” ritje met mijn 951 deed, ik er ook een eitje op kon bakken….

Misschien ligt dit bij een 924 anders….
                  maar de isolatie zal wel een reden hebben vermoed ik

Dat is wel het properste… en als je, zoals ik, wel van een zuiver motorcompartiment kan genieten…

Andere mogelijkheid is de isolatie gewoon weg te laten.

de platen van alpo zijn van hetzelfde materiaal

maar ga even na: de huidige plaat krijg je er nooit in 1 stuk uit, dus op de nieuwe plaat leggen en aftekenen en uitsnijden lukt niet.
                      Dit is dus meten, prutsen, snijden….en dan nog een mat hebben die nooit zo proper zal zijn als die 2 matten van 63 euro….

Keuze zou rap gemaakt zijn bij mij: mat bestellen + plakken + :drink: :popcorn:

Gisteren gezien op de Interclassics: http://www.isoproq.nl/home
                        Alle soorten, zelfklevend etc. , tegen scherpe prijzen.

Bijj Wurth kan je wel enkel kopen met BTW nummer dacht ik.

De optie van Stijn lijkt me hier de beste oplossing.

ziet er uiteraard een pak beter uit!
                            En geen gepruts met zelf snijden. Uitpakken, kleven, :driver:

Dat is exact wat ik nodig heb, schitterend!

Geef toe, dat ziet er toch stukken beter uit dan zo een alu-geval :

hoodinsulation.jpg

mvg,

Alpo

ik heb destijds mijn isolatiemat van mijn 951 daar gekocht. Top service.

Voor de prijs moet je niet zelf liggen prutsen om het te snijden…..koste 30 euro voor de rechtermat en 33 euro voor de linkermat

het grootste werk is het verwijderen van de oude mat en lijmresten :up:

2014-06-2110.59.02.jpg
                                2014-06-2111.59.51.jpg

@stef,

Dat zou een meevaller zijn, er is een wurth-verdeler op 10min vanwaar ik woon, bedankt vr de info.

mv,

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.