Italia

• Maker
    Discussie
  • Hi Forum!
    Zoals in mijn voorstellingstopic gemeld, wonen wij in het Zuiden. Italie is het land waar de kids naar school gaan en ik harder werk dan ik ooit gedaan heb… een gastarbeider dus 😉 .
    Nu had ik de intentie om een *porsche te kopen in Belgie, de carpass, de km stand, het taalvoordeel etc. Echter, ik heb zopas een mooi exemplaar 996 gemist omwille van de afstand. Ik had hem bijna op foto gekocht, twijfelde nog heel even en… weg was ie! Ondertussen een beetje van de teleurstelling bekomen en beslist om het jachtterrein uit te breiden naar de nabije omgeving. Het aanbod hier is groot, maar bv kilometer standen zijn moeilijk te controleren.
    Echter ik wil de auto nog altijd wel in Belgie inschrijven en dus moet die uitgevoerd worden. Teneinde om tijdens het koopproces niet te moeten inzitten met de procedure moet ik nu dus aan mijn huiswerk beginnen.
    Wat is de procedure, welke documenten moet ik van de Italiaanse verkoper hebben? Welke kosten(taksen) moet ik rekenen? Wat met verzekering? Wat met de platen? Waar moet ik de auto in Belgie aanmelden? Zijn er betrouwbare firmas die kunnen helpen?
    Brrr lijkt ingewikkeld! Help!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 84)
    • Uwe Porsche bedoelde? :happydance: 😉

Btw, de mijne ook niet, en mijne P ook niet :up:

hey mush
        de mijne druipt niet hoor
        :drink:

Is de paus katholiek?
          Hebben rijkswachters een snor?
          Druipen Porsches olie?

:sarcastisch :mrgreen:

Yeahhh bedankt voor het enthousiasme!

Nog een suggestie… de Stelvio ligt op 2 uurtjes rijden van de tunnels rond het Gardameer… erbij doen?

I’m in! :happydance:

+1
                Maar vooral omgeving Garda & Como.

ik zal van Altea/alicante moeten afkomen, anders vliegen en eentje huren ( *porsche *luv never dies)

[quote=”Sensa911″ post=182579]Hey mannen!
                    Ik heb het op dit moment ontzettende druk! Vanaf midden volgende week gaat de riem er even af en gaan we zelfs op en neer naar Belgie.

Dit geeft mij dan de gelegenheid om een en ‘t ander te overpeinzen en misschien te komen met een project van voorstel waarop jullie dan kunnen schieten.

Hieral het eerste punt dat moet gekozen worden
                    Milaan + Garda
                    Garda + zeilen (kajuitjacht) max 8 pers op de boot (de dames?)
                    Garda

Verder. :
                    Voorjaar?
                    Zomer ? drukke periode
                    Najaar?

Geïnteresseerden schiet maar…
                    Ik maak ook nog wel een apart item aan

Beste groeten[/quote]

Wij zijn voor… maar kunnen nooit weg op vrijdag of zaterdag… van zaterdagavond tot en met woensdag geen probleem.

Hey mannen!
                      Ik heb het op dit moment ontzettende druk! Vanaf midden volgende week gaat de riem er even af en gaan we zelfs op en neer naar Belgie.

Dit geeft mij dan de gelegenheid om een en ‘t ander te overpeinzen en misschien te komen met een project van voorstel waarop jullie dan kunnen schieten.

Hieral het eerste punt dat moet gekozen worden
                      Milaan + Garda
                      Garda + zeilen (kajuitjacht) max 8 pers op de boot (de dames?)
                      Garda

Verder. :
                      Voorjaar?
                      Zomer ? drukke periode
                      Najaar?

Geïnteresseerden schiet maar…
                      Ik maak ook nog wel een apart item aan

Beste groeten

Heb nogal van autofreaks gehoord dat Garda-meer de max is ! Interesting !

PDS

forum tripke naar Milaan ? :up:

Forumtrip Milaan …. klinkt goed . :music:

Ik had ons reeds willen inschrijven met 3 wagens aan de Savoie-Cup 2015, doch van de organisator mocht ons zoontje van 4j. mocht niet mee in onze wagen …
                            Jammer.

Misschien is er dus een leuk alternatief in de maak … why not ?

:respect2:
                              Volgende forumtrip naar milaan dus :driver: :up:

[quote=”Sensa911″ post=182385]

(bijdrage gesponseerd door Toeristische verening van het Gardameer dat zich tot bijzonder doel heeft gesteld : het lokken van leden van het Porscheforum naar een der mooiste plekken van Moeder Aarde 🙂 )[/quote]
                                :driver: :driver: 😀 :applaus:

De rit naar het Gardameer is niet doorgegaan, mijn vrouw (lees medesponsor) is het hele weekend behoorlijk ziek geweest, 🙁 🙁 ondertussen gaat het veel beter.

Maar heu …
                                  -die kilometers en kilometers aan :driver: tunnels en
                                  – de prachtige zichten op het meer vanop kleine intieme parkings
                                  – en het lekker eten en drank en
                                  – het warme microklimaat
                                  – en de rust op de baan nu buiten het seizoen

gaan niet weg!

Alleen moet ik volgend weekend werken en zijn we het weekend daarop in Belgie … dus nog 2 extra weekends geduld :wtf:

(bijdrage gesponseerd door Toeristische verening van het Gardameer dat zich tot bijzonder doel heeft gesteld : het lokken van leden van het Porscheforum naar een der mooiste plekken van Moeder Aarde 🙂 )

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 84)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.