- Dit onderwerp bevat 84 reacties, 26 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
-
Discussie
-
21 september 2014 om 22:36
Hi Forum!
Zoals in mijn voorstellingstopic gemeld, wonen wij in het Zuiden. Italie is het land waar de kids naar school gaan en ik harder werk dan ik ooit gedaan heb… een gastarbeider dus 😉 .
Nu had ik de intentie om een *porsche te kopen in Belgie, de carpass, de km stand, het taalvoordeel etc. Echter, ik heb zopas een mooi exemplaar 996 gemist omwille van de afstand. Ik had hem bijna op foto gekocht, twijfelde nog heel even en… weg was ie! Ondertussen een beetje van de teleurstelling bekomen en beslist om het jachtterrein uit te breiden naar de nabije omgeving. Het aanbod hier is groot, maar bv kilometer standen zijn moeilijk te controleren.
Echter ik wil de auto nog altijd wel in Belgie inschrijven en dus moet die uitgevoerd worden. Teneinde om tijdens het koopproces niet te moeten inzitten met de procedure moet ik nu dus aan mijn huiswerk beginnen.
Wat is de procedure, welke documenten moet ik van de Italiaanse verkoper hebben? Welke kosten(taksen) moet ik rekenen? Wat met verzekering? Wat met de platen? Waar moet ik de auto in Belgie aanmelden? Zijn er betrouwbare firmas die kunnen helpen?
Brrr lijkt ingewikkeld! Help!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.