Italia

• Maker
    Discussie

• Sensa911
    Deelnemer

Hi Forum!
      Zoals in mijn voorstellingstopic gemeld, wonen wij in het Zuiden. Italie is het land waar de kids naar school gaan en ik harder werk dan ik ooit gedaan heb… een gastarbeider dus 😉 .
      Nu had ik de intentie om een *porsche te kopen in Belgie, de carpass, de km stand, het taalvoordeel etc. Echter, ik heb zopas een mooi exemplaar 996 gemist omwille van de afstand. Ik had hem bijna op foto gekocht, twijfelde nog heel even en… weg was ie! Ondertussen een beetje van de teleurstelling bekomen en beslist om het jachtterrein uit te breiden naar de nabije omgeving. Het aanbod hier is groot, maar bv kilometer standen zijn moeilijk te controleren.
      Echter ik wil de auto nog altijd wel in Belgie inschrijven en dus moet die uitgevoerd worden. Teneinde om tijdens het koopproces niet te moeten inzitten met de procedure moet ik nu dus aan mijn huiswerk beginnen.
      Wat is de procedure, welke documenten moet ik van de Italiaanse verkoper hebben? Welke kosten(taksen) moet ik rekenen? Wat met verzekering? Wat met de platen? Waar moet ik de auto in Belgie aanmelden? Zijn er betrouwbare firmas die kunnen helpen?
      Brrr lijkt ingewikkeld! Help!

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 84)
      • ja Mushroom, ik heb het goed zitten. Waarom heb daar zolang me gewacht??
        Bovendien ligt net nu mijn vrouw ziek in bed, dus heb ik tijd.

Ik probeer nu de foto’s van haar “nieuw lief” en de “oude schoonheid” die hier buiten de muur stond te posten, maar het lukt niet goed… ik word buitengesmeten. :bounce:

Ik blijf verder proberen.

Totally worth the wait! :first:
          Somebody is een beetje “in loooooove” precies? 😉

en toen ik daarnet terug buiten kwam betrapte ik haar met haar nieuw lief!!! :think:
            Ik was vroeger ne rappe, maar zij is nog rapper! :happy: :happy:

En buiten op straat stond er nog een oudje, was die ook aan’t wachten??

@mushroom … nu geen bla bla bla maar boem boem foto’s

Attachments:
              • fotoachteruitkijkspiegel.jpg
              • photo9.jpg
              • photo10.jpg

Hi,
                deze middag met de kinderen (boys 12 en 16 jaar oud) gaan rijden… big smiles!!!!

Bij terugkomst nog wat extra foto’s genomen : nu in gesloten toestand.

foto1.jpg

photo33.jpg

photo53.jpg

Krokodile (en andere) doen he!

Proficiat met de *porsche :up: :up: veel plezier ermee.
                    Als ik in Milaan ben stuur ik pm en dan :driver: :driver: :drink:

veel beterschap!

Ja dat klopt. Mochten we allemaal hetzelfde graag zien, dan zouden de straten (auto’s, woningen, kleren, …) er nogal somber uitzien :up:
                      Zeer gastvrij trouwens!!!!! :applaus:

Joebarreke is de winnaar van de fles! Stuur mij even een PM met je adres en laat maar weten of je wit, rood of… liever prosecco wil!! Meazza is inderdaad de officiele benaming, maar iedereen zegt San Siro. Het stadium staat op 200 meter van waar wij wonen.

Als iemand van het forum ooit hier in Milaan moet (of zou willen zijn) zijn, laat maar weten. We hebben hier 24/24 beveiliging en parkeerplaatsen. Ideaal als je verder naar het zuiden wil (of naar de Meren) en na 900 km een overnachting wil. In het appartement is er nog een slaapkamer met aparte badkamer (privacy) vrij. Het is niet de grote luxe maar, je slaapt goed, krijgt des morgens een ontbijt, je weet dat je *porsche veilig staat en je kan verder of Madame kan hier gaan winkelen (en wij gaan een stukje :driver: )Gratis aanbod alleen voor geregistreerde forummers!

Aan allen, dank voor de complimenten en by the way : ik vind die gele wijzerplaten zeer mooi.
                        Maar het is goed dat we allemaal dezelfde smaak hebben! Anders zou het er op de weg nogal triestig uitzien!!!

Ah ja… waarom kan ik zo een lange bijdrage schrijven…ik zit met een zieke! Net op de eerste dat ie in onze garage staat te blinken 🙁 Hopelijk morgen beter en kunnen we ermee naar het Gardameer.

Betere foto’s volgen nog!

:up:

Is dat niet San Siro?
                            k wist niet dat het officieel een andere naam heeft.

BTw proficiat met de koop, we hebben 6 jaar met zo eentje getoerd en t is een super auto!

Congrats!!!
                              Worth the wait!
                              Ik vind de gele tellerplaten wél knap :up:

[quote=”joebarreke” post=182024]Stadio Giuseppe Meazza
                                Stadio Giuseppe Meazza is een voetbalstadion in Milaan. Het is de thuisbasis van zowel AC Milan als Internazionale
                                Adres: Piazzale Angelo Moratti, 20151 Milano, Italië
                                Capaciteit: 80.018

:drink:

prachtige wagen :up:[/quote]

Leve Google

Fermen bak. :up: Noemt dat tegenwoordig Giuseppe Meazza en niet meer San Siro?

😯
                                    Rare kleurcombinatie in dat interieur !
                                    En wit/997 nooit echt geslaagd gevonden.
                                    Maar zoals steeds: over smaken en kleuren………..
                                    In ieder geval, veel :driver: -plezier en veilige kilometers.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 84)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.