Italia

• Maker
    Discussie

• Sensa911
    Deelnemer

Hi Forum!
      Zoals in mijn voorstellingstopic gemeld, wonen wij in het Zuiden. Italie is het land waar de kids naar school gaan en ik harder werk dan ik ooit gedaan heb… een gastarbeider dus 😉 .
      Nu had ik de intentie om een *porsche te kopen in Belgie, de carpass, de km stand, het taalvoordeel etc. Echter, ik heb zopas een mooi exemplaar 996 gemist omwille van de afstand. Ik had hem bijna op foto gekocht, twijfelde nog heel even en… weg was ie! Ondertussen een beetje van de teleurstelling bekomen en beslist om het jachtterrein uit te breiden naar de nabije omgeving. Het aanbod hier is groot, maar bv kilometer standen zijn moeilijk te controleren.
      Echter ik wil de auto nog altijd wel in Belgie inschrijven en dus moet die uitgevoerd worden. Teneinde om tijdens het koopproces niet te moeten inzitten met de procedure moet ik nu dus aan mijn huiswerk beginnen.
      Wat is de procedure, welke documenten moet ik van de Italiaanse verkoper hebben? Welke kosten(taksen) moet ik rekenen? Wat met verzekering? Wat met de platen? Waar moet ik de auto in Belgie aanmelden? Zijn er betrouwbare firmas die kunnen helpen?
      Brrr lijkt ingewikkeld! Help!

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 84)
    • S2

Heel knappe combinatie!!!!

knap!!!!! Proficiat.
          En nu niet tevreden dat je nog even gewacht hebt en niet voor de beblutste/bekraste gegaan bent?

Zeer mooi!!!!!! Enige wat voor mij persoonlijk niet past in het kleurenschema zijn de gele tellerplaten. Maar voor de rest: TOP!!

Stadio Giuseppe Meazza
            Stadio Giuseppe Meazza is een voetbalstadion in Milaan. Het is de thuisbasis van zowel AC Milan als Internazionale
            Adres: Piazzale Angelo Moratti, 20151 Milano, Italië
            Capaciteit: 80.018

:drink:

prachtige wagen :up:

Gewoon prachtig

Ciao
                Vandaag onze nieuwe aanwinst gaan ophalen. De dag is bijna perfect gelopen, heel correcte verkopers, de hele administratie was netjes voorbereid. Op een goede 10 minuten was de auto netjes op onze naam ingeschreven. 1370 euro inschrijvingstaks en “rijbelasting” voor het eerste jaar (ongeveer 800 euro per jaar hier) betaald en met alle documenten buitengewandeld. De technische keuring is om de 2 jaar en bij wijziging van eigenaar is er geen tussentijdse. Dat is dus pas voor op het eind van volgend jaar :coolness:

En wat is het geworden. Een 997 4S cabrio van 2007. In 2010 is er na geploft te zijn, een nieuwe motor ingestoken door *porsche zelf en de garantie is nadien door *porsche verlengd. Sindsdien nog een kleine 40.000 km gelopen. De verkopende partij heeft een 1 jaar oude 991 op het oog en rijdt al 20 jaar met niks anders dan Porsche.

De kleur is wit, het dak en de binnenbekleding cocoa. De wijzerplaten en de veiligheidsgordels geel. Diegene die te laat zijn om hem te kopen groen. :mrgreen:

En nu de fotos nog zeker… excuses voor de kwaliteit, zijn genomen met de “telefoon”.

Bovendien een fles wijn voor de eerste die kan raden welk gebouw er achter de auto staat!

Nu van het weekend eindelijk :driver: :driver: :driver: rijden over berg en dal… de naftbak moet leeg, das al!!!

Attachments:
                • image_2014-10-17.jpg
                • image_2014-10-17-2.jpg
                • image_2014-10-17-3.jpg
                • image_2014-10-17-4.jpg

Als de zaken die niet in orde zijn, niet onoverkomelijk zijn dan mss er toch voor gaan. Denk dat een imeccable exemplaar een sjanste ga moeten zijn. Op ne gegeven moment moete springen hé 😀

Hi Rodondo,
                    Eigenlijk is generaliseren altijd fout,maar er zit wel iets van waarheid in. Alleen zijn er hier veeeel meer beschikbaar. Ik heb nu een beetje mijn huiswerk gemaakt en als het morgen een beetje meezit zie ik er 5 stuks. Vier 996 4s cabrio en een 997 cabrio. En dan is mijn lijstje nog niet afgewerkt. De keuze is hier behoorlijk groot. Binnen een paar weken komen we naar B en dan gaan we aldaar rondkijken.

Of het nu een Vespa is of een Porsche: in België wordt alles blijkbaar veeel beter onderhouden. Ik zou liever een zuiver Vlaams exemplaar op de kop tikken. (ik probeer niks want de mijne heeft geen fat-ass) :mrgreen:

Hi,
                        Na een paar dagen overdruk met reizen vandaag nog eens terug gaan kijken naar een 996 4s. Deze stond niet op 600 km van Milaan, maar op 2 km van kantoor.
                        Schoon machien, prachtige kleurencombinatie (vond vooral mijn vrouw – en dat is belangrijk :what: ) en een eigenaar die spontaan voorsteld om de auto naar Porsche te brengen om aan de computer te hangen.98000 km op de teller. Alleen, het interieur met behoorlijke gebruikssporen : krassen, vlekken, een gps die wat losstond. Is daar nog wat aan te doen? Hoe krijgen we dat nog goed?
                        Hopelijk is het invoegen van de fotos gelukt!

Attachments:
                        • image.jpg
                        • image_2014-10-10.jpg

Als jij mij helpt bij het voorkomen van stommiteiten, help ik jouw frank oprapen! Dienst wederom dienst!

ok
                            toeval wil dat ik een kennis heb die in Italië werkt als ingenieur.
                            Ik dacht even dat hij mij vergeten te zeggen was dat hij een *porsche liefhebber was :respect2:

maar inderdaad, op die kever staat mijn url. Mijn frank was nog niet gevallen :bounce: :loser:

Altijd welkom voor bouwgerelateerde toestanden.

En delete nu maar vlug die foto’s van de 4S van je pc, smartphone, etc :ass:
                            Op naar de volgende, je vindt wel wat!!!!

Hi Stijn, voila gevonden de foto!! ‘t ging sneller dan ik dacht!

https://porscheforum.be/New/media/kunena/attachments/8852/2014-08-2015.43.47.jpg

Hi Stijn,
                                ik kan het wel eens terugzoeken maar ergens op dit forum staat een foto van jouw garage, naast de *porsche staat een Kever met een internet zorgeloos internet adres. Vandaar heb ik het dus!
                                En, naar de auto gaan we kijken als we er ondertussen geen andere gevonden hebben!

Wim

Je weet niet wat je allemaal kunt vinden op internet :mrgreen:

Dag Sensa,

Ga je kijken naar deze wagen?
                                    Ik zit inderdaad in de bouw/renovatie/ingenieurs wereld. Hoe weet je dat als ik vragen mag? 😯
                                    Zijn we oude bekenden van elkaar?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 84)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.