Italia

• Maker
    Discussie

• Sensa911
    Deelnemer

Hi Forum!
      Zoals in mijn voorstellingstopic gemeld, wonen wij in het Zuiden. Italie is het land waar de kids naar school gaan en ik harder werk dan ik ooit gedaan heb… een gastarbeider dus 😉 .
      Nu had ik de intentie om een *porsche te kopen in Belgie, de carpass, de km stand, het taalvoordeel etc. Echter, ik heb zopas een mooi exemplaar 996 gemist omwille van de afstand. Ik had hem bijna op foto gekocht, twijfelde nog heel even en… weg was ie! Ondertussen een beetje van de teleurstelling bekomen en beslist om het jachtterrein uit te breiden naar de nabije omgeving. Het aanbod hier is groot, maar bv kilometer standen zijn moeilijk te controleren.
      Echter ik wil de auto nog altijd wel in Belgie inschrijven en dus moet die uitgevoerd worden. Teneinde om tijdens het koopproces niet te moeten inzitten met de procedure moet ik nu dus aan mijn huiswerk beginnen.
      Wat is de procedure, welke documenten moet ik van de Italiaanse verkoper hebben? Welke kosten(taksen) moet ik rekenen? Wat met verzekering? Wat met de platen? Waar moet ik de auto in Belgie aanmelden? Zijn er betrouwbare firmas die kunnen helpen?
      Brrr lijkt ingewikkeld! Help!

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 84)
      • Hi Stijn,
        ‘k had hem al zien staan op het internet!
        Merci voor de hulp … als ik ooit iemand nodig heb om inspiratie om ons huis in Belgie te verbouwen. Je staat bovenaan de lijst!!

Hi Koen,

Inderdaad, de deuk is aldaar waar de wagen wordt opgekrikt. Ik was niet het slimste jongetje uit de klas maar dat zou toch een sterke plek moeten zijn? Eigenaar beweert dat het gebeurd is als hij een parkeergarage binnenreed. Op het moment zelf was “mijne frank” nog niet gevallen. Teveel *luv op de schoon carrosserie. Achteraf pas ben ik gaan nadenken ben jullie verstand gaan gebruiken. En, inderdaad, de onderkant kan ook beschadigd zijn. Dus … even bleiten, tranen afvegen, propere zakdoek gepakt en … bladzijde omdraaien. Alhoewel, daarnet nog even naar de foto van de achterkant gekeken, ‘t is toch wel even slikken! 😯

the right call.

Er staan porsches genoeg te koop.
            Als je toch in Belgie bent, hier even langslopen. Verkoper verkoopt heel wat porsches (naast andere exclusieve wagens) en heeft een goede reputatie
            http://www.2dehands.be/autos/porsche/911/porsche-996-4s-cabrio-tiptronic-205530263.html

Volgens mij is dit een deuk te wijten aan het opkrikken van de wagen … (lijkt mij toch in de dorpel te zijn hé (?) Let dus op dat de wagen onderaan ook niet beschadigd is !

Zoals mush zegt… Prijs serieus naar beneden, anders afblijven … :bounce:

Groetjes,

Koen

Hi Mannen van het gezond verstand!
                Mag ik aansluiten bij jullie club? Niet dat ik gezond verstand over heb hoor! Maar ik gebruik dat van jullie graag :happy:

Heb net de verkoper laten weten dat ik afhaak.
                Allemaal bedankt voor de goede raad.
                Ik weet niet of het de goede beslissing is maar ik ben niet van plan te veel risico’s te nemen. De drang naar “een zaakje” te doen was even bijna te groot.

Maar ik wil een auto om mee te :driver: en niet om van wakker te liggen, en die nachtrust is wel een paar euro’s waard, als ik die er niet aan kan geven moet ik het hele *porsche avontuur maar uit mijn hoofd zetten. En dat ben ik NIET van plan!

We zoeken dus verder. Binnen een paar weken ben ik een weekje in Belgie. Als iemand van jullie een 4S cabrio (geen manuele of anders mijn vrouw :what: ) weten staan die een nieuw zorgzaam baasje zoekt, hoor/lees ik het graag, heel graag! Ondertussen kijken wij hier nog wat verder rond. :coolness:

Nog eens merci!

Ik zou me door zo’n deukje niet laten ontmoedigen, Als je de auto laat keuren kan je meteen vragen wat dat gaat kosten en dan eventueel meenemen in je onderhandeling.

kan mush helemaal volgen, zoek eens op wat een deur of een reparatie kost. Jij staat sterk, jij kan onderhandelen omdat er net een bluts is, hij kan enkel hopen dat je hapt.

+1 :coolness: :coolness: :coolness:

Mijn gedacht:
                        Niet netjes van de verkoper dat hij het niet helemaal eerlijk verteld heeft, otoh, daarom moet dit geen slechte auto zijn.
                        Wat ik zou doen: een bod van een paar 1000 Euro minder. Hapt hij, is’t goed, hapt hij niet kan je je troosten dat ‘t misschien een verborgen wrak was.

ja, die deuk kan er uiteraard makkelijk uitgehaald worden. Krassen kunnen misschien grotendeels weg gepoliert worden, niet zichtbaar op de foto’s.
                          Maar ik heb al een oldtimer of 10 verkocht uit privecollectie. Ik zei altijd wat eraan scheelde, tot de kleinste kras na. Dit voor 2 redenen:
                          – anders verspeel ik mijn tijd en die van de potentiële koper
                          – eerlijkheid duurt het langst

Maar ook in België is het niet altijd zo hoor. Ben 2 jaar geleden een 914 gaan bekijken. Full resto (en daar was de prijs ook naar).
                          Kom ik daar toe: verscheidene lekers in de laker, achterwielen slepen tegen de kassen en dat terwijl hij me zei dat hij 2 dagen eerder een rit van 400 km had gereden (zonder aftekening op de rubber, yeah right)…..ah ja, zal dan met een andere wagen geweest zijn was zijn uitvlucht.
                          Persoonlijk weet ik graag waar ik mij mag aan verwachten als ik iets ga bekijken.
                          Als je vraagt of de wagen in goede staat is, en ze antwoorden positief, dan vind ik niet dat daar zo’n bluts mag inzitten. Dat is geen fait divers….

Uiteraard waren we er niet bij, en is uw algemene indruk blijkbaar wel goed.
                          Ik denk dat jij het best kan beslissen.
                          Porsche keuring is inderdaad een positief iets. Dus mechanisch en elektronische zal het wel snor zitten.

Maar wat mij betreft is het op dat moment een “NO GO”.
                          Tenzij er op dat moment zwaar kan onderhandeld worden en het een koopje wordt

tja … en toch is er iets dat mij doet twijfelen …
                            – zou het mijn hebzucht zijn?? :think: :think:
                            – zou het mijn ongeduld zijn?? :think: :think:
                            – zou het de schoon kleurcombinatie zijn?? :think: :think:

Anderzijds ben ik ook bang van mijn vrouw :what: 😆

Dit is na 4 eerdere pogingen de eerste die spontaan akkoord ging met een keuring van de auto bij Porsche en er is natuurlijk ook het cultuurverschil, hier in Italie is een deukje of een kras niet zo erg …
                            Eigenlijk had ik gehoopt dat er iemand zou posten … die deuk onder de deur is niet zo erg, is er zo uitgehaald zonder verdure gevolgschade …

Nog maar eens een nachtje over slapen. :sleep:

Ric

+1
                              En er is keus genoeg

Voor mij hoeft het op dat moment niet meer. Ook al meermaals meegemaakt…

Als ze al niet eerlijk kunnen zeggen dat er krassen en een deuk in zit (geen kleintje trouwens), vooraleer je 1200 km bol……
                                Mijn buikgevoel vraagt zich dan af wat ze nog allemaal achterhouden.

Walk away, keep on looking

Aan alle dierbare!
                                  Ben dit weekend nog eens gaan kijken naar een 4S cabrio. Mooie foto’s op het net, aantrekkelijke vraagprijs : dus in totaal 1.200 km gereden voor deze *porsche

Echter, wat blijkt : wagen geeft geen frisse indruk (maar daar is het wassen goed voor) maar, heeft een flinke deuk onder de deur aan de passagiersstoel. Dat deed vooral bij mijn vrouw de temperatuur dalen (en dat is nu net niet wat je wil!! 😀 ). Bovendien heeft hij nogal wat diepe krassen links en rechts. Maar de auto rijdt strak, geen rookuitstoot. Volgens eigenaar (heeft de auto 8 jaar ondertussen) geen olieverbruik. Hij heeft er geen probleem mee om de auto bij Porsche te laten keuren.

Foto van de deuk en de auto hieronder. Wat is jullie mening : verder discussieren over de prijs (tot <30.000 voor een 4S Cabrio is echt weinig) of ... laten staan en verder zoeken.

Attachments:
                                  • Abruzzo.jpg
                                  • Abruzzobeschadiging.jpg

@mushroom … 😳 😳 😳 voor de 4S … zal echt beloven om het nooit meer te doen…, maar ik heb nog nooit zo’n kwantiteit aan S4’en en S6’en bij elkaar gezien, ’tis ongelofelijk hoeveel er hier rondrijden, crisis, welke crisis???

@luc993cabrio
                                    … : bedankt voor de info! De rest van zijn zoekertjes nu bekeken … deze bevestigen de indruk. Ook de verkoper van de gele Italiaanse is van hetzelfde laken een broek : *porsche staat op een soort autokerkhof. (en ik durf haar wegens te newbee niet “redden”).

Conclusie : zowel de Brugse als de Italiaanse gele schone uit mijne *luv kop zetten en verder zoeken.

Deze lijkt mij wel iets, blijkbaar ook een speciaal kleurtje : http://www.autobaselli.it/AUTO-USATE/porsche/PORSCHE-997-CARRERA-CABRIOLET-3.6.htm

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 84)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.