Italiaanse 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Italiaanse 993

  • Maker
    Discussie
  • Op mijn zoektocht naar een degelijke 993 in vervanging van de Boxster viel het mij op dat de 993’s op de Italiaanse markt toch opmerkelijk een aantal duizenden euro lager in vraagprijs aangeboden worden en de kilometerstand eerder beperkt is.

    Heeft iemand hier (goede en/of slechte) ervaringen mee ❓
    In afstand zit je al gemakkelijk aan 10 uren en meer rijden t.o.v. Duitsland.
    Is dit wel de moeite of zijn er eenvoudigere oplossingen ❓
    Invoerproblemen ❓

    ik kijk uit naar jullie tips en vooral goede raad.

    Eric

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Dan zalik dit draadje sluiten .

        Sorry, 😳 draadje mocht eigelijk sinds april 2008 gesloten worden.

        Boxster is verkocht aan iemand van het Forum en ik ben ondertussen gesteld geraakt bij een Belgische handelaar.

          Wat zou u tegenhouden om de specialisten op dit forum (RSR, Dekens, etc). te contacteren met uw wensen en budget ?

          Die kerels zijn specialisten en zullen hun best doen om u aan uw droomkar te helpen.

          Bovendien koopt ge dan van een lokale hanedelaar waar ge steeds terecht kunt als er manko’s zijn.

          Bovendien regelen ze voor u alle papieren en controles.

          Misschien eens over nadenken ?

            [quote=”cab ’88”:24r5i3nq][quote=”Daggie”:24r5i3nq][quote=”cab ’88”:24r5i3nq]Ps; de mijne kwam van hier; http://www.marinelliauto.it [/quote]

            Een rode Ferrari 360 voor 69 000 excl BTW … Hou mij tegen aub …[/quote]

            …of maakt mij een prijske voor uwe cayman . 😛 [/quote]

            Begint hier ook al in die richting te gaan. 69000 + BTW zou hier een dikke 83000 zijn. Onlangs heeft een goede klant/autohandelaar één aangekocht. Ik dacht dat de klant hem weggedaan had voor 80000 rond. Hij vroeg er achteraf wel 95000 voor 😯
            Vorig weekend heeft een klant een BMW 6-reeks gekocht. 65000 voor betaald terwijl zij wist vanwaar hij kwam. 7000 winstmarge op genomen. Ze had hem beter rechtsreeks van de eigenaar gekocht.

            Maar dit is hier weer het verhaal van autohandelaars aan het worden 😉

              [quote=”cab ’88”:1sm6lx48][quote=”Daggie”:1sm6lx48][quote=”cab ’88”:1sm6lx48]Ps; de mijne kwam van hier; http://www.marinelliauto.it [/quote]

              Een rode Ferrari 360 voor 69 000 excl BTW … Hou mij tegen aub …[/quote]

              …of maakt mij een prijske voor uwe cayman . 😛 [/quote]

              PM mij een goed voorstel 😉

                cab88 : de 993 komt in vervanging van mijn te koop staande Boxster en
                ondertussen ben ik op de hoogte van de ‘gevoelige’ plaatsen van
                een 993, maar dat maakt van een mens nog geen kenner.

                Als ik alle reactie evalueer is de balans niet echt positief te noemen. en dan hebben we nog niet over de taalbarrière gesproken (Italiaans is niet mijn sterkste kant 😳 ) en de risico’s onderweg en de mogelijke gelijkvormigheidskeuring.
                ik ben financieel niet het meest avontuurlijke type, hou nogal van zekerheden.
                Conclusie : in België blijven en eventueel in Duitsland eens prospecteren.

                Thanks,
                Eric

                Anoniem

                  [quote=”Daggie”:3mg5y3w1][quote=”cab ’88”:3mg5y3w1]Ps; de mijne kwam van hier; http://www.marinelliauto.it [/quote]

                  Een rode Ferrari 360 voor 69 000 excl BTW … Hou mij tegen aub …[/quote]

                  …of maakt mij een prijske voor uwe cayman . 😛

                    [quote=”cab ’88”:152cxy54]Ps; de mijne kwam van hier; http://www.marinelliauto.it [/quote]

                    Een rode Ferrari 360 voor 69 000 excl BTW … Hou mij tegen aub …

                    Anoniem

                      Ik heb de mijne ook in (centraal) Italie gaan halen omdat de prijs toch 3 à 4000 € lager lag dan langs hier. De handelaar zei me dat ze in Italie die oudere modellen niet makkelijk kwijt geraken en de prijzen daardoor lager liggen. De mijne had nog geen gelijkvormigheidsattest (bestond blijkbaar nog niet in Italie voor een ’88) en daarvoor heb ik een gelijkvormigheidskeuring laten doen in het plaatselijke keuringsstation, probleemloos, alles geregeld op 4 weken tijd.
                      Voor de invoering ga je best eerst eens langs een douanecentrum binnen, die zullen U wel alle info geven. Vraag ook eens of je zomaar over Zwitserland naar huis mag komen met een niet ingeschreven voertuig. Ik heb het zo gedaan ( auto stond op de aanhanger) maar later beweerde iemand dat je via zwitserland (geen EU) eerst invoertaksen moet betalen die je dan nadien zou terug krijgen als je bewijst dat je de wagen terug uitgevoerd hebt ???Ik heb er alvast niks van gemerkt. Afstand was 1450km enkel, dus zo’n 2900Km gebold en terug thuis in 47h.
                      Km stand, tjah er zitten hier ook héél grote deugnieten ze (ask hellraiser for example), de mijne had er bijna 120000 op 15 jarige leeftijd maar we zijn nu 5 jaar verder en ik heb er 132000. 😳
                      Ik heb er alvast geen spijt van maar het blijft natuurlijk een groot risico.
                      Als het een eerste porsche is en je kan geen expert meenemen zou ik het niet doen, ik had al een 911 gehad en ken zelf ook wel iets van auto’s af dus het risico was toch iets beperkter.
                      Succes met de zoektocht.
                      Ps; de mijne kwam van hier; http://www.marinelliauto.it

                        Het is niet voor niets het land van de maffiozi 😆

                          Ik kan Johan zijn uitleg alleen maar beamen, bij veel porsches en andere exoten die uit italie komen is er met chassisnrs zelf gesjoemeld…

                          ik ken in het hasseltse zo ook iemand die 40000 euro verloren heeft…

                            Mij was het ook al opgevallen dat de km-standen in Italië allemaal vrij laag zijn…
                            Ik heb hierover gesproken met een kennis in Italië, hij werkt in de sector van auto-onderdelen en is dus ook wel vrij goed op de hoogte van de autosector. Hij heeft me onmiddellijk verwittigd dat ik mijn handen moet afhouden van wagens in Italië omdat er in 8 van de 10 gevallen serieus gesjoemeld wordt. Hij maakte de opmerking dat als je goed kijkt naar de advertenties, je zal merken dat heel veel auto’s rond de 80000km hebben, en dat klopt…

                            Verder heb ik enkele maanden geleden gesproken met iemand van de Recherche van de politie van Hasselt als gevolg van oplichting waarvan ik bijna het slachtoffer was geworden… deze rechercheur was gespecialiseerd in de autozwendel. Toevallig kwam er iets ter sprake over een auto importeren uit Italië waarbij hij ook onmiddellijk de opmerking maakte dat zij bij een controle in een autobedrijf heel goed opletten of de wagen uit Italië komt, en zo ja wordt die auto onmiddellijk in beslag genomen om hem volledig binnenste buiten te draaien om alles te controleren.

                            Dus ik zou zeggen… wees voorzichtig…

                              Ik heb ooit in de autoexport gewerkt … en Italië was het land waar de auto’s met een andere kilometerstand binnenkwamen als ze bij ons buitengingen …

                              Wat niet wil zeggen dat je er geen goeie, eerlijke kan vinden …

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.