Italian trip 2014

Home Forum Porsche Uitstappen Italian trip 2014

  • Maker
    Discussie

  • raf ceulemans
    Deelnemer

      Vannacht vertrokken met 911 richting Italië, bijna de ganse rit regen en nog is regen tot we door de Gottard tunnel waren en daar was de zon, totaal onverwacht want ze gaven 100% kans op regen. Natuurlijk direct dakje open en genieten. Tegen de middag in tremezzo aan het comomeer lekker gaan eten op terras over het meer en nadien het meer rondgereden tot op onze eerste hotel bestemming, in bellagio. We konden het ook met de overzetboot doen op 10 min maar dan was ik beter met de dd gekomen, hier mag en kan men elfje zich volledig uitleven. Had gepland hier de tank opnieuw vol te gooien maar hier hebben ze geen 98, het wordt spannend morgen want het lampje brand reeds

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
      • Vandaag noodgedwongen in Lecco 73 liter 95 erin gegooid, heb wel eerst naar men garagist effe gebeld om zeker te zijn, t’zou jammer zijn moest ik men trip met een italiaantje moest verderzetten al is de nieuwe Ghibli ook wel een lekker dier, zalige cabrio rit gedaan van Bellagio tot in Desenzano del garda, men elfje staat veilig op de priveparking te wachten om me morgen naar Lucca te mogen brengen[IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/07/24/eru3uqup.jpg[/IMG][IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/07/24/ratetazy.jpg[/IMG][IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/07/24/bu2yqa2a.jpg[/IMG]

          Ik tank altijd en overal 95. Wel opletten in zuiderse landen met de 95 of 98 met vermelding E10 er achter. Die is niet geschikt voor onze oudjes.

          Wim

            Was een gewone Europeaan !!!!

            Het enige wat ik er wel eens bij durfde te gooien was loodvervanger, maar vergat ik meer dan dat ik het deed. :engeltje:
            En heb meer dan 100 duizend km gereden zonden problemen op die 5 jaar. 💡

            Daarbij had de mijne nog een andere chip, dus hing al lekker aan de gas vanaf zo’n 2500 tr/m, en was sneller als een 964, en was echt geen rustige rijder. 😆
            Dus tank maar voor die paar keer, zal zeker geen problemen geven, en als je terug thuis bent geef je haar weer de dagelijkse naft van 98. 😉

            F

              Ben je zeker dat je 98 moet tanken? Ikzelf rij al jaren rond zonder 98 erin te kappen.
              Mijn P is van 88 en ik kan me niet herinneren dat er verplicht 98 in moet hoor.

                [quote=”cabrio wim” post=174107][quote=”Dadio” post=174097]Ik heb noodgedwongen het bakje eens moeten volgooien met 95, geen problemen mee gehad echter, had zelf de indruk dat hij daar beter mee reed.
                [/quote]

                Ik heb in mijn 3.2 cabrio altijd op 95 gereden en nooit problemen gehad.
                Dus gewoon lekker volgooien een rijden.[/quote] kan dat echt geen kwaad voor de motor want wil nen beauty niet beschadigen

                Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                  [quote=”cabrio wim” post=174107]

                  Ik heb in mijn 3.2 cabrio altijd op 95 gereden en nooit problemen gehad.
                  Dus gewoon lekker volgooien een rijden.[/quote]

                  Was dat dan een USA spec Wim ?
                  Op mijne 3.2 staat op het tankklepje in koeien van letters: 98 ron Minimum !

                  ken

                    oohhhh geniet ervan!!!!!!!!!!

                    Wim

                      [quote=”Dadio” post=174097]Ik heb noodgedwongen het bakje eens moeten volgooien met 95, geen problemen mee gehad echter, had zelf de indruk dat hij daar beter mee reed.
                      [/quote]

                      Ik heb in mijn 3.2 cabrio altijd op 95 gereden en nooit problemen gehad.
                      Dus gewoon lekker volgooien een rijden.

                        Mooi nog een reisverslag te volgen

                          Geniet ervan Comomeer is :up: :up: doe de groeten aan nonkel Goerge :happy:

                            Wij zijn sinds 1 week terug van piemonte en lombardije. En idd in het noorden van italie is 98 een zeldzaamheid, maar het hangt af van station tot station. 100 octaan vind je soms wel. Ik heb noodgedwongen het bakje eens moeten volgooien met 95, geen problemen mee gehad echter, had zelf de indruk dat hij daar beter mee reed.
                            Prijzen in italie zijn trouwens niet goedkoop, en tanken met de kaart, amex, visa of whatever, is er meestal ook niet mogelijk. Dus op zondag is beter je bakje al vol.
                            Have fun! :up:

                              Geniet van het prachtige landschap, de uitdagende wegen en van de *porsche
                              Beetje (gezond) jaloers.

                                het werkelijke octaangetaal van de benzine is in de meeste europese landen wat hoger dan de geafficheerde 95.
                                als je nu geen maximum prestaties gaat vergen op circuit kan dit absoluut geen kwaad. je verbruik zal met deze benzine zo’n 10% hoger zijn.

                                ik had hetzelfde een paar jaar geleden en ben op m’n gat gevallen van de brandstofprijzen een paar km verderop in Zwitserland, waar wel 98RON te verkrijgen was :bounce: dan mogen zelfs de nederlanders nog niet klagen :wtf:

                                +1 eagle: ergens een minimum tanken om zeker niet zonder te vallen, de rechter pedaal induwen en genieten !!

                                  Ik tank met de 928, Euro 95. Mocht zelfs al 91 in , in ’78 volgens de manual. Het is te riskeren dus.
                                  Moest ge daar toch n dagske “vast” komen te zitten, dan moogt ge altijd fotokes posten van de trip. Er zijn slechter omgevingen om te Porschen dan het comomeer, veel slechter zelfs 😀

                                    Geniet ervan!
                                    (Ik zou er 10 liter “95” ingegooid hebben.)

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.