Italie trip,…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Italie trip,…

  • Maker
    Discussie
  • Normaal gezien nemen we ‘de vlieger’ naar Italie maar dit keer willen we met de targa. Het zou geen probleem mogen zijn voor de P maar, 🙄 , het is heen en weer toch zo’n 3.600 km naar Sorrento en ik wil zeker niet stilstaan ter hoogte van Modena waar die dure fiats gemaakt worden.
    Dus het is tijd voor nazicht en het maken van leuke testritjes. Dat laatste lijkt misschien overdreven maar ik heb de P pas een maand en ken hem nog niet voldoende.

    Inmiddels hebben we zonder problemen ruim 1.000 km gereden de afgelopen twee dagen. De ruitenwissers doen het gelukkig ook prima want die hebben heel wat water te verwerken gehad. Het targa dak is overigens niet helemaal waterdicht maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. 😉

    Naast het motornazicht heb ik wat kleine dingetjes gedaan die toch al moesten gebeuren. De vorige eigenaar had waarschijnlijk een voorliefde voor Heavy Metal op standje 10 want de speakers waren rijp voor de vuilbak. De radio die er nu inzit hoort er niet in maar wordt vervangen door een cdr-21 die hopelijk deze week nog wordt geleverd. De instaplijsten waren ook aan vervanging toe en gelukkig kwamen er strakke dorpels onder vandaan. (m.u.v. twee rechthoekige ‘plaatjes’, die waren behoorlijk aangeroest)
    Het stelt allemaal niks voor als je het vergelijkt met de prachtige restauratie-projecten die ik hier tegenkom op het forum maar het moest toch gebeuren.

    Aanstaande zaterdag vertrekken we richting zuid Italie en we hebben er veel zin in.

    Ciao.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Heb ook al eens 9,5 gehaald met een tripje naar Honfleur, was ik even vergeten…

      Lange afstanden is goed voor je verbruik enb dan mag je zelfs stevig doorrijden 😉

        [quote=”stefx911″:ot64urnb]9l/100km das mooi! Dat haal ik niet.
        Maar ik haal dan ook nooit 20l/100km, zelf niet met circuit erbij (Vroemdag)[/quote]

        Het was dan ook een hele opgave,…we hebben uren op een bergweg in de file gestaan vanwege een ongeval. stukje optrekken-stilstaan-stukje optrekken enz. dat was minder. 🙄

          9l/100km das mooi! Dat haal ik niet.
          Maar ik haal dan ook nooit 20l/100km, zelf niet met circuit erbij (Vroemdag)

            Zo te horen heb je zeker meer fotos met de 964 dan zonder zeker 😉

              [quote=”stefx911″:2ayryh7b]En?[/quote]

              Helemaal TOP!
              We zijn vannacht om 03:00 uur teruggekomen en mijn oude P heeft zonder problemen de rit doorstaan. We hebben onderweg de meest uiteenlopende reacties gekregen, eigenlijk wel opmerkelijk omdat het toch al een oud beestje is. De meeste reacties waren erg leuk en gisteren duurde een tankbeurt wel erg lang omdat een duitser heel enthousiast wilde blijven ‘klappen’ over zijn eigen ervaringen met Porsche. (hij kroop er nog net niet onder maar hij wilde hem van alle hoeken bekeken hebben).
              In Italie lokte de P twee keer een aggressieve reactie uit. (je hebt er gestoorde Ferrari fans tussen zitten zeg!)
              Over Ferrari gesproken, ik heb er wel 2, (twee), gezien onderweg en dat terwijl we toch praktisch langs de Ferrari farbriek in Modena gereden zijn. Geeft nix, we hebben genoten van onze 964 die gemaakt lijkt te zijn voor de Italiaanse autostrada’s. (vooral het stuk tussen Milaan en Rome en de Costa Amalfica zijn echt heel bijzonder).

              Het verbruik is ook heel bijzonder, als je je maar een beetje aan de snelheid houdt dan loopt hij moeiteloos 9 liter op 100 km. Zodra je je op de lokale slingerwegen meldt waar je veel moet stijgen en dalen dan is hij heel wat minder zuinig (20 liter op 100 km). Maar de klim-capaciteiten zijn spectaculair te noemen.

              Op de terugweg tussen Luxemburg en Brussel hebben we vannacht iets 😳 meer gas gegeven en haalde we een prachtige metalic zilveren 997 turbo S in die daarna een stukje met ons mee reed tot de afslag Antwerpen. (wat een prachtig motorgeluid heeft dat ding)

              Owjah, de vakantie zelf was ook zeer geslaagd 😉

                En?

                  We gaan zeker van de rit genieten!

                    [quote=”tomas_964″:2i4shmq7] We zullen de oude targa zeker niet over de kop jagen.

                    Je mag hem gerust op zijn staart trappen eens hij warm staat hoor 😉

                    Ritje zou geen enkel probleem mogen zijn, echt wel betrouwbaar je 964!

                    Geniet van de rit!

                      Haha,..Die moet een groot hart hebben om dat te durven. 😯

                        Je kan ook je rolschaatsen meepakken. Wel iets minder relax 😀

                        Zie filmpje :

                        http://www.youtube.com/watch?v=ZCCrpVB5bFc

                          Bedankt voor de tip!
                          Ik schat dat we uiteindelijk een gemiddelde zullen halen wat rond de 100 km/h ligt en dat is wel zo relaxt 😉 We zullen de oude targa zeker niet over de kop jagen.

                          Anoniem

                            goede raad.

                            Als je in de bergen op een hogere altitude rijd, ontzie je porsche een beetje, de luchtdichtheid is anders (meegemaakt met de lotus elise) de P heeft iets minder power en heeft wat meer tijd nodig (de driver op de bochtenwegen soms ook). Voor de rest, drive safe and have fun!!!!

                              thnx, het motor nazicht is nu ook gedaan en hij zou er klaar voor moeten zijn.

                              Van de winter worden de riemen vervangen en dan zal ik de ventilator eens onderhanden nemen, das geen zicht zo 😳 .

                                Veel plezier ginder, en hopelijk zonder problemen heen en weer rijden.

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.