ivm mijn banden

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster ivm mijn banden

• Maker
    Discussie
  • Ons Boxsterke stond al zo ongeveer drie weken stil ,sleutel erin een tik en de motor draait direct ,eenmaal op de weg voel ik dat de wagen vierkant loopt 😯 je kent dat wel he zo lichtjes schudden over heel de wagen,als ik zo een km of 5 à 10 heb gereden ,gaat dit stillekes weg,je zou zeggen dat er een plat vlak op de banden komen van stil te staan ZOU DAT KUNNEN ❓

Grt Boxster

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Ik heb dat ‘hobbelig’ gevoel ook met het Ptje momenteel, maar volgens mij ligt het ook grotendeels aan de atmosferische omstandigheden.
      Ofte simpelweg het (k*t)weer 😉 Dan speelt het type asfalt ook nog een rol. Op fluisterasfalt ging het ook wat minder, maar nog beter dan op betonplaten 😛

Die banden die ik erop zitten heb zijn sportbanden (contisport) ; die hebben een kleiner warmtebereik en bij zo lage temperaturen is’t moeilijk de banden warm te krijgen of te houden, waardoor je pakken minder grip hebt.
      Ben al een paar maal aardig weggeslipt onder hard acceleren dit weekend 🙁
      Dat gecombineerd met initieel 3x stilvallen… moet een aardig zicht zijn geweest voor andere bestuurders 😳
      Inmiddels al +1000km kunnen wennen aan mijn nieuwe liefde en nu weet ik tenmiste hoe ik ze moet aanpakken. Of behandelen zeg maar eerder 😆

😉 Wel alvast bedankt voor de info ,en de voorbanden die gaan er af ,eigenlijk zou je de wagen met zijn wielen van de grond moeten kunnen zetten ,zoals op steunen 😆

Boxster

Dit fenomeen is bekend en heeft zelfs een mooie Vlaamse naam, nl. “Flatspotting”.

Je kan het met eender wagen voorhebben. Niet alleen met onze Porsches.

Het komt er in het kort op neer dat je je wagen met warme banden hebt gestald op bijv. een koude betonnen vloer in de garage. Door de afkoeling van je banden, gaat het raakvlak van de band, ook de vorm van die vloer aannemen. Plat dus.
          Meestal verdwijnt het effect van die flatspots nadat de band terug opgewarmd geraakt gedurende de eerste kms.
          Als je pech hebt, kan het effect ook blijvend zijn. Dan moet je je banden vervangen.
          Je kan er veel meer over lezen op o.a. deze url:

http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ … ?techid=42

Groeten,
          Boxer

Idd. type banden en weersomstandigheden.
            P.s. Edwin is het ritje richting Knokke al klaar ❓ 😆

😉 Ja koen dat bedoel ik ,mijn motor draait perfect dus daar ligt het niet aan ➡ mijn voorbanden zijn voor de helft weg ,achteraan zijn deze nieuw ,merk Conti sportcontact N2

Greetz Boxster

@W8 :Ik vermoed dat hij met “vierkant loopt” de banden bedoeld en niet de motor zoals jij uit jouw post te lezen aanneemt. 😉

welk type banden heb je en hoever zijn ze afgesleten? ben gewoon benieuwd of het daar iets met te maken zou hebben 😀

Dat kan zeker beste vriend dat valt veel voor bij moto’s ook

WB

dat lijkt me toch eigenaardig en bijna onmogelijk na drie weken…. Zal toch wel meer iets met een slechte ontsteking, verbranding zijn….?

Ik heb op het Nederlandse Porsche Forum gelezen dat dit idd kan voorkoemen (en meer dan je denkt)
                        Ikzelf heb het nog nooit voorgehad, maar menigeen wel.
                        Dus geen reden tot paniek.
                        Zij beweren dat het na een paar kilometers is opgelost 😉

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.