- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
1 oktober 2009 om 10:50
Dag Iedereen,
U herrinert zich waarschijnlijk nog mijn “grote teleurstelling” na de aanschaf van een Elfje met G50. Daarin spreek ik mijn teleurstelling uit over het feit dat de wagen 10% vermogenverlies had en ongeveer 1 liter olie verbruikte op 1200 km.
Het goede nieuws is dat alles ondertussen opgelost is…… geen spetter olieverbruik meer en een te verwaarlozen vermogenverlies. Zelfs alle kleine “mankementen” werden professioneel “weggewerkt” zodat er nu werkelijk geen opmerkingen meer kunnen gemaakt worden.
Ik ga hier geen bloemlezing geven over de zogezegde Porsche-specialisten in Vlaanderen maar er zijn er nog al wat die zich uitgeven voor “expert” en er gewoon met hun klak naar gooien (neen !!! gaat hier niet over mensen die op dit forum actief zijn, laat dit duidelijk zijn). Onvoorstelbare dingen heb ik meegemaakt van en ik citeer; “de motor gaat het geen 10.000 km meer uithouden” tot en met een dringende koppenrevisie en zelfs totale revisie van de motor….kostprijs ongeveer 8000 euro…….
De essententie om tot een oplossing te komen zijn er veel mensen ontgaan………. luisteren…… aandachtig luisteren………niet alleen naar de motor maar ook naar mensen die daadwerkelijk een stapsgewijze oplossing aanbieden.
Die oplossing werd me aangereikt door gekende Wim Cabrio van het forum hier. Wim heeft natuurlijk wel geen glazen bol maar sloeg toch de nagel op de kop.
Zonder het restauratiebedrijf C.C.R. van zijn zoon Timo aan mij op te dringen en vooral zonder zijn zelfstandige technieker Robbie Piessens van RP-carrepair, die in hetzelfde bedrijfsgebouw te Hulst huist, aan mij te willen opdringen, heeft hij mij toch de juiste info gegeven waarvoor mijn oprechte dank!
Zondag l.l. de wagen binnengedaan bij C.C.R. (RP-carrepair) en dinsdagavond was de wagen klaar. Resultaat; alle kleine probleempjes van de baan en de grote “euvels” opgelost!
Bovendien kreeg mijn Elfje door de zoon van Wim een soort anti-roestbehandeling voor de komende winter en werden de schroef en de behuizing netjes gezandstraald en herspoten en werd de motor gereinigd en voorzien van een nieuwe isolatiemat.
Als ik u nu vertel dat dit alles mij zelfs geen 1000 € gekost heeft (met gedetailleerde factuur en fotomateriaal) dan kunt u wel begrijpen dat ik een tevreden man ben!
Nogmaals dank aan de 3 musketiers; Cabrio Wim, zoon Timo en toptechnieker Robbie van RP-carrepair.
Mvg Philip911 😀 D D
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.