JA ER ZIJN NOG VAKMANNEN

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen JA ER ZIJN NOG VAKMANNEN

  • Maker
    Discussie
  • Dag Iedereen,

    U herrinert zich waarschijnlijk nog mijn “grote teleurstelling” na de aanschaf van een Elfje met G50. Daarin spreek ik mijn teleurstelling uit over het feit dat de wagen 10% vermogenverlies had en ongeveer 1 liter olie verbruikte op 1200 km.
    Het goede nieuws is dat alles ondertussen opgelost is…… geen spetter olieverbruik meer en een te verwaarlozen vermogenverlies. Zelfs alle kleine “mankementen” werden professioneel “weggewerkt” zodat er nu werkelijk geen opmerkingen meer kunnen gemaakt worden.
    Ik ga hier geen bloemlezing geven over de zogezegde Porsche-specialisten in Vlaanderen maar er zijn er nog al wat die zich uitgeven voor “expert” en er gewoon met hun klak naar gooien (neen !!! gaat hier niet over mensen die op dit forum actief zijn, laat dit duidelijk zijn). Onvoorstelbare dingen heb ik meegemaakt van en ik citeer; “de motor gaat het geen 10.000 km meer uithouden” tot en met een dringende koppenrevisie en zelfs totale revisie van de motor….kostprijs ongeveer 8000 euro…….
    De essententie om tot een oplossing te komen zijn er veel mensen ontgaan………. luisteren…… aandachtig luisteren………niet alleen naar de motor maar ook naar mensen die daadwerkelijk een stapsgewijze oplossing aanbieden.
    Die oplossing werd me aangereikt door gekende Wim Cabrio van het forum hier. Wim heeft natuurlijk wel geen glazen bol maar sloeg toch de nagel op de kop.
    Zonder het restauratiebedrijf C.C.R. van zijn zoon Timo aan mij op te dringen en vooral zonder zijn zelfstandige technieker Robbie Piessens van RP-carrepair, die in hetzelfde bedrijfsgebouw te Hulst huist, aan mij te willen opdringen, heeft hij mij toch de juiste info gegeven waarvoor mijn oprechte dank!
    Zondag l.l. de wagen binnengedaan bij C.C.R. (RP-carrepair) en dinsdagavond was de wagen klaar. Resultaat; alle kleine probleempjes van de baan en de grote “euvels” opgelost!
    Bovendien kreeg mijn Elfje door de zoon van Wim een soort anti-roestbehandeling voor de komende winter en werden de schroef en de behuizing netjes gezandstraald en herspoten en werd de motor gereinigd en voorzien van een nieuwe isolatiemat.
    Als ik u nu vertel dat dit alles mij zelfs geen 1000 € gekost heeft (met gedetailleerde factuur en fotomateriaal) dan kunt u wel begrijpen dat ik een tevreden man ben!
    Nogmaals dank aan de 3 musketiers; Cabrio Wim, zoon Timo en toptechnieker Robbie van RP-carrepair.
    Mvg Philip911 😀 D D

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Mooi zo !

      Philip, geniet er nu maar van hé 😀

        top wim….

        Wim

          Kleine toelichting op dit verhaal.

          Philip had door verschillende mensen info gekregen wat er zo ongeveer loos was met zijn Porsche.
          En zoals jullie weten waren wij op het forum hier nu niet direct de beste vrienden. 😉
          Philip heeft mij toen gevraagd of wij elkaar een keer konden ontmoeten op een terras in Hulst, ik ben daar op in gegaaan en heb zo hen en zijn vrouwke leren kennen.
          Zoals jullie wel beseffen ging het gesprek niet over kleine kinderen of voetbal. 😆
          Ik heb toen die dag Philip als advies gegeven om meer en langere trajecten te rijden met een injectie reiniger, en de kleppen te laten stellen.
          Dit ook met het oog omdat de wagen de laatste tijd weinig gereden had.
          Philip is toen terug gegaan naar een Porsche specialist om de kleppen te laten regelen, en kwam bedroevend terug met het verhaal dat er toch iets anders loos was met de motor.
          Na Philip te kunnen over tuigen dat er niks loos was met de motor, is hij bij ons geweest.
          Hier hebben wij de kleppen opnieuw gecontroleerd en kwamen tot een schokkende conclusie, er stonden er zelfs meer als 0,15, terwijl een klep van Porsche strak 0,10 moet staan. 😯
          Punt is nu dat het olie verbruik over gegaan is door langere afstanden te rijden, dus veren zijn goed los gekomen, en doen nu hun werk waar voor ze erin zitten. (schrapen en afdichten)
          Ook hebben we de ontluchting schoon gemaakt , want deze was ook gevuld met mayonaise.
          Na het afstellen van de kleppen tikte de motor ook niet meer, en reageerde beter op het gas en liep veel mooier.
          De resultaten van de meting die Philip hier gepost had, waren dus puur verlies van niet goed sluitende kleppen.
          Ik denk dat ik dit niet hoef uit te leggen als een klep meer dan de heft speling heeft als toegestaan.
          Ik hoop jullie zo een klein beetje meer inzicht gegeven te hebben in de verhalen van Philip, maar kan verder vertellen dat de motor mooi droog is, en totaal niet aan revisie toe was.
          Bevestigd mijn verhaal nog een keer na de restauratie van onze cabrio, rijden met dat ding want daar is zij/hij voor gemaakt.

            Als ik me niet vergis hebben ze de kleppen geregeld. Heb hem horen draaien en moet toegeven dat hij inderdaad prachtig loopt nu. Mooie wagen trouwens. Veel rijplezier nu …

              Weet ik niet precies, ben ook niet technisch genoeg onderlegd om dat uit te leggen. Weet dat het iets te maken heeft met de kleppen…..misschien eens even vragen aan Wim Cabrio….
              Mvg philip911 😀

                wat is er aan de motor gedaan dat ie nu geen olie meer verbruikt?………

                  Super om te horen dat alles opgelost is en dat Wim niet enkel een man van woorden (zoals velen) maar ook van daden is.

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.