Ja, ‘t is gebeurd…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Ja, ‘t is gebeurd…

• Maker
    Discussie
  • … zou een bepaalde quizmaster roepen. Heb gisteren van de symboliek van de 13e (een dag die mij soms schijnbaar al meer geluk gebracht heeft)gebruik gemaakt om weer een Porsche te kopen! 😀 Mijn ‘plan’ om voor mijn 40ste weer eens iets leuks te kopen (maar nu niet meer voor elke dag) is dan toch uitgekomen…

Ik heb de ratio maar laten spreken, en niet de emotie, en die F355 maar gelaten voor wat hij is: een bloedmooie auto maar met (in het geval van de wagen waar ik al maanden voor onderhandelde) een onbetrouwbare historiek en de potentiële kans op gezeik bij de keuring vanwege een oorspronkelijk US-import. 37.000 euro voor een Spider, zelfs al was het dak in slechte staat leek een te overwegen zaak, maar misschien toch maar beter niet. Ook de wetenschap dat, als alles goed gaat, er binnen 7 maanden nog een kindje bijkomt, maakte mijn beslissing finaal. Want 2 op de 4 zaterdagen moet mijn vriendin werken, en als ik met twee kleine stinkies thuis zit, sta ik daar met mijn tweezitter!

Het is uiteindelijk een 996 TT geworden… Geef toe, er zijn slechtere troostprijzen 😆 Een (hopelijk) mooie zaak gedaan: 33.500 euro! Heeft wat kilometers, maar heeft wel 1500 km geleden een motorrevisie van 12000 euro gehad (heb de garage waar het gebeurd is gebeld), en zou er dus nog een tijdje tegenaan moeten kunnen gaan. Nu nog wat kleine krasjes laten bijspuiten, en de velgen opfrissen voor stoeprandschade, en hopelijk heb ik dan binnen een week of twee een mooie auto…voor iets van een 35000 euro. Me so happy, al voelt het nu allemaal nog abstract aan met enkel een bestelbon in handen… 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)
    • het is en blijft natuurlijk wel een feit dat wij in België, en zeker in ‘oude’ grootsteden zoals Gent, nog heel veel van onze beruchte en wereldwijd gekende kasseiwegen hebben… en die zijn natuurlijk niet echt geschikt voor sportbolides. De ouderlijke woning in de buurt van het station Gent -St Pieters is nog met van die afschuwelijk slecht gelegde kasseien, en ook de buurt van het ziekenhuis waar ik werk (in de buurt van het Gravenkasteel!) is met zeer slechte kasseiwegen bezaaid, dus ik heb jaren en jaren elke morgen en elke avond stapvoets moeten rijden met de Porsches om de boel heel te houden, en de straten er rond, zoals de Voskenslaan en dergelijke, hebben dan weer om de 5 voet van die ergerlijke drempels, waar je ook 2,4 km per uur mag over rijden, wil je de boel vanonder geen scrubbing geven. Ik vind het altijd grappig om te moeten zien dat wereldwijd veel testcircuits van autobouwers een strook Vlaamse kasseien hebben om de ophanging te testen. Wie herinnert zich ook nog de Top Gear aflevering waar ze met hun tweedehandswagens over zo een strook dienden te rijden, en elk onderdeel dat er af viel was een punt minder op het scorebord. Sommigen verloren zelfs bumpers, en zelfs een deur hing er af!!
      Anderzijds vind ik het wel verbazend dat de CD-spelers van tegenwoordig al zo goed zijn, dat zelfs met die harde ophanging in de Porsche, en op zulke slechte kasseiwegen, de CD niet meer verspringt, wat bij de eerste generaties die ik had toch vaker gebeurde

0

😆 😆 😆

0

Audiotronics schrijft:

… Laatst vroeg nog iemand waarom zo een rammelbak zoveel geld kost?

da’s dan ongetwijfeld iemand geweest die nog nooit meegereden heeft met een fewawi zeker?

0

Het comfort blijft het nadeel van een 911 😥 Als er met mij iemand meerijd vragen die altijd na een paar kilometer of het normaal is dat hun tanden zo klapperen en ze zo dooreengeschud worden. Iemand die geen porschemaniak is past altijd voor een 911. Laatst vroeg nog iemand waarom zo een rammelbak zoveel geld kost?

0

heheh, ik vrees dat de trottle response enkel zal kunnen verbeterd worden door het gaspedaal door de vloer te stampen, om het pijnlijke verschil in koppel goed te maken…. 😉 Ik vond altijd dat die 525d zeer koppelrijk was, en inderdaad, 350Nm bij reeds iets meer dan 2000 RPM is zeker niet slecht… maar wat nu vooral opvalt is dat er niet veel spectaculairs gebeurt als je dan eens goed gas geeft… daar waar de krachtsontplooiing van de Turbo met zijn 580 Nm echt impressioneert als je eens doorgeeft voorbij die 2000 toeren…
              Ik vond ook altijd dat het rijcomfort er met de 19 inch M5-velgen en zeerlaagprofielbanden er sterk op achteruitgegaan was in mijn 525 touring… Nu na 2 weken met de trubo voelt het op een slechte weg of kasseiweg aan alsof ik weer over een wolkje aan het rijden ben in vergelijking… 😉 Ik heb dit weekend mijn voorste tand afgebroken 👿 Wedden dat de tandarts vraagt of ik met de Turbo over een kasseiweg gereden heb… 😉

0
              Anoniem

porschky schrijft:

, reactie op de gas (“alez, godverdomme, ga eens vooruit!!!” 😆 ),

Denk dat je dat kan oplossen met het aanpassen van de trottle response.
                Ik ben met mijn bmw diesel terug gegaan naar de tuner.
                Mijn vriendin wilde niet meer met de auto rijden, veel te brutaal 😀
                Nu is mijn pedaal iets minder brutaal op de power.
                Nu moet ik toch wel zeker 1/4 gas geven vooraleer de volledige power erop komt.
                Ik vind dit alles eigenlijk best grappig hoe de elektronica onze hedendaagse motoren stuurt.
                Bij mijn porsche is het enkel de rechtervoet die alles regelt 😀

0

😆 😆 😆 😆 😆

0

ondertussen hebben we dit weekend voor de eerste keer in uiteindelijk twee weken nog eens met de 525d gereden…je weet wel, die ‘daily driver’ 🙄
                    man man man, wat was dat weer een aanpassing zeg 😯 😆 Zoals gevreesd voelt alles weer zo anders aan: zitpositie (“stond dat stuur altijd al zo schuin?” :lol:) , reactie op de gas (“alez, godverdomme, ga eens vooruit!!!” 😆 ), stuurreacties (“hallo, ik heb aan het stuur gedraaid, gelieve dan ook eens van richting te willen veranderen” 😆 )en bochtengedrag (“dit is geen 525d, dit is de Mary-Louise die heen en weer gaat zeker?” 😆 )… Grappig, hoe snel men zich gewoon maakt aan een andere wagen… Enkel die bedragen aan de pomp, en de regelmaat waarmee ze terugkomen, dat is iets minder leuk om zich aan te gewonen… 👿 Met de regelmaat van de klok blijft na 350 km de waarschuwing om te gaan tanken komen, en aangezien je met een turbo naar het schijnt zeker best niet het vuil van onderaan de tank meezuigt, iets wat dan ook best snel gebeurt!

0

ik twijfel: er zijn maar 49% vrouwen ingeschreven! 😆

0

@ porschky : even offtopic maar aangezien je 996TT van DCT komt, 26/02 ook daar ❓ 😉
                        http://www.businesscontact.be/event-detail.php?id=172&lang=nl

0

niet verwonderlijk dat steeds meer teams in 24-uurs races overstappen naar dieselwagens! Niet enkel sparen ze veel tijd uit door minder te moeten tanken, maar anderzijds zijn hun rondetijden op zich ook al niet meer zo belachelijk! Het is nu zelfs al zo dat sommige teams echt twijfelen welke bandenkeuze ze moeten maken: enerzijds zoudens de voor een hardere compound moeten gaan omdat ze veel langere stints kunnen zijden, doch anderzijds is het vermogen en vooral het koppel van die aard dat ze eigenlijk best wel zachtere compounds zouden kunnen gebruiken om dat vermogen aan de grond te zetten, en de beste rondetijden te draaien… En zo is het ook altijd wat… 😉

0
                          Anoniem

Ja en dan is mijn coupe nog eens 300 kg lichter 😀 , 1400 kg tov de 1700 voor de 5 serie.

0

ik herinner me nog dat de eerste keer dat ik ooit meemaakte dat een wagen initieel eerst een stuk van me weg konden rijden op de autosnelweg als ik achter hem (schakellui) gewoon de gas in 6e erop zette met de (zware) moto aan 120 à 130 km/u, was een 535d… en toen wist ik dat er nieuwe tijden aangebroken waren… 😯 😆 Het was pas toen ook die moto hoog in de toeren kwam, en we eigenlijk al vrij absurde snelheden reden, dat ik hem voorbij kon gaan… Nog niet gezien tot dan toe, zelfs niet bij Porsches, Ferrari’s, getunede Nissan 300ZX’en enz enz. Amazing stuff 😯

0
                              Anoniem

Klopt.
                                Is ongelooflijk snel die diesel 😀
                                En de power is er direct als je op het gas gaat, al vanaf 1500 tr/m.

0
                                PT

porschky schrijft:

🙄 (alhoewel… als ik de waarden van die getunede 335d hoor 😯 )

Dit kan ik enkel maar beamen. Onlangs tussen Beringen en Zolder even aan het spelen geweest met de 993 en zo’n 335 d, (zonder chiptuning). Dik op mijn donder gekregen ! Die man was er van overtuigd dat ik niet voluit ging,… :roll:…met pijn in het hart moeten toegeven dat er niet meer inzat. 😳

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.