Ja, ‘t is gebeurd…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Ja, ‘t is gebeurd…

• Maker
    Discussie
  • … zou een bepaalde quizmaster roepen. Heb gisteren van de symboliek van de 13e (een dag die mij soms schijnbaar al meer geluk gebracht heeft)gebruik gemaakt om weer een Porsche te kopen! 😀 Mijn ‘plan’ om voor mijn 40ste weer eens iets leuks te kopen (maar nu niet meer voor elke dag) is dan toch uitgekomen…

Ik heb de ratio maar laten spreken, en niet de emotie, en die F355 maar gelaten voor wat hij is: een bloedmooie auto maar met (in het geval van de wagen waar ik al maanden voor onderhandelde) een onbetrouwbare historiek en de potentiële kans op gezeik bij de keuring vanwege een oorspronkelijk US-import. 37.000 euro voor een Spider, zelfs al was het dak in slechte staat leek een te overwegen zaak, maar misschien toch maar beter niet. Ook de wetenschap dat, als alles goed gaat, er binnen 7 maanden nog een kindje bijkomt, maakte mijn beslissing finaal. Want 2 op de 4 zaterdagen moet mijn vriendin werken, en als ik met twee kleine stinkies thuis zit, sta ik daar met mijn tweezitter!

Het is uiteindelijk een 996 TT geworden… Geef toe, er zijn slechtere troostprijzen 😆 Een (hopelijk) mooie zaak gedaan: 33.500 euro! Heeft wat kilometers, maar heeft wel 1500 km geleden een motorrevisie van 12000 euro gehad (heb de garage waar het gebeurd is gebeld), en zou er dus nog een tijdje tegenaan moeten kunnen gaan. Nu nog wat kleine krasjes laten bijspuiten, en de velgen opfrissen voor stoeprandschade, en hopelijk heb ik dan binnen een week of twee een mooie auto…voor iets van een 35000 euro. Me so happy, al voelt het nu allemaal nog abstract aan met enkel een bestelbon in handen… 😉

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 67)
    • Jawel… echt balen is me dat hier met al mijn Porsche lectuur en elke dag dromen van een paar 10000 jes extra op mijn rekening en maar kwijlen :mrgreen: 😛

Eigenlijk kan ik er al een kopen maar nog niet echt permiteren vanwege al wat er dan nog bijkomt aan taks, benzine en onderhoud, is het toch uitkijken om er niet meteen alles in 1 keer door te draaien financieel… 😉

Is dat trouwens een vaste spoiler die daar op zit of komt die omhoog tijdens het rijden ?

porschky schrijft:
      [quote]jaloers genoeg, Rocco? 😉 😛

deze scharnieren zijn verkrijgbaar als Porsche Original Erzatsteile, zowel bij de stealer als nevenimport, het partnummer heb ik niet want ik heb de 996/986 serie. suc6 met de klus.

aha, ik wist niet dat men de Tiptronic-versnellingsbakken nog op de 997’s kon krijgen? My mistake! 😳

En wat de kleurstelling betreft; binnenin donkerblauw leder met alcantara hemel. Het interieur is behoorlijk, maar het is te zien dat ‘madam’ er altijd mee reed: er zijn heel wat gebruikssporen op de gebruikelijk plaatsen door ringen!! 👿 Het leder van het stuur, aan de deurgrepen, en vooral de zeer goedkope zilveren verf op de tiptronic bedieningshendel is helemaal geschonden door ringen… 😥 Dat wordt oplapwerk… Ga dit weekend ook eens moeten kijken naar dat afsluitbaar bergvakje achter de handrem, want ik deed het open met de sleutel… en had het deksel in mijn handen… Iets zegt me dat dat niet de bedoeling is… maar ik heb dan ook het boekje nog niet gelezen… 😉

porschky schrijft:

misschien één kleine bedenking Luc: de 997 Turbo die je gereden hebt zal vermoedelijk geen Tiptronic maar al een PDK-versnellingsbak gehad

Nee hoor, was nog met de ‘ouderwetse Tiptronic’, nog nie met PDK gereden. 😥 😥 😥

Niets boven een 911 en zeker als hij zo’n twee openingen achter de deuren heeft. Tijdloze klasse en power genoeg 💡

Anoniem

mooi, mooi!mijn kleurstelling, ook zwart binnenin?
                Panamera: een goede vriend, de eerst verkochte Panamera bij CM, spreekt van een miskoop 🙁 Reed ervoor altijd 911 (ook competitie,is trouwens ook te koop)
                PDK, onlangs eentje (2S) moeten laten voorgaan, alhoewel na de eerste linkse had ik hem terug 😀 ‘t was wel vochtig die dag op Zolder.
                Maar eens droog was daar geen houden meer aan 😯

Prachtige wagen .

Even over de Panamera . Wie valt het nog op dat er behoorlijk veel Panamera’s rondrijden . Zeker als je vergelijkt met de Cayman . Gisteren bvb op een afstand van 70km vier Panamera’s onderweg gezien .

Proficiat met deze prachtige koop !

tja… ik begrijp uw dilemma: de opgedroogde kwijlplekken op beide die daar staan zijn dan ook immers van mij! 😆 Het zijn beide prachtwagens, maar natuurlijk echt wel zeer verschillend. Maar zelfs mijn schoonbroer van 35 die erbij was antwoordde op mijn vraag ‘wat zou je nu kiezen mocht je niet naar het geld moeten kijken’ dat hij toch ook voor die Panamera die er staat zou gaan. Eens de kindjes er zijn is het nu eenmaal een meer practische wagen indien men er ‘slechts’ één heeft. De marketingstudies tonen echter aan dat een groot deel van de Cayenne- of Panamerarijders nog een andere wagen heeft… waarvan in de meeste gevallen een 911… 😈

Mooi 😉

Ik ben sinds enige tijd ook fan van DCT geworden en zit regelmatig op hun site te kijken (en mijn toetsenbord onder te zeveren). Het grote dilemma 997TT of panamera blijft thuis het onderwerp van gesprek(ken) 👿

misschien één kleine bedenking Luc: de 997 Turbo die je gereden hebt zal vermoedelijk geen Tiptronic maar al een PDK-versnellingsbak gehad hebben, en die zijn toch wel een ferm pak beter geschikt voor het sportievere werk dan de Tiptronics.
                          Maar het ‘verlies’ aan sportiviteit vind ik verwaarloosbaar voor iemand zoals ik, die er helaas vaak mee in de file zal staan indien ik hem ook eens voor woonwerkverkeer wil gebruiken op een mooiere dag…(de laatste dagen zijn dus zo van die mooiere dagen geweest natuurlijk… 😈 ), en wat circuit betreft: dan zijn er sowieso veel betere alternatieven dan een Turbo, en was ik beter voor de GT-3 gegaan… die ook wel hoog op het verlanglijstje stond… tot mijn frank viel dat die nooit achterzitjes hebben! En dan kon ik sowieso ook al nooit meer één van de kinderen meenemen… 😈
                          Die 997 Turbo’s zijn wreeeeeed schone machines… er staan er liefst 3 bij DCT waar ik de mijne gehaald heb… ik was verdomme omsingeld door 997 Turbo’s!!! 😉 Maar zelfs aan de relatief deftige prijs van 80.000 euro nog geen spek voor mijn bek momenteel… maar wie weet, ooit, als opvolger van een 996 Turbo? 🙄 😉

jaloers genoeg, Rocco? 😉

Attachments:
                            • 4_01_11_018.jpg

Dit weekend zowel met een handgeschakelde als een Tiptronic 997 Turbo gereden. 8) 8) 8) .
                              Was eigenlijk aangenaam verrast van de Tiptronic dat ik momenteel niet zou weten welke ik zou kopen als het zo ver zou zijn. 😆 😆 😆
                              Die Turbo’s gaan wel verschroeiend hard zulle. 😮 😮 😮

succes ermee, en als je ons eens echt jaoers wil maken graag foto’s posten aub !

Anoniem

Dus als ik het goed begrijp: stap je in zo’n ding en [IMG]http://i52.tinypic.com/2ccqxd1.jpg[/IMG]om dan iedereen [IMG]http://i52.tinypic.com/2dt572p.jpg[/IMG] te laten ruiken, goe bezig [IMG]http://i54.tinypic.com/mhdi6w.jpg[/IMG]
                                  Veel succes ermee!

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 67)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.