Ja, ‘t is gebeurd…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Ja, ‘t is gebeurd…

• Maker
    Discussie
  • … zou een bepaalde quizmaster roepen. Heb gisteren van de symboliek van de 13e (een dag die mij soms schijnbaar al meer geluk gebracht heeft)gebruik gemaakt om weer een Porsche te kopen! 😀 Mijn ‘plan’ om voor mijn 40ste weer eens iets leuks te kopen (maar nu niet meer voor elke dag) is dan toch uitgekomen…

Ik heb de ratio maar laten spreken, en niet de emotie, en die F355 maar gelaten voor wat hij is: een bloedmooie auto maar met (in het geval van de wagen waar ik al maanden voor onderhandelde) een onbetrouwbare historiek en de potentiële kans op gezeik bij de keuring vanwege een oorspronkelijk US-import. 37.000 euro voor een Spider, zelfs al was het dak in slechte staat leek een te overwegen zaak, maar misschien toch maar beter niet. Ook de wetenschap dat, als alles goed gaat, er binnen 7 maanden nog een kindje bijkomt, maakte mijn beslissing finaal. Want 2 op de 4 zaterdagen moet mijn vriendin werken, en als ik met twee kleine stinkies thuis zit, sta ik daar met mijn tweezitter!

Het is uiteindelijk een 996 TT geworden… Geef toe, er zijn slechtere troostprijzen 😆 Een (hopelijk) mooie zaak gedaan: 33.500 euro! Heeft wat kilometers, maar heeft wel 1500 km geleden een motorrevisie van 12000 euro gehad (heb de garage waar het gebeurd is gebeld), en zou er dus nog een tijdje tegenaan moeten kunnen gaan. Nu nog wat kleine krasjes laten bijspuiten, en de velgen opfrissen voor stoeprandschade, en hopelijk heb ik dan binnen een week of twee een mooie auto…voor iets van een 35000 euro. Me so happy, al voelt het nu allemaal nog abstract aan met enkel een bestelbon in handen… 😉

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 67)
  • Anoniem

Ik begrijp u volledig 😀 tof he snelle turbo

heb mij natuurlijk niet kunnen houden, en ben er zaterdag om geweest… Ik ben dus nu op zoek naar een goed plastisch chirurg die de absurde grijns op mijn smoelwerk kan verwijderen…

… temeer daar deze grijns mij in de problemen gaat brengen als ik door de flikken ga tegengehouden worden, wat helaas ON-VER-MIJ-DE-LIJK gaat worden!! Holy fokking crap, wat is die wagen absurd snel zeg!! Niet dat ik tot nog toe niks gewend was, zeker niet door de moto’s die ik heb/had, maar vooral het gemak waarmee deze wagen, zeker ook nog eens met Tiptronic, absurde snelheden haalt, is verbazend. Als ik tegen het einde van dit jaar nog mijn rijbewijs heb, dan trakteer ik mezelf, want dat zal een ferme prestatie geweest zijn! 😉 Eerste snelwegopritje op de terugweg naar huis: beetje gas geven, in spiegeltje kijken tijdens het invoegen, naar kilometertellertje kijken… aha.. 150 😯 Zeker ook het Tiptronic-rijden vraagt weer een lichte gewenning; de wagen vertrekt steeds in 2e, maar als je bij het aanzetten dan toch weer net iets te diep indrukt, gaat hij alsnog soms na het vertrekken eerst terug naar eerste, wat dan meteen resulteert in een harde ruk voorwaards met banden die een franctie van een seconde doorslippen, zeer leuk op rotondes en dergelijke.. en wat vanuit de babystoel naast mij de stoïcijnse commentaar opleverde: “aah, papa, deze nieuwe auto kan ook rap rijden?” 8)
        Amazing car… zelfs het bericht dat door dat Egyptische geleuter de prijzen van de benzine al weer aan het stijgen zijn, kan me nog net niet uit mijn humeur brengen… 🙄

thanks!

Gezien de zeer schappelijke prijs waaraan ik die 996TT nu gekocht heb, was mijn vermoeden groot dat ze niet de grote bieders bij overnames zijn. Een vermoeden dat gesterkt werd toen ik de vermoedelijke restwaarde vroeg volgens hen voor het Smartje van mijn vriendin. Het is een special edition cabrio’tje van net 4 jaar oud geworden met 50.000 km en met werkelijk alle mogelijke opties (zelfs ‘zeldzame’ zoals sideairbags en volledige automaat, er zouden er volgens Mercedes slechts 3 in België ter berschikking geweest zijn in die uitvoering, en koste een schokkende 17.700 euro nieuw!! 😯 ). Volgens Mercedes, waar ze vorige week moest zijn, zou de wagen een 8000 à 8500 euro moeten halen, DCT zou er 6000 à 6500 voor geven…

Anderzijds kan natuurlijk gezegd worden dat de zeer schappelijke prijs voor mijn wagen evenzeer zou kunnen aantonen dat zij zelf, na inderdaad misschien een eerder lage overnameprijs, er zelf geen absurd bedrag bijrekenen voor henzelf! Ter vergelijking: de garage waar de auto onderhouden werd en die die revisie van 12000 euro gedaan heeft staat momenteel ook met een handgeschakelde 996TT van slechts 1 jaar jonger, en met 102.000 km, en zij vragen 50.000 euro! Toch een zeer groot verschil lijkt me.(en zeer onrealistisch ook, vermoedelijk!)

Tweemaal proficiat dan! Met de wagen en met een kleine spruit op komst.
            DCT is meer en meer gekend aan het geraken en ik ben er onlangs ook al langs geweest. Maar zoals ik jaren geleden met een mercedes aan het rondzeulen was en enkel voor een belachelijk lage prijs kon overlaten gaf DCT nu véél te weinig voor de 996. Anders had ik nu ook een wagen van bij hun. Ziet er in ieder geval een héél betrouwbare garage uit.

ja, die 3D-echografie was een moment dat je de haren ten berge doet rijzen! Je ziet hoe je kind er zal uitzien nog voor het geboren is! Voelt heel vreemd aan… En je ziet haar op die foto al bezorgd denken van “mijn god, met wat voor een vader zal ik opgeschept zitten..?!” 😀 Voor de 70 euro dat dat maar kost, zeker de moeite waard, en ook een mooi cadeau om soms een andere zwangere vrouw te schenken. De foto zoals ik die hier getoond heb, heb ik trouwens op 50×70 laten uitvergroten, en hangt nu nog steeds in mijn bureau op het werk… blijft een emotioneel kunstwerkje.

anyway, sinds gisteren nu officieel de zekerheid dat er al iets van zo’n 2.5 cm zit te grijnzen daar ergens van binnen, en dat al lief zegt: “dag papa, hopelijk ga je mij ook heel graag zien, want dankzij mij zal je nu helemaal met zekerheid nooit nog een nieuwe Porsche kunnen permiteren…” 😉 😆 😆

Anoniem

😉
                Straffe foto, spannende maanden in het vooruitzicht.
                Genieten!

porschky schrijft:

steeds met de hulp van iemand van bij de keuring moeten geweest zijn,

Zelfde meegemaakt met mijn eerste 525TDS die door een grote BMW garage in de Noorderkempen werd aangeboden aan de keuring .
                  Bij mijn eerste onderhoudsbeurt kreeg ik een factuur van +5000€ . Remschijven waren op (achterste braken gewoon in 2 bij het demonteren) , remblokken op , silentblokken versleten etc etc . Allemaal dingen die nooit door de keuring zouden mogen geraakt zijn . 👿

PS : Proficiat met jullie blijde verwachting van de baby

en @Reys: jij was blijkbaar de spreekwoordelijke goede verstaander die maar het halve woord nodig had. 😉 Vanavond gaan we voor de eerste keer naar de gyneacoloog om nu 100% zekerheid te hebben, maar we zijn dus inderdaad al een 99% zeker dat er binnen een 7-tal maanden een nieuw Portzky’tje zal rondlopen, als alles goed moge gaan.

De vraag is nu natuurlijk of of die foto’s die je zou willen zien, om van deskundige commentaar te voorzien, nu van dat kindje zijn, of van die auto?? 😆 Als het van het kindje is, zal je nog wat geduld moeten oefenen, tenzij je tevreden bent met een 3D-echografie zoals we van de eertse hebben laten maken… 😉

Attachments:
                    • junior3.jpg

dankuuuuu….

En hopelijk wordt het een van mijn mooiere verhalen wat auto’s betreft 🙄 Ben een autoliefhebber, en heb relatief gezien (naar mijn mogelijkheden van het moment) vaak veel geld uitgegeven aan auto’s, maar niet elke ervaring was positief 👿 En het is zowel beangstigend als wraakroepend dat de drie grote miskopen die ik ooit deed op autovlak (gaande van 50.000 frank voor mijn eerste autootje tot liefst over de 50.000 euro voor die 993 4S in 20002 😥 😥 )steeds met de hulp van iemand van bij de keuring moeten geweest zijn, want telkens betrof het blijkbaar achteraf gezien een ongevalswagen die met blanco keuring voor verkoop verkocht werd, en die enkele weken nadien bij expertise of een jaar nadien bij de volgende keuring plots niet meer door de keuring geraakt, en uit het verkeer genomen wordt wegens gevaarlijk… 😯 👿
                      Maar aangezien de dingen bij mij altijd net dat ietsje anders moeten verlopen, zal een wagen die op de 13e gekocht werd misschien wel weer eens een goeie zijn? 😉

Anoniem

Proficiat met je aanwinst .
                        Een turbo blijft altijd Super ,en nu maar volop genieten .

LEuke zaak gedaan zo te lezen .
                          Van harte proficiat met de 996TT

thanks guys!

ik geef toe dat de 996TT niet bepaald mijn favoriet was, mocht ik kiezen tussen een 993 TT en 996TT, ik ben vrij zeker dat ik mogelijks voor de 993TT gegaan zou zijn… Misschien dat die prachtige (maar helaas… opgelapte en vervalste)993 4S die ik ooit (17 dagen!) had nog een beetje in mijn hoofd spookt? Enkele onder jullie hebben ooit al foto’s van die wagen gezien, en konden enkel beamen dat dat een prachtwagen was… qua uitzicht! 👿 Maar de prijzen voor een deftige 993TT zijn niet bepaald mals, en gezien ik nu andere verantwoordelijkheden heb met huisje, tuintje and the rest, had ik toch een limiet gesteld op mijn uitgave. Dus toen ik deze aan 33.500 geafficheerd zag staan, zelfs met 170.000 km, vond ik dit wel een nader te bekijken deal. En toen ik dan nog hoorde dat de auto 1500 km geleden een revisie van 12000 euro gehad heeft, met oa nieuwe variocam om het ‘gereutel’ dat heel wat van die 996TT’s hebben kwijt te geraken, groeide het gevoel dat deze wagen het misschien wel waard zou zijn om een gokje te wagen.

Maar hoe meer ik die 996TT nu bezie, hoe meer ik mijn Porsche boekjes weer allemaal zit te doorbladeren op zoek naar info, en hoe langer ik er zit op te wachten, hoe meer hij me begint aan te staan! 😉 En Dixie, het is aanlokkelijk om inderdaad hier en daar wat te gaan tunen, doch ik weet niet of dit nog verstandig is bij een auto met 170.000 km? Maar een mooier, dieper uitlaatgeluid zou wel mogen. Mijn laatste 996 had ook een inox-sportuitlaat, en dat klinkt toch echt wel mooier. Jammer dat onze vrienden in Brussel de BIV natuurlijk aangepast hebben, en dat je nu voor een wagen van 10 jaar oud alsnog een bedrag aan BIV mag ophoesten waar je ook al een uitlaatdempertje voor hebt. We zien wel…

Fotootjes zullen komen. We zullen de wagen behandelen als een dame, die zich nu eerst bij de carrossier aan het opmaken is voor haar fotoshoot, en pas dan foto’s nemen als ze er weer presentabel uitziet 😉

Anoniem

Proficiat ,
                              Persoonlijk nog niets gekocht bij Dct ,wel al langs geweest maar toen konden ze nt aanbieden wat ik voor wagen .Het mag gezegd worden waren heel behulpzaam en meegaand .Klanten van mij hebben er al gekocht en beklagen het niet .Service en garantie OK en correct .
                              Perssonlijk ken ik de achtergrond van de handelaar en hij weet waar hij over spreekt .

PT

Gefeliciteerd met je aankoop !!

foto’s ?

Maat van mij heeft gisteren, zonder da ik op de hoogte was,ook een 996 Turbo van 2002 gekocht, wel 47.000€ betaald!!!
                                  Volgens mij is da toch een beetje teveel.
                                  Wagen heeft ongeveer 90.000km.

BTW, proficiat hé.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 67)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.