Ja, ‘t is gebeurd…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Ja, ‘t is gebeurd…

• Maker
    Discussie
  • … zou een bepaalde quizmaster roepen. Heb gisteren van de symboliek van de 13e (een dag die mij soms schijnbaar al meer geluk gebracht heeft)gebruik gemaakt om weer een Porsche te kopen! 😀 Mijn ‘plan’ om voor mijn 40ste weer eens iets leuks te kopen (maar nu niet meer voor elke dag) is dan toch uitgekomen…

Ik heb de ratio maar laten spreken, en niet de emotie, en die F355 maar gelaten voor wat hij is: een bloedmooie auto maar met (in het geval van de wagen waar ik al maanden voor onderhandelde) een onbetrouwbare historiek en de potentiële kans op gezeik bij de keuring vanwege een oorspronkelijk US-import. 37.000 euro voor een Spider, zelfs al was het dak in slechte staat leek een te overwegen zaak, maar misschien toch maar beter niet. Ook de wetenschap dat, als alles goed gaat, er binnen 7 maanden nog een kindje bijkomt, maakte mijn beslissing finaal. Want 2 op de 4 zaterdagen moet mijn vriendin werken, en als ik met twee kleine stinkies thuis zit, sta ik daar met mijn tweezitter!

Het is uiteindelijk een 996 TT geworden… Geef toe, er zijn slechtere troostprijzen 😆 Een (hopelijk) mooie zaak gedaan: 33.500 euro! Heeft wat kilometers, maar heeft wel 1500 km geleden een motorrevisie van 12000 euro gehad (heb de garage waar het gebeurd is gebeld), en zou er dus nog een tijdje tegenaan moeten kunnen gaan. Nu nog wat kleine krasjes laten bijspuiten, en de velgen opfrissen voor stoeprandschade, en hopelijk heb ik dan binnen een week of twee een mooie auto…voor iets van een 35000 euro. Me so happy, al voelt het nu allemaal nog abstract aan met enkel een bestelbon in handen… 😉

7 reacties aan het bekijken - 61 tot 67 (van in totaal 67)
    • Ik rij zelf al een jaar of 6 met een 996 turbo,als je iets wil weten over tuning laat je maar een seintje want daar ben ik redelijk thuis in.Standaard is de 996TT al vrij snel maar met een paar updates word het een beest die gemakkelijk een Nissan GTR of een Lambourghini aankan….

dikke proficiat, nu meteen eens die site opsnorren 🙂

Proficiat!

Anoniem

Ja man d’as gene zever [IMG]http://i56.tinypic.com/xop9na.gif[/IMG]
            Velen hebben mij dat ook aangeraden ipv de ombouw te doen, een 996TT aan te schaffen (ivm budgettering).
            Ik heb het nu wel niet voor de 996, maar een turbobeest heb ik toch effekes overwogen.

Zo te lezen twee maal proficiat 😉

Nu nog wachten op de foto’s en we kunnen beginnen met “commentaar” te geven 😆

len

Gefeliciteerd met de aankoop!

Proficiat met de aankoop, en veel plezier ermee ❗

PS 37.000 voor een F355 spider 😯 😯 😯 daar moet toch een serieuze adder onder het gras zitten 💡

ik heb hem trouwens gekocht bij DCT in Wielsbeke, en afgaande op mijn ervaringen tot op dit moment durf ik hem aanraden. De eigenaar/verkoper gaf me meteen na een eerste bezoek adres van vorige eigenaars mee, die ik mocht contacteren voor de historiek, liet mij ook het onderhoudsboekje geheel doorlezen, en verwijderde samen met mij de binnenbekleding van zowel voor- als achterkoffer om te tonen dat de lasnaden niet hersteld of bijgewerkt waren, om aan te tonen dat het geen zware ongevalswagens was. Hij somde ook meteen alle minpuntjes van de auto op, ook diegene die men zelfs misschien niet meteen zou zien!

Ik heb daar gisteren ook een aanval van erectie gekregen als ik de twee nieuwe binnengekomen 997 turbo’s zag staan naast de mijne, het bekijken van de site is dus op eigen risico! 😉

en wie goedkoop de wereld van Porsche wil betreden, hij staat er nu ook met een best nog mooie zilveren 2.5 Boxster Tiptronic voor 15000 euro met maar 88000 km!! Ik heb de wagen horen starten toen die uit de weg moest voor de testrit met de mijne, en hij starte onmiddellijk, en klonk goed.

7 reacties aan het bekijken - 61 tot 67 (van in totaal 67)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.