jaarlijkse rijtaks ???

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 jaarlijkse rijtaks ???

• Maker
    Discussie
  • ik denk er serieus aan om m’n 914 in te ruilen tegen een 928 s van 1982 (oldtimer dus…)
    NU is de rijtakst voor wagens van minstens 25 jaar oud slechts 30 euro

maar een collega van mij vertelde mij dat hij gehoord had dat ze dit gingen afschaffen, en dat je dus de volle pot zou moeten betalen (voor een 4.7 l = veel taks 👿 ) indien je hem verzekerd voor dagelijks gebruik ❓ ❓
    is dit waar ❓ ❓ of niet ❓ ❓
    (want als dit waar is…. ik heb echt niet veel goesting om veeeeel taks te betalen……(ik weet niet precies hoeveel je moet betalen voor een 4.7 l ) maar als dit niet waar is, dan is de kans groot dat ik binnenkort met een (rode) 928 s rondrij (lekker zuinige wagen, 8 liter op 100 km ❓ 🙄 😆 😯 )

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
    • Ik heb gehoord dat iemand heeft vernomen dat er een gerucht loopt omtrent het eventuele verdubbelen van de rijtaks + een rantsoenering van 20 liter benzine per maand voor alle oldtimers en dat deze wagens ook 1 zondag op 2 zullen mogen rijden aan maximum 50 km’s per uur. 😈 😈

Het is al 100 jaar zo dat je met een wagen ingeschreven met een O plaat in een straal van 25 km’s mag rijden en dan nog enkel om proefritten te doen, de wet zegt echter niet of het gaat om een straal vanaf je woonst of vanaf de plaats waar de wagen staat !!! Je mag wel naar behoorlijk georganiseerde manifestaties gaan, weer zoiets dubieus !! Maar het staat nergens dat deze manifestaties in verband moeten staan met je wagen !
      Er is ook sprake van “ALLEEN tussen zonsopgang en zonsondergang”
      Wie een O plaat op zijn wagen heeft , heeft ook een verklaring ondertekend waar al deze uitzonderingen vermeld staan.

Wat je in principe ook niet mag is er dagelijks naar je werk meegaan en trouwfeesten rijden of andere professionele aktiviteiten uitoefenen !! Goed je verzekeringspolis lezen is, de boodschap

Wat de rijtaks betreft is het Europees vastgelegd dat wagens van meer dan 25 jaar een forfaitaire taks betalen dus ook in Nederland, U.K. etc….

Geloof dus al die roddels niet !! Men zegt ook dat binnenkort ALLE wagens, dus ook de oldtimers een volledige keuring zullen ondergaan zoals in de andere E.E.G. landen (APK,TUV). Dit zou niet slecht zijn, denk ik, en mischien zit het er wel in.

Maar het is ook een gerucht en moest mijn tante KL… hebben zou het mijne nonkel zijn.

Yvan

0

dat van die taks heb ik “nog” niet gehoord…

0

[quote=”kleinekastenteufel”:2sa5tiod]Al uw overwegingen i.v.m. rijtaks daargelaten, maar het verbruik van een 928 S bestaat uit twee cijfers ➡ ➡ ➡ [/quote]

ik was een 1 voor die 8 vergeten te typen (18l/100km dus….)
          (t’was 3u s’nachts he…)

0

ik heb me ooit eens laten wijsmaken door mijn verzekeringsmakelaar dat een oldtimer-inschrijving, met dan ook een oldtimer-nummerplaat met specifieke beginletter, slechts in een straal van 30 (? of zoiets) kilometer rond de woonplaats zou mogen rijden. En dat je anders een normale inschrijving nodig had… wat de grijpgrage vrienden in Brussel kennende inderdaad wel eens zou kunnen betekenen dat je dan ook de volle pot dient te betalen wat rijtax betreft…

Maar ik ben hier dus absoluut niet zeker van, plus die data dateert al van veel te lang geleden… en aangezien zulke regelingen vaak veranderen (naargelang het gat in hun staatsbegroting waarschijnlijk 👿 ), zeker best eens informeren… Waarom niet eens bellen naar de dienst DIV zelf? Ze hebben een infolijn…

0

Al uw overwegingen i.v.m. rijtaks daargelaten, maar het verbruik van een 928 S bestaat uit twee cijfers ➡ ➡ ➡

0
            5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.