Jaarlijkse traditie

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Jaarlijkse traditie

  • Maker
    Discussie
  • Om een (verleden jaar) gestarte traditie in ere te houden, nl. het aankopen van een Porsche in de maand januari 8) wil ik jullie meedelen dat ik -onder voorbehoud van een vlekkeloze AKK- dit hok ga kopen…

    ScreenHunter_01Jan.1923.56.jpg

    ScreenHunter_03Jan.1923.57.jpg

    ScreenHunter_02Jan.1923.57.jpg

    The good:
    Het kleur 8)
    Motor- en versnellingsbakrevisie gehad op 160.000 km (nu 193.000)
    Inclusief 2 sets velgen (waarvan nog niet geweten is of ze blijven 😈 ) en 3 stuurtjes (inclusief het origineel stuur)
    Teardrop mirrors (niet voor de puristen, maar soit, ik prefereer die)
    Witte knippers
    Becker met kleurennavigatie
    Focal speakers!! 😈
    Handgeschakeld :driver:

    The bad:
    Verleden week een proefrit mee gedaan en ja, hoe mooi ik ‘m ook vind, ik bleef me toch constant afvragen waarom ik naar een auto ging zien die minder snel was en minder lawaai maakte dan mijn huidige 996 4S 😕
    Otoh, de 964 is imo (qua uitzicht) DE 911, when I think Porsche 911, I think 964, vandaar waarschijnlijk.

    The ugly:
    Rust roest, en staal ook. Foto’s staan hier reeds ergens op ‘t forum, hoop adhv de AKK te weten te komen (voor zover dit mogelijk is) hoe goed/slecht de rest is.

    Hieronder, to prove my point once again: een set velgen maken je wagen…
    De wintervelgen…
    Direct veel minder hé? 8)

    ScreenHunter_05Jan.1923.58.jpg

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 256)
  • PB

      Neen dat is geen probleem op de keuring, wel de juiste attesten nodig en een keuring na ongeval doorlopen.

        [quote=”kleinekastenteufel” post=118052]carnewal.com

        promotie set P64 BILSTEIN HD Shocks and H&R springs, BILSTEIN with a liftime warranty, excl. VAT and shipping.

        :driver: 😈 :driver:[/quote]

        Dit zijn dempers met schroefdraad als ik het goed heb?
        Doen ze daar niet moeilijk over bij de keuring?

          Mocht je nu in Italië of Spanje wonen heb je heel wat meer keus in redelijk geprijsde 964’s, zelfs (Zuid) Frankrijk lijkt een interessante regio… Op het forum in Frankrijk wisselen (gekende) wagens in goede staat van eigenaar tegen prijzen tussen 20k en 24k. Het aanbod in onze regio is relatief beperkt, wat de prijs opdrijft (elementaire wet van vraag en aanbod).

            [quote=”Mushroom” post=118378]
            Misschien -als ik mijn 5e ga bekijken- dat ik ook al wat meer ervaring heb in hoe de 964’ers er langs onder uit zien en ik het me dan wel riskeer. [/quote]

            Vergeet niet dt dit toch een 964 is die dagelijks bereden is – en er daarom onderlangs wat minder uit zal zien als eentje die alleen ‘s zomers het daglicht heeft gezien.

            Hoe meer je er bekijkt – hoe kundiger je wordt 😉

              [quote=”911_NL” post=118354]
              Op dit moment overweegt deze verkoper – of de prijs nog iets te laten zakken – of de 911 te behouden … maar laat eerst elders een second opinion uitvoeren :salut:[/quote]

              Wel, zoals ik de verkoper aan de telefoon ook al zei: ik had wel een beetje de indruk dat het OPC er nogal met de botte bijl door ging, misschien omdat de wagen niet bij hen onderhouden werd. Otoh mag ik dat niet zeggen want ja, de problemen die ze me aanwezen waren er wel duidelijk.
              De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze opgediend wordt maar ik -als technische leek- ben weggestapt. Misschien -als ik mijn 5e ga bekijken- dat ik ook al wat meer ervaring heb in hoe de 964’ers er langs onder uit zien en ik het me dan wel riskeer. Nu had ik echter geen problemen verwacht (met beide recente revisies in het achterhoofd) en werd ik verrast door het lijstje van het OPC.
              Anyway, dit maakt van deze auto zeker en vast geen slechte auto, alleen moet er nog wat TLC gegeven worden (ik zal de lijst met acronymen direct gaan bijwerken ;)) en als je zelf de handen uit de mouwen kan steken zou ik er geen probleem mee hebben ‘m te nemen, maar als je voor alles een specialist moet betalen zou dit voor mij een financiële put geworden zijn, je weet wel, met mijn kleurenblindheid en zo :coolness: :happydance:

              Anyway, ben niet speciaal op zoek, zoals ook reeds eerder gezegd moet ‘t ook niet persé een 964 zijn, maar otoh staat er mét stip wel een Maritieme 964 op nr.1 van mijn imaginary wishlist. Imaginary omdat ik echt totaal niet op zoek ben, maar moest er een “Snappchen” mijn richting uitkomen… :think:

                [quote=”911_NL” post=118282]Was niet aan Bully gericht, Sigrid … en die zal vandaag mss met het verkeerde been uit bed gestapt zijn

                [quote=”Lowie9xx” post=118267] maar die hebben dan weer iets meer las van olielekken (“opgelost” vanaf type 2, modeljaar ’92). Afwegen, afwegen,… [/quote]

                Dat is inmiddels ook wel achterhaald – de eerste types 964 die nu nog niet lekken, zullen dat ook niet zomaar in ene gaan doen … Inmiddels komen ook de 964’s met modificatie EN de 993’s voorbij ;)[/quote]

                Mijn ’89 begint ook beetje te lekken. Misschien dit jaar of volgend jaar eens aanpakken. Dan ook ineens de upgrade naar 993 nokkenashuizen, tuimelaars en kleppendeksels.
                Wie weet ook ineens de 3.8 kit steken 😉

                  [quote=”Blindstra” post=118337] 20K in 2013, terwijl de vr pr dus 22.5K was in 2010 als ik het goed heb gelezen. [/quote]

                  Maar je weet niet wat er in 2010 uiteindelijk voor betaald is 😉

                  Ook een kwestie van vraag en aanbod, natuurlijk .. en van hoeveel honger de verkoper heeft. Staan inmiddels ook aardig wat Km’s bij op de teller :driver:

                  Op dit moment overweegt deze verkoper – of de prijs nog iets te laten zakken – of de 911 te behouden … maar laat eerst elders een second opinion uitvoeren :salut:

                    Volg niet alles meer vandaar dat ik hem niet kende O. 20K in 2013, terwijl de vr pr dus 22.5K was in 2010 als ik het goed heb gelezen. Niet alle 964 stijgen dus in waarde. :mrgreen:

                    Alle waar naar zijn geld is het spreekwoord toch? Maja, prijs en auto zullen vast wel eens bij iemand in de smaak vallen. Foto;s zeggen niet alles, AKK gelukkig heel wat meer. Zou er best eens 1 willen hebben. Voorlopig zijn alle P plekjes hier bezet 😐

                    Netjes hoe alles geregeld is onderling. :respekt:

                      Was niet aan Bully gericht, Sigrid … en die zal vandaag mss met het verkeerde been uit bed gestapt zijn

                      [quote=”Lowie9xx” post=118267] maar die hebben dan weer iets meer las van olielekken (“opgelost” vanaf type 2, modeljaar ’92). Afwegen, afwegen,… [/quote]

                      Dat is inmiddels ook wel achterhaald – de eerste types 964 die nu nog niet lekken, zullen dat ook niet zomaar in ene gaan doen … Inmiddels komen ook de 964’s met modificatie EN de 993’s voorbij 😉

                        En nu klaar jullie 2 ruzie

                          [quote=”911_NL” post=118242]:respekt:

                          .. voor “the gentlemen” :first:[/quote]Tja Olaf, dat was de afspraak. Pepijn heeft keurig de auto bij de dealer neergezet voor de AKK, Mushroom heeft daarna de auto terug gebracht naar Pepijn en helaas was de AKK voor Mushroom negatief. Mush is niet voor jan doedel heen gereden zoals Wes die geen keuring mocht..Je kan hier ook een beetje sneren naar me maar dat zet geen zoden aan de dijk.

                            dat klopt maar is ook weer op te lossen; modificatie. wel niet echt goedkoop.
                            Voordeel is dan weer dat die sneller op het minimum wegenbelastingtarief gaan zitten.

                            Van het moment de 964 25 jaar is gaan die nog meer in prijs stijgen IMHO

                              @stefx911: maar die hebben dan weer iets meer las van olielekken (“opgelost” vanaf type 2, modeljaar ’92). Afwegen, afwegen,… 😉

                              Ik zoek ook een 964 en merk ook dat het aanbod schaars is, zeker de goede auto’s tegen een “relatief” betaalbare prijs.

                                De goeie 964’s worden schaars en qua prijs in stijgende lijn.
                                Laatste 964’s betaal je al een pak meer dan de eerste 993’s

                                Zeker en goede investering

                                Ik zou voor een vroege gaan die nog niet het double mass flywheel heben 😉

                                  Mush de enige juiste beslissing heb je genomen .
                                  Op naar de volgende .

                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 256)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.