Jaarlijkse traditie

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Jaarlijkse traditie

• Maker
    Discussie
  • Om een (verleden jaar) gestarte traditie in ere te houden, nl. het aankopen van een Porsche in de maand januari 8) wil ik jullie meedelen dat ik -onder voorbehoud van een vlekkeloze AKK- dit hok ga kopen…

ScreenHunter_01Jan.1923.56.jpg

ScreenHunter_03Jan.1923.57.jpg

ScreenHunter_02Jan.1923.57.jpg

The good:
    Het kleur 8)
    Motor- en versnellingsbakrevisie gehad op 160.000 km (nu 193.000)
    Inclusief 2 sets velgen (waarvan nog niet geweten is of ze blijven 😈 ) en 3 stuurtjes (inclusief het origineel stuur)
    Teardrop mirrors (niet voor de puristen, maar soit, ik prefereer die)
    Witte knippers
    Becker met kleurennavigatie
    Focal speakers!! 😈
    Handgeschakeld :driver:

The bad:
    Verleden week een proefrit mee gedaan en ja, hoe mooi ik ‘m ook vind, ik bleef me toch constant afvragen waarom ik naar een auto ging zien die minder snel was en minder lawaai maakte dan mijn huidige 996 4S 😕
    Otoh, de 964 is imo (qua uitzicht) DE 911, when I think Porsche 911, I think 964, vandaar waarschijnlijk.

The ugly:
    Rust roest, en staal ook. Foto’s staan hier reeds ergens op ‘t forum, hoop adhv de AKK te weten te komen (voor zover dit mogelijk is) hoe goed/slecht de rest is.

Hieronder, to prove my point once again: een set velgen maken je wagen…
    De wintervelgen…
    Direct veel minder hé? 8)

ScreenHunter_05Jan.1923.58.jpg

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 256)
    • NL’s of Belgisch, luch- of waterkoeling, het blijft een zeer mooie kleur !
      @Mush: poetsbrug…. welke ?

O ja, en op de bank brengt het niets op, kan je beter je garage vullen vind ik

200% mee eens 😯

Helaas heb ik mijn speeltje in december gekocht, en val ik dus buiten de jaarlijkse traditie :mrgreen:

Ik zou heel graag met Wim naar die auto gaan kijken maar ik denk dat Wim ook wel andere katten te geselen heeft momenteel. Er is voor mij niks aan gewonnen om “sight unseen” en halsoverkop een auto te kopen die misschien een pak duurder zal uitdraaien dan voorzien maar we moeten soms ook met mensen hun privé rekening houden.
          Misschien komt er in de nieuwe garage een poetsbrug en een (niet nader te noemen) forumlid heeft aangegeven dat hij ‘t wel ziet zitten om af en toe als 2 echte rednecks aan ons beider auto’s te werken voor simpelere zaakjes als bvb het veranderen van remschijven oid.
          Dat pakt het eventuele onderhuidse roestprobleem van deze 964 niet weg natuurlijk, maar soms moet je niet te lang nadenken bij sommige beslissingen en verkopen kan ook altijd nog 😉

Ik heb er een goed gevoel bij en misschien schrijf ik deze wel even in als daily. De 996 4S voelt meer aan als auto, is sneller, braakt meer lawaai uit, etc.. maar ‘t is eens iets anders.
          Laat me kiezen tussen beide (of tussen alledrie, de 912 meenemend in de beslissing) en de 996 4S steekt er met kop en schouders bovenuit, wat de haters ook mogen beweren.

Laat het er ons op houden dat dit jongetje nog steeds zijn jeugd beleeft, zolang ik dat kan… 🙂
          O ja, en op de bank brengt het niets op, kan je beter je garage vullen vind ik :relaxman:

netjes Mush, benieuwd naar het vervolg.

[quote=”911_NL” post=117895][quote=”Sigrid” post=117886]AKK geeft volgens mij niet genoeg info…. [/quote]

Dat hangt er vanaf wie de AKK uit voert – en ook Wim kan niet (zo makkelijk) onderhuids kijken – [/quote]

Maar Mush heeft nou eenmaal 2 linker handen als het gaat om auto’s en ook 2 linker ogen. Beter als er een kenner naar kijkt.
              Als iets hem lekker lijkt, hapt hij toe………..

Nee, in mij heeft hij niet gebeten….

Otoh, de 964 is imo (qua uitzicht) DE 911, when I think Porsche 911, I think 964

😉

ziet er nog een knappe P uit, ben benieuwd naar de AKK, alvast proficiat

[quote=”Sigrid” post=117886]AKK geeft volgens mij niet genoeg info…. [/quote]

Dat hangt er vanaf wie de AKK uit voert – en ook Wim kan niet (zo makkelijk) onderhuids kijken –

Succes met de eventuele aankoop! Ziet er een knapperd uit. 😳

@S2
                      : Wagens in Nederland (is mijn eigen oordeel dan) zijn meestal beter onderhouden dan Belgische. En prijzen zijn zeker niet duurder dan hier. You get more bang for your buck! :mrgreen: Enige nadeel, de invoer rompslomp. 🙁

Dé P onder de P’s ❗
                        Dé kleur die hij hoort te zijn.
                        Maar roest, je kent mijn verhaal 💡
                        Velgen :puke: Maar dat is een kwestie van smaak.

Verder…….zou ik naar Wim rijden voor de roest en hem een oordeel laten geven.AKK geeft volgens mij niet genoeg info….zijn algemene ogen en niet die van een kenner.

Succes met je beslissing.
                        Je kan altijd een rondje rijden in een goede 964…de mijne 😉

Ghost +1 :happy:

Bart wat doe je nu ❓ ❓ :happy:
                            Enkele weken geleden heb jij nog zo overtuigend geschreven dat de waterkoelers zoveel beter zijn.
                            Nu dan toch een 2de luchtkoeler kopen :happy:
                            Ik begrijp U volledig hoor.
                            996 om de km’s en de luchtkoelers voor de looks :applaus: :applaus:

Leuke 964. Ziet er helemaal niet verkeerd uit. Wintervelgen is niks mis mee. Ik heb precies dezelfde op de 997 liggen. op de kop getikt voor 600 kletsers incluis de winterbandjes dus dan vind je het al snel goed. Kijk wel weer uit naar het voorjaar als de 19″ers er weer op kunnen. Ziet er inderdaad wat beter uit.

S2

Inderdaad, veel mooier met die BBS velgen dan met die 997? velgen

In het algemeen trouwens een mooie auto!

Maar wat ik me dan afvraag, is het als Belg interessant om een auto in NL te kopen? Zijn de auto’s daar niet zowiezo duurder dan in België? + eventuele kosten voor een homologatiekeuring enz.

PB

Naar mijn persoonlijke mening zowat de mooiste kleur die je kan hebben. :first:
                                  Benieuwd hoe het verhaal zal evolueren. Alvast succes. :drink:

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 256)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.