Jaarlijkse traditie

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Jaarlijkse traditie

• Maker
    Discussie
  • Om een (verleden jaar) gestarte traditie in ere te houden, nl. het aankopen van een Porsche in de maand januari 8) wil ik jullie meedelen dat ik -onder voorbehoud van een vlekkeloze AKK- dit hok ga kopen…

ScreenHunter_01Jan.1923.56.jpg

ScreenHunter_03Jan.1923.57.jpg

ScreenHunter_02Jan.1923.57.jpg

The good:
    Het kleur 8)
    Motor- en versnellingsbakrevisie gehad op 160.000 km (nu 193.000)
    Inclusief 2 sets velgen (waarvan nog niet geweten is of ze blijven 😈 ) en 3 stuurtjes (inclusief het origineel stuur)
    Teardrop mirrors (niet voor de puristen, maar soit, ik prefereer die)
    Witte knippers
    Becker met kleurennavigatie
    Focal speakers!! 😈
    Handgeschakeld :driver:

The bad:
    Verleden week een proefrit mee gedaan en ja, hoe mooi ik ‘m ook vind, ik bleef me toch constant afvragen waarom ik naar een auto ging zien die minder snel was en minder lawaai maakte dan mijn huidige 996 4S 😕
    Otoh, de 964 is imo (qua uitzicht) DE 911, when I think Porsche 911, I think 964, vandaar waarschijnlijk.

The ugly:
    Rust roest, en staal ook. Foto’s staan hier reeds ergens op ‘t forum, hoop adhv de AKK te weten te komen (voor zover dit mogelijk is) hoe goed/slecht de rest is.

Hieronder, to prove my point once again: een set velgen maken je wagen…
    De wintervelgen…
    Direct veel minder hé? 8)

ScreenHunter_05Jan.1923.58.jpg

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 256)
    • [quote=”Mushroom” post=120309] Ben jij nu al wezen kijken voor die blauwe .. [/quote]

Ik heb ‘m al een paar keer bekeken – alleen niet recentelijk IRL en van dichtbij – dat doe ik morgen – ijs en weder dienende 😉

Verleden week al gemaild en gebeld ivm die groene 964, geen antwoord aan de tel. en geen mail terug gekregen :what: :what: :what:
        Was daar ook in geintereseerd, maarja was beetje ver om effe over en weer te rijden he :driver: :driver: :driver:

Brrrr… Rhodamine… een mooie naam voor “aardbei” 😕

Doet me altijd aan deze denken:

Ik ben de eerste om een funky kleurtje mooi te vinden en een funky kleurtje mag zelfs nog iets meer kosten dan zilver of zwart (temeer daar ik al een zwarte heb), maar ‘t moet wel iets zijn hé? 😉
          Ben jij nu al wezen kijken voor die blauwe, Olaf, of ben jij de dinsdagbezoeker?

[quote=”Hellraiser” post=120295]Die Luxemburgse is ne rode geweest (zie foto motorcompartiment) ;)[/quote]

Wel apart dat (dan) ook de olie-vulbuis in de kleur rood is :popcorn:

Originele kleurcode staat overigens op de sticker aan de binnenkant van de zwarte kofferdeksel 😉

L83E

Een 93’er kleur genaamd Rhodamine :coolness:

Moest die witte ietsje dichter staan zou het misschien nog de moeite kunnen zijn, maar nu… een ad met 5 woorden uitleg… daarvoor zo’n eind gaan bollen…
              Die andere is idd van ver herspoten en dan hoeft het ook niet. De groene waar ik gaan naar kijken ben was tenminste overal herspoten, op die manier kan het dan weer wel.
              Ik vind de prijzen eigenlijk hoger dan in B. Niets van uitleg erbij of niks. Zal zichzelf wel verkopen zeker, behalve aan mij :engeltje:

Die Luxemburgse is ne rode geweest (zie foto motorcompartiment) 😉

die in luxenburg , als ge daar beetje kunt handelen op vraagprijs,lijkt mij :first: :first:

Die witte 964 uit Frankrijk… :first: :relaxman: :applaus:
                    Valt mij op dat die in Frankrijk precies wel wat goedkoper geprijsd worden als in B.

[quote=”Mushroom” post=120260]@Lowie9xx: thx!! 🙂

@Funny
                      : graag! 🙂
                      Paar vraagjes die me zo al te binnen schieten:
                      -Peinture neuve…: is dat zijn origineel kleur?
                      -Is ‘t COC erbij?
                      -Wat gaat er nog af aan de prijs?
                      -Algemene staat van remmen, koppeling, motor, banden, interieur, etc… Maar dat veronderstel ik dat die gast ook wel weet… 😉

Moest uwe makker ne keer kunnen gaan zien… Dat zou nog een mooi tripje kunnen worden om die op te halen ;)[/quote]

Bij een Franse wagen is er nooit COC bij, die wordt bijgehouden in de “prefecture” waar men de carte grise afleverd. In principe kan de eigenaar zijn COC terugvragen wanneer de wagen verkocht wordt in het buitenland, maar de kans dat ze het ginder terugvinden is nihil. Waardoor voor een Franse wagen dus in priciepe steeds een kopie moet aangevraagd worden…

Als je dan toch in de buurt bent:

http://www.autoscout24.fr/Details.aspx?id=226448016&cd=634936075030000000&asrc=st|fs

of via Luxemburg er naartoe rijdt:

http://www.autoscout24.fr/Details.aspx?id=227830662&cd=634961784920000000&asrc=st|fs

Ik heb ook eentje op ‘t oog in de buurt van Bordeaux, maar ik zie het gezien de afstand en wat tijdsgebrek niet echt zitten…

Mush heb hem aan de lijn gehad ,zal hem de link doorsturen en hij zal een kijkje gaan nemen voor jou .

:respect2: :drink:
                            *Voelt een roadtrip opkomen* 🙂

Bart ik zal hem eens contacteren .

@Lowie9xx: thx!! 🙂

@Funny
                                : graag! 🙂
                                Paar vraagjes die me zo al te binnen schieten:
                                -Peinture neuve…: is dat zijn origineel kleur?
                                -Is ‘t COC erbij?
                                -Wat gaat er nog af aan de prijs?
                                -Algemene staat van remmen, koppeling, motor, banden, interieur, etc… Maar dat veronderstel ik dat die gast ook wel weet… 😉

Moest uwe makker ne keer kunnen gaan zien… Dat zou nog een mooi tripje kunnen worden om die op te halen 😉

Mush bij interesse voor die franse wagen kan ik een bevriende autohandelaar (Porsche kenner en liefhebber) die in Saint-Raphael woont de wagen eens bekijken .
                                  Laat maar weten . 😉

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 256)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.