Jacques Turbo Designs op mijn 4S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Jacques Turbo Designs op mijn 4S

• Maker
    Discussie
  • Vanmiddag heb ik even geprofiteerd van het droge weer om de Sport Classics op te bergen (voor de winter) en de Turbo Designs te monteren. Het was een beetje bricoleren om de krik er onder te krijgen, maar het resultaat mag er wel zijn.

Een klein probleempje. Op de Sport Classics staan achteraan 305/30 banden en deze zijn 295/30 en dat zie je een beetje

Stoort me niet, maar misschien zijn spacers wel op hun plaats? Maar welke grootte 5mm of 10mm of iets anders?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
    • Hier mag een slotje op, ze zijn verkocht en opgehaald :first:

Deze velgen staan nu een jaar in mijn garage en ik heb ze hoop en al 2 weken gemonteerd 😳 😳 Het zijn nochtans prachtige velgen, zie eerder posts in dit draadje.

Misschien is hier iemand geïnteresseerd? Ze mogen weg voor dezelfde prijs als ik ze gekocht heb, namelijk 900€. De spacers voor achteraan krijg je voor 100€ extra.

Er staan Pirelli P-zero banden op, in uitstekende staat: 235/35 ZR 19 (87Y) en 295/30 ZR 19 (100Y).

Ze staan op tweedehands.be voor een iets hogere prijs, je weet maar nooit. 😉 Foto’s vind je hier ook. Bij verkoop hier op het forum volgt uiteraard een keline donatie :first:

:first: Super dat het gelukt is :drink:

Veel beter! :coolness:

:up: :up: :up:

WOW ! deftig verschil, heb vandaag ook een velg laten leggen die nu gelijk ligt met de buitenkant van de kast….. :popcorn:

Attachments:
                • IMG_3490.JPG
                • IMG_3489.JPG

Na 3 weken afwezigheid, vanmorgen even langs geweest bij Monza, die me passende bouten van Mercedes kon leveren, waarvoor 1000x dank. En dus staan de spacers er eindelijk op 🙂 🙂

Zonder

997-1.jpg

Met

997-1-2.jpg

Het zijn klassieke bouten, zoals je kan zien op de foto’s die ik enkele posts eerder plaatste

wel vreemd want meestal zijn de draadeinden van de wielbouten te lang en zit de spacer nog los op de schijfrem wanneer de bouten niet meer dieper kunnen.

heb je nog de klassieke bouten zoals deze ?

of die van het type zoals op de kjn en panamera?

dan idd andere bouten gebruiken, de uitsparing is niet bij alle velgen even diep..

Daarstraks eens gemeten. De uitsparing in de velgen is 15mm diep, maar de bouten steken 20mm uit de spoorverbreder en de reden is de kraag die erop zit. Die is wat hoger dan het kommetje op de spoorverbreders.
                          Even afwachten wat ze bij Rosepassion adviseren en anders Deepee’s raad opvolgen.

de standaard bouten van 42 mm lengte, waarmee je normaal je wielen vastschroeft op een 997, zijn idd te lang om de spacers op de tambours vast te maken. je hebt voor een 996 / 986 en jonger een extra stel korte bouten met ronde kogelkraag nodig.
                            TIP: ga eens langs in een VW of mercedes garage, daar hebben ze die bij bosjes liggen M14x1,5 en 27-32mm lang, (alleen met sleutel 17 vastzetten ipv 19) ze kosten online 1€/st

voor de 993 en ouder kan je wel de moeren van het wiel zelf gebruiken om dezelfde spacers te plaatsen

Dus ik doe toch iets verkeerd 😉
                              Als het morgen wat droger is, zal ik dit opnieuw bekijken. Ik zal dat toch eerst eens moeten uitmeten, want het zijn precies redelijk hoge bouten. Vanmorgen lukte dit me niet.

is geen probleem, is altijd zo, in de velgen is een uitsparing voorzien waar de kop van de bouten invalt

Vorige week heb ik spoorverbreders besteld bij rosepassion en deze zijn deze week toegekomen. Daarstraks ben ik vol verwachting begonnen aan de installatie, maar ik stootte onmiddellijk op een probleem :bounce:
                                  De spacers zijn geleverd met twee sets moeren, maar zonder bouten om de spacers te bevestigen op de as :bounce:
                                  Met de bouten waarmee de velgen nu vast zitten, gaat het niet want deze steken boven de spacer uit. Ik heb een soort verzonken bout nodig en snap niet waarom die er niet gewoon bijgeleverd werd. Ik heb ondertussen een mailtje gestuurd naar Rosepassion.
                                  Of doe ik iets helemaal verkeerd en ligt het aan mij?
                                  Spacer-1.jpg

Spacer-5.jpg

Spacer-4.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.