Jacques Turbo Designs op mijn 4S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Jacques Turbo Designs op mijn 4S

• Maker
    Discussie
  • Vanmiddag heb ik even geprofiteerd van het droge weer om de Sport Classics op te bergen (voor de winter) en de Turbo Designs te monteren. Het was een beetje bricoleren om de krik er onder te krijgen, maar het resultaat mag er wel zijn.

Een klein probleempje. Op de Sport Classics staan achteraan 305/30 banden en deze zijn 295/30 en dat zie je een beetje

Stoort me niet, maar misschien zijn spacers wel op hun plaats? Maar welke grootte 5mm of 10mm of iets anders?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
    • [quote=”Ghost” post=224456]Ik heb verschillende spacers.
      ,,,
      15 mm Gemballa met tapeinden en moeren, korte bouten zijn er ook bij € 125
      17 mm met tapeinden en moeren, korte bouten zijn er ook bij € 125[/quote]

je hebt pas je kansen op koopjes verkeken, maar ze duiken nog regelmatig op op de bekende koopjessites 💡

0

Ik ken de offset en breedte niet, dus dat heb ik niet gedaan 😳 Ze zijn eigenlijk best wel prijzig die spoorverbreders, niet?

0

Yep, denk dat je achteraan tot 20 mm zal kunnen plaatsen zonder iets te raken (vooraan heb je wat meer ruimte nodig omdat de wielen pivoteren).
          heb je die meting ook kunnen vergelijken met het resultaat op de website ?

0

op de velg gemeten zitten ze vooraan 2 cm in de wielkas en achteraan 3,5 cm. Spoorverbreders met dubbele verankering van 15mm, zoals deze, zouden dus moeten volstaan?

0

Thanks Deepee, dat is een werkje voor dit weekend 😀

0

ken je de offset en breedte van je oorspronkelijke en nieuwe velgen? daarmee kan je op deze site het verschil berekenen van je spoorbreedte
                en dan nog rekening houden dat je banden 1 cm minder breed zijn > -0,5 cm aan binnen- en buitenkant van de velg

of voor boer en tuinder: met een lat en meter

0

Hoe moet je meten welke maat van spacers er nodig zijn?

0

op de aangedreven wielen is het niet aan te raden op spoorverbreders met langere bouten te gebruiken;
                    eerder bolt on spacers als deze

@ Bones: stuur McKlusky eens een PM over jouw donatie button 😕

0

Op eBay vind je er van alle maten ,zou kunnen dat ik er ook ga bestellen voor die le mans velgen .
                      In UK de setjes van schijven samen met verlengde wielbouten
                      De achterste wielen mogen ook iets meer naar buiten komen maar zou het nog moeten uitmeten .

0

Die velgen zouden van een 4S komen. Misschien moet ik eens proberen met spacers, maar hoe bepaal je dan de maat? Of heeft er iemand hier wat spacers liggen zodat ik eens kan proberen?

@deepee
                        : nu je het zegt, die medallion is bij mij verdwenen 😐

0

zijn dit velgen voor een carrera2 toch? want ik vind ze behoorlijk naar binnen zitten vanachter, en een bredere band steken zal dit niet oplossen (zit nu al een vrij brede band op voor die velgbreedte volgens ik zie).

Aangezien hij vanvoor mooier met de kas komt ipv achteraan (en omdat het sowieso mooier is) zou ik toch ook opteren voor een spacer hoor, of liefst voor passende velgen 😳

0

goed gedaan Bones, ik heb m’n medaillon inmiddels ook weer verworven

0

Met enkele dagen vertraging, kleine donatie gedaan om McKlusky en het forum te steunen :salut:

0

Ik vind ze ook prachtig hoor Jacques en ik ben er super content mee :up: :up: :first: Zoals gezegd zijn ze overigens in perfecte staat en met prima banden erop. Ik zal vanavond ook een kleine donatie aan het forum doen want het was fijn zaken met je te doen.

Dat van die spacers was maar een idee, ik heb al eens gekeken op Rosepassion, maar ik denk niet dat ik er ga aanschaffen, het is eigenlijk prima zo :engeltje:

0

Ieder zijn mening voor mij zijn ze gewoon prachtig enkel dat ze niet pasten op mijn wagen .Maar ik gun het je .
                                  Jacques

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.