Jaja…nog één erbij!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Jaja…nog één erbij!

• Maker
    Discussie
  • Dag allemaal! Mijn naam is Thibaut, jarenlang autogek…voornamelijk VW.
    Begonnen met Golf 1, naar Golf 2… GTi’s,… Na een jaren begon het toch echt te knagen voor iets luchtgekoelds.
    Na een jaartje met men ’59er kever rondgereden te hebben begon het alweer terug te kriebelen voor iets nieuws luchtgekoeld…iets wat meer ‘exclusief’. Eerst aan het kijken geweest voor een brilkever, ‘oude’ kever cabrio,… De twijfel bleef: voor welke zou ik gaan?

Dan eerder toevallig een 912 op het spoor gekomen. Me daarin verdiept en geleerd dat het hier om een echte oude ging. En een Porsche is ook altijd een droom geweest, en met de huidige stijgingen van de marktprijzen was het nu of nooit! Dus dat was snel beslist!

Het gaat hem om een in 1965 gebouwde maar modeljaar 1966 Porsche 912.
    – Matching number 1600cc blokje met correcte motorsteun, luchtfilters, solex carbu’s,…
    – 3 klokken dashboard ipv latere 5
    – schuine typeaanduiding op achterklep
    – 5 chrome stalen velgen (’65 afgestempeld)
    – …

Auto is in gebruikte staat maar valt nog goed mee! Nu zal het eerst wat genieten worden na grondige poetsbeurt. Herspuiten/restoratie komt later wel!

Plannen zullen niet overal in goede aarde vallen maar… we gaan hem toch trachten wat lager bij de grond te krijgen. Hiervoor maak ik wel een apart topic aan.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Welkom met de ferme 912.

Welkom en knappe wagen :up:

[quote=”dirk l” post=216528]Proficiat met je 66’er 912 :applaus:
          Het is jouw auto, maar weet dat een 912 SWB met Solexen (ook al zijn het :censored: carbs) , matching Numbers, de correcte wielen……………m.a.w. onverprutst een klein fortuin waard is :think:[/quote]

Daar ben ik me zeker en vast bewust van. Het is ook één van de hoofdredenen dat ik deze wagen gekocht heb, al de juiste delen zaten er nog op: van luchtfilterbehuizing tot 4 gaats grilletjes naast pinkers. Enkel radio boxen in de deuren kloppen niet (meer).

Ik ga er geen zotte dingen met doen zoals chassis verslijpen of dergelijke.
          Enkel zaken die er op elke moment ook terug af kunnen gehaald worden en ingeruild voor de originele delen die proper gestockeerd worden.

Proficiat met je 66’er 912 :applaus:
            Het is jouw auto, maar weet dat een 912 SWB met Solexen (ook al zijn het :censored: carbs) , matching Numbers, de correcte wielen……………m.a.w. onverprutst een klein fortuin waard is :think:

Bedankt allemaal!
              De auto gaat nog wat verder gepersonaliseerd worden en er wat anders dan uitzien dan doorsnee oude luchtpomper porsche.

Ben bezig om er een setje velgen voor te maken, 6×16″ Fuchsen omgebouwd naar 17″ driedelig. Ringen die ik gebruik zijn Bbs rennsport.

Originele motor ga ik er uit nemen om de simpele reden dat wagen matching nrs is en ik deze blok niet in ee soep wil draaien…volledige revisie is kostelijk:) Daarom deze blok er uit en op het schap.

Motor die ik erin wil wordt een 2,0 of 2,2L. Ben nog aan het kijken of het een typ1 of typ4 VW blok zal worden. Qua vermogen hoop ik op een 120-140pk. Dus 911 cijfers van eerste generatie

welkom hier, nice ride!

Knap bakje
                  Gr marc

Welkom op het Porsche forum. :drink:

Hier is de tweede :sarcastisch
                      Maar daarom ben je niet minder welkom op het forum hoor 😉 Ik zie de oldies liever origineel maar das natuurlijk mijn persoonlijke smaak.
                      Veel rijplezier ermee in ieder geval! :up:

Prachtig auto ! Ik denk idd nog net het juste moment om er eentje te kopen.

En ja hoor, hier is de eerste die het niet verstaat waarom zo’n mooie oldies zo plat op de buik gezet worden 😉

Geniet ervan !

[quote=”Wout_RS” post=216509]Welkom op het forum!

Aan de naam van de fotograaf te zien ben je een streekgenoot![/quote]

Toch niet…hij was op verplaatsing;)
                          Ben zelf van ‘de Kempen’ maar moeders roots liggen wel in Brugge.

Welkom op het forum!

Aan de naam van de fotograaf te zien ben je een streekgenoot!

:up: nice car! :coolness:

Nieuwe poging…

Ik heb er nog enkele extra in een album hier geupload maar een te kopieren link zag ik niet meteen.

Zoals je ziet..ondertussen verlaagd en tijdelijke velgen gestoken: cosmics. Het moeten niet altijd fuchsen zijn toch!

[quote=”Ultravox” post=216489]… maar het inplakken van links lijkt niet te werken. Moet ik ze dan hier rechtstreeks op het forum uploaden?[/quote]
                                  Welkom thibaut !
                                  toevoegen aan “mijn foto’s” laat toe om grotere foto’s te posten via een hotlink, je kan ze ook elders hosten, ofwel bestanden invoegen in je post maar dan ben je beperkt qua bestandsgrootte en aantal foto’s per post…. En nu dus snel aan de slag om ons foto’s te toen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.