- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
21 september 2015 om 18:14
Dag allemaal! Mijn naam is Thibaut, jarenlang autogek…voornamelijk VW.
Begonnen met Golf 1, naar Golf 2… GTi’s,… Na een jaren begon het toch echt te knagen voor iets luchtgekoelds.
Na een jaartje met men ’59er kever rondgereden te hebben begon het alweer terug te kriebelen voor iets nieuws luchtgekoeld…iets wat meer ‘exclusief’. Eerst aan het kijken geweest voor een brilkever, ‘oude’ kever cabrio,… De twijfel bleef: voor welke zou ik gaan?Dan eerder toevallig een 912 op het spoor gekomen. Me daarin verdiept en geleerd dat het hier om een echte oude ging. En een Porsche is ook altijd een droom geweest, en met de huidige stijgingen van de marktprijzen was het nu of nooit! Dus dat was snel beslist!
Het gaat hem om een in 1965 gebouwde maar modeljaar 1966 Porsche 912.
– Matching number 1600cc blokje met correcte motorsteun, luchtfilters, solex carbu’s,…
– 3 klokken dashboard ipv latere 5
– schuine typeaanduiding op achterklep
– 5 chrome stalen velgen (’65 afgestempeld)
– …Auto is in gebruikte staat maar valt nog goed mee! Nu zal het eerst wat genieten worden na grondige poetsbeurt. Herspuiten/restoratie komt later wel!
Plannen zullen niet overal in goede aarde vallen maar… we gaan hem toch trachten wat lager bij de grond te krijgen. Hiervoor maak ik wel een apart topic aan.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.