Je bent jong en je wil wat… ( in dit geval een SC uit 1980)

Home Forum Stel jezelf even voor ! Je bent jong en je wil wat… ( in dit geval een SC uit 1980)

  • Maker
    Discussie
  • Hallo Heren,

    Besef net dat ik mezelf nog niet netjes heb voorgesteld.

    Lees al tijdje mee op dit forum, en onlangs wat vragen gesteld m.b.t. schaarlift ( dewelke ik inmiddels besteld heb 😎 )

    Ondertussen 29 jaar,maar reeds als heel klein manneke helemaal verzot op oldtimers. Wat begon met het sleutelen aan de betaalbare oudere tweewielers( mini 4-takters, honda amigo’s, vespa’tjes..), eindigt nu op 4 ‘iets minder betaalbare’ versleten wielen.

    Ik neem jullie graag even mee naar een leuk gesprek met mijn vriendin 7 jaar geleden (lees: nu vrouw)

    Vrouw : ‘Wim, ik wil echt echt niet dat ge ne oldtimer moto koopt, zo’n spel is levensgevaarlijk en ik zie u veel te graag..
    Me :’ Ok, er is maar 1 ding waar ik harder van droom, dus we maken een deal’
    Vrouw : ‘ Laat maar horen’
    Me : ‘ Ik beloof mijn leven lang geen moto te kopen, maar op een dag staat er een Porsche op de oprit, en dan wil ik geen gezeur.’
    Vrouw : ‘ Wa kost zo’n spel?’
    Me : ‘ Ni meer dan 3 sacochen van de Louis Vuitton, so do we have a deal?’
    Vrouw : ‘ akkoord !’

    Steeds in het achterhoofd gehouden dat ik mijn droom rond men 40ste zou najagen, maar een 2-tal jaar geleden de gekke beslissing genomen om zelfstandig consultant te worden in mijn branche, waardoor ik ‘iets’ meer koopkracht kreeg.(meevaller)

    7 jaar later bleek het om iets meer dan 3 Vuittons te gaan, maar een deal is een deal :driver:

    Ben me beginnen inlezen via fora, websites, boeken, en tot het besluit gekomen dat het een 911SC targa zou worden.
    Waarom? Oldschool maar niet TE primitief, de ideale look in combinatie met verse lucht boven mijne kop, vrij betrouwbaar

    Uiteindelijk eentje gevonden die reeds uit US geïmporteerd werd, aan een bedrag dat ik ervoor overhad

    What’s the plan?
    – Wachten op mijn bestelde schaarlift
    – Volledige heropbouw plannen
    – ombouw naar Europese bumper zodat ik een gewone plaat kan gebruiken ..

    na de zomer:
    – Volledige demontage ( plan dit zelf te doen)
    -Uitbesteden revisie motor ( ook visueel)
    -Uitbesteden carrosseriewerk ( heb het gevoel dat dit beter door prof.gedaan kan worden) en opnieuw laten lakken
    – Volledige montage ( plan ik ook zelf te doen) – vervangen rubbers, binnenbekleding, details, etc etc

    Als mijne boekhouder meewil in de investering, hoop ik hem op een periode van 1.5 jaar terug tip top te krijgen.

    Hopelijk veel goede raad hier ! 🙂

    [IMG]http://i68.tinypic.com/9q8wmb.jpg[/IMG]
    [IMG]http://i63.tinypic.com/24cbns9.jpg[/IMG]
    [

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Kijk, dat is nu eens een mooie voorstelling van een nieuw lid, mooie wagen en zonder gebrek aan foto’s :applaus: Welkom :first:

        Mooi, mooi
        Ziet er nog goed uit
        Eerst rijden zou ik ook doen
        :applaus:

          O ja Wim, omdat die klote dingen achter mekaar kapot gaan (hun druk verliezen) … dus je kan ze blijven vervangen … wat we natuurlijk ook doen …. eens in de zoveel tijd … :mrgreen:

            Gefeliciteerd, super dat ie al ‘vroegtijdig’ bij je terecht is gekomen. Maar dat je nu eerst nog 1,5 jaar + uitlooptijd gaat klussen … zou er gewoon eerst ff lekker mee gaan rijden!! :driver:

            XXX

              Proficiat Wim, weer een mooie Targa erbij op “t forum :up:

                Zeker de bedoeling om hem in bad te stoppen ( of zandstralen, of..)
                Half werk lijkt me dom 🙂

                Voor de juiste optie en expertise ga ik zeker keertje langs ccr

                  Welkom maar bezint eer ge begint. Ervaringsdeskundige 3.0 SC targa koper anno 2002…

                  Luister naar Wim :popcorn:

                    Welkom op het forum en veel plezier met je bolide…succes met de geplande werken …

                      Welkom op het forum, en veel plezier aan de uitdaging… :up:

                      Wim

                        gefeliciteerd met de aankoop, en als je dan toch de stoot blokken achter vervangt, doe dan gelijk dat andere Amerikaanse gedoe ook weg. 💡

                        En wil je niet bang maken, maar als de lak aan het scheuren is bij een Amerikaan, is het meestal door de bond die eronder zit.
                        Dus als je hem toch helemaal goed wilt doen, dan best tot op de blanke plaat zetten, heb je later ook geen verrassingen meer.

                        En waarom bezuinigt iedereen altijd op die gasveertjes. :what: :think:
                        Jij niet hoor Wim, zal wel al zo geweest zijn.

                          Hi Wout,

                          Uiteraard ben ik ook in deze conditie helemaal verliefd, maar heb toch het gevoel dat ik hem volledig wil herbouwen.
                          Volgens mij heb ik best een mooie basis ( ook dak is in goede staat) om te starten.

                          Hij is ooit overspuiten en lak begint hier en daar te breken(en deur linkerzijde heeft wat schade) + ik wil weten wat ik aan motor heb, dus liever een rebuild. Ook versnellingsbak kan beetje werk gebruiken.

                          Denk dat als ik toch alles moet demonteren en hij nieuwe lak krijgt, ik gewoon meteen alles goed wil doen ..

                            Welkom van nog een 29e jarige met ook een SC uit 1980 (coupe) :up:

                            Prachtige targa heb je daar!

                            is een volledige herbouw nodig? op foto ziet die er toch prachtig uit :up:

                              [IMG]http://i65.tinypic.com/2lsk70y.jpg[/IMG]
                              [IMG]http://i64.tinypic.com/34f00mw.jpg[/IMG]

                                [IMG]http://i66.tinypic.com/1t0qcy.jpg[/IMG]
                                [IMG]http://i65.tinypic.com/eiqoe8.jpg[/IMG]

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.