Jep, nog een 911-opkrik-vraag

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Jep, nog een 911-opkrik-vraag

  • Maker
    Discussie
  • Kan je een 911 (SC) gelijktijdig opkrikken via beide krikpunten (die vierkante buizen in de balken) zonder iets naar de kl 😀 ten te helpen ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Wim

      Het enige wat ik weet is dat magnesium 1/3de lichter weegt dan aluminium, en ook poreuzer is dan dit metaal.
      Misschien dat Porsche het eerst gebruikt heeft vanwege de gewichtsbesparing, maar daar later vanaf gezien heeft omdat het vlug poreus word, en daarom gaat zweten via de porositeit.
      Dus daardoor waarschijnlijk ook zwakker. 🙄
      Maar weet ik niet zeker.

        is een aluminium carter steviger dan een magnesium carter?

        Wim

          Ja, en tot en met de 2.7 geloof ik. 🙄
          Corrigeer mij als ik mis ben.

            Hadden die 2.4’s een magnesium doos ?

              was een beetje luiheid van mijn kant, was bezig velgen te detailen bij een 2.4 T dus bij het kuisen van de achterste velgen dacht ik hup de rolkrik onder het blok en krikken maar, voor de veiligheid een houten balkje erbij tussen en klaar was klara… Het werd met mn werk echter steeds drukker en dus heeft de wagen daar toch enkele weken zo gekrikt gestaan. Ik kreeg toen bezoek van George Embo (porsche racewagenbouwer) ook gekend van de ypres historic, en die zei tegen me dat dit een zeer slecht idee was, gevaarlijk om het blok te beschadigen én om lekken te veroorzaken.
              En idd toen de wagen achteraf door de koper opgehaald werd en het blok helemaal uit elkaar gehaald werd voor revisie bleek het carter een barst te hebben die eerst niet opgevallen was. Ik weet niet of de barst er al zat toen ik met de wagen reed, maar het zal waarschijnlijk toch met het krikken te maken gehad hebben vermoed ik…

                mcklusky schrijft:

                ik heb ooit mijn wagen centraal gekrikt midden onder het blok, was een slecht idee…

                Hier wil ik het volledige verhaal van horen 😯

                  idd men leert uit zijn domme fouten… gelukkig is er nu een forum hé 😉

                    Daarom dwarsbalk tot onder de krik punten.

                    😉

                      ik heb ooit mijn wagen centraal gekrikt midden onder het blok, was een slecht idee…

                        Centrale krik gebruiken met desnoods dwarsbalk lijkt heel wat veiliger.

                        🙄 😕 🙄

                          klopt was ik vergeten zeggen, heb dat zelf ook proefondervindlijk ondervonden, gelukkig dat ik toen niet allen was…

                            Gelukkig niet nee 😀

                            Maar als je hem achteraan laat zakken met de voorwielen op de grond dan ‘rijdt’ de wagen relatief tov de krikken achterwaarts die dan op hun beurt wat slippen. Als je de krikken parallel zet kunnen ze ‘rijden’.

                            Wim

                              Waarom 😕
                              Je hebt hem toch niet tegen de carrosserie gekregen hè Tim.

                                Jep, t ging 8)

                                Bij het neerlaten wel even opletten dat de krikken parallel staan met de wagen 😕

                                  Dit moet volgens mij kunnen ja.
                                  Wel ongeveer dezelfde hoogte proberen bewaren aan elke kant, zo voorkom je onnodig torsen aan de krikbuizen als je met originele krikken werkt.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.