Jokke_vlo 997GT3 cup (genI)

Home Forum Stel jezelf even voor ! Jokke_vlo 997GT3 cup (genI)

  • Maker
    Discussie
  • Na een lange tijd eens terug de tijd gevonden om hier bij te lezen. In zoverre dat ik niet direct mijn “voorstelling” gevonden heb 🙂

    Korte samenvatting:
    Bij de lancering van de Panamera was mijn tijd gekomen voor de “eerste” Porsche. (Turbo), maar dat viel even tegen. Na 18 garanties op 12 maanden nam de garage de auto terug, maar het autovirus had toegeslagen.
    Zo een wagen, vond mijn vrouw, daar moet je mee leren rijden dus op een dag naar het centrum “maitrise du volant” gestapt om te “leren” rijden.

    Het verhaal daarna is veel te lang om uit te typen, dus maar schematisch 🙂

    – smaak te pakken en ook beslist dat ik op circuit wil leren rijden, aankoop van een Lotus Exige cup 260
    – de Panamera werd vervangen door iets met een ster + drie letters (nee niet CDI :))
    – Lotus hield het ook niet uit, dus vervangen door een Porsche GT3RS, man man man daar heb ik gigantisch veel plezier aan gehad (machtige wagen, heel plezant om on track te gaan.

    – Maar TOEN kwam ons rood strikske, alles veranderde weer. De ster en de GT3RS was een melkoe van ons semi-communistisch bestel. Dus wederom werd het wagenpark aangepast.

    – On the road werd het een Lotus Exige V6, welke toch wel een GT3 waardige opvolger is qua prestaties (zwaar onderschatte wagen).

    – Gezien de passie dan maar van de eerste keer beslist om in de autosport actief te worden. Met twee anderen gestart in het BGCD kampioenschap, waar we na heel wat moeilijkheden (BMW M3 GTR) met de wagen enkele weken geleden en op onze derde race een mooi podium scoorden. (tweede plaats op 49 wagens op 0,17 seconden van de winnaar, fotofinish dus).

    – Maar waar is de Porsche microbe in dat alles? Wel die is er wel degelijk want ons team kocht ook een 997 GT3 cup (gen1) om in te zetten in races. Tot onze spijt echter komen we ondanks dat we bewijzen zeer competitief te zijn (we draaien tijden die ons in onze klasse op P1 van de Gen 1 zou plaatsen in het GT3 kampioenschap en zelfs P5 algemeen).
    Sponsors (dat hoeft niet enorm veel centen te zijn) met een Porsche hart zijn dus zeker welkom.

    Hierbij een foto van de wagen en een filmpje van vorige week. Met oa twee redelijk snelle ronden in, op een trackday die in het GT3 kampioenschap al een mooie plaats zouden opleveren (wetende dat dit op oude banden is).

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=CZaYKHUgaoU&feature=c4-overview&list=UUiF2anZAE8LbeCl2ZPVJ67g[/video]

    [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/27/868198891208d789a89eb.jpg/][IMG]http://img27.imageshack.us/img27/5844/868198891208d789a89eb.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/822/eerstelinkse.jpg/][IMG]http://img822.imageshack.us/img822/7873/eerstelinkse.jpg[/IMG][/URL]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
    • Wij doen alles helemaal officieel, één van de reden dat het moeilijker is sponsors te strikken. Ik denk dat je op langetermijn verder gaat komen door het open en bloot te spelen, enfin hopen we toch. En ik ben de fiscus trouwens meer dan moe, telkens beschuldigen ze jou alsof je een crimineel bent, ook als je alles helemaal correct probeert te doen.

      Soms denk je wel eens, ik zou dat beter niet doen want “vinden” willen ze toch ipv te kijken hoeveel je de staat wel niet sponsort. Nu goed dit terzijde, om maar te zeggen dat wij met een clean sheet werken.

        Ik vrees ook dat de tijd dat er zomaar vanalles en nog wat werd gesponsord allang voorbij is. Tot een paar jaren geleden haalde je voor iets of wat deftig evenement bij de lokale middenstand snel wat geld om. In ruil kregen ze dan een plaats op de affiches, flyers en wat inkomkaarten. Natuurlijk ook alles perfect ingekaderd met een correct factuur van sponsoring en niet zomaar een bonneke met een stempel op. Nu haal je nog geen 10% meer om. Gaat het om sponsoring van een lokale wielrenner, voetbalploeg, moto- of autocrossrijder of iets anders dan is zelf 25 euro al teveel geworden. Wat hoor je dan meestal : als die mijnheer of mevrouw een dure hobby heeft moet hij het zelf maar bekostigen ook.

        En uit professionele ervaring : zelfs heel grote bedrijven hebben hun budgetten drastisch afgebouwd (en elk jaar nog een serieuze vermindering). Zo weet ik van een bepaald sportevenement in hoge categorie dat ze maar een goede 30% aan sponsoringbudgetten meer binnen halen ten opzichte van 2 jaar geleden. En wie mensen in de radioreclame moesten kennen en in de regio radio RGR en komilfoo kennen : nog een fractie aan radioreclame wordt er door bedrijven gekocht. En waarom : omdat heel veel sociale media gratis zijn om reclame op te maken en ze direct een veel groter klantenpotentieel hebben.

        Wim

          :think: :think: …………………… :engeltje:

          Iedereen leest hier mee. 💡

            De meeste sponsors zijn ook vooral geïnteresseerd in welk bedrag
            er op de factuur komt…

              Net zoals SidewindR voorstelt zou ik proberen om via Forum geld samen te krijgen,
              Racing for Holland heeft zo zijn wagen laten laten sponsoren, (de zwart wit geblokte op 24h Du Mans)

              ik denk dan bijvoorbeeld aan 16 mensen 250 euro.
              40 mensen 100 euro. gewoon uit sympathie, en de VIP tickets “verloten” onder de bijdragers,

              enfin, je kan ook de bakker etc om de hoek gaan vragen,
              Maar als je sponsors zoekt (heb ik indertijd gedaan voor basket) ga je wel moeten zeggen wat zij kunnen krijgen, en of hun doelpubliek (customer base) er gaat zijn,

              dus issues als , voor X euro krijgt ge zoveel oppervlakte, er komen een aantal mensen naar zo een event, vooral rond een bepaalde leeftijds catergorie (??)
              en van dat soort dingen, kan er genetworkt worden tijdens het etentje…
              hoeveel wedstrijden zijn er op kalender…

              dus 2 mogelijheden
              is er ROI (Return on Investment) mogelijk
              of is het uit sympathie,

                Niet gevonden 🙁

                Wel wat kunnen “trainen”, eigenlijk verbazend hoe weinig contact je linkerwielen maken in een scherpe bocht. Als je deze foto bekijkt raak ik vooraan bijna geen grond meer en achteraan is het ook niet te veel.

                Wist eigenlijk niet dat dat zo limiet was (voelt niet zo aan)

                [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/542/m4ux.jpg/][IMG]http://img542.imageshack.us/img542/4765/m4ux.jpg[/IMG][/URL]

                  Welkom Johan ,hopelijk vinden jullie het budget .

                    MIS motorsport uit Engeland.

                      [quote=”jokke_vlo” post=135724]Klopt helemaal ! In dit geval is het nog nodige budget (je kent de prijzen) een fractie van de echte kost, het grootste deel is dus al in orde. Wij zoeken echt de laatste loodjes.

                      Eigenlijk is het niet meer dan de banden (4000 euro per raceweekend) of de verzekering (3000 euro per raceweekend).[/quote]
                      Ik las juist dat jullie verzekerd zijn, dat is straf, wist niet dat dit kon want de risico’s zijn toch enorm hé. 3000 euro zijn peanuts als je weet met welk kapitaal je rondrijdt.
                      Voor de Blancpain Super Trofeo Series is dat niet mogelijk en rij je voor eigen risico. Heb daar al bij diverse internationale maatschappijen over geinformeerd. Welke maatschappij verzekerd jullie dan als ik dat mag weten. Mag ook via PM hoor.

                        Dag Jokke 😀
                        Komde hier nu ook een beetje “in de weg rijden” :happydance:
                        Idd frustrerend om op vandaag in deze tijden zo goed aan een stuur te kunnen draaien!

                          [quote=”porsche” post=135726][quote=”jokke_vlo” post=135724]Klopt helemaal ! In dit geval is het nog nodige budget (je kent de prijzen) een fractie van de echte kost, het grootste deel is dus al in orde. Wij zoeken echt de laatste loodjes.[/quote]
                          Ik vermoed als je de laatste loodjes zoekt dat er dan ook niets mag tegenslagen bij de wedstrijden.
                          Hiermee bedoel ik motorproblemen of ongeval, als er dan geen reserve is, dan is het natuurlijk afgelopen.[/quote]

                          Valt te zien wat. Motor of boite schade is einde wedstrijd en ook seizoen. Vandaar dat we ook wedstrijd per wedstrijd voor sponsoring kiezen. We willen niet “smossen” met sponsorgeld.

                          Team, remblokken en kleine schade zijn voorzien. Zware schade bij contact ook (verzekering).

                            [quote=”jokke_vlo” post=135724]Klopt helemaal ! In dit geval is het nog nodige budget (je kent de prijzen) een fractie van de echte kost, het grootste deel is dus al in orde. Wij zoeken echt de laatste loodjes.[/quote]
                            Ik vermoed als je de laatste loodjes zoekt dat er dan ook niets mag tegenslagen bij de wedstrijden.
                            Hiermee bedoel ik motorproblemen of ongeval, als er dan geen reserve is, dan is het natuurlijk afgelopen.

                            Bij de Blancpain Super Trofeo Series durft het E-gear syteem wel eens stuk te gaan, je zit dan al vlug aan een extra kost van 12.000 euro. Als je dan geen reserve hebt is het gedaan natuurlijk.

                              Klopt helemaal ! In dit geval is het nog nodige budget (je kent de prijzen) een fractie van de echte kost, het grootste deel is dus al in orde. Wij zoeken echt de laatste loodjes.

                              Eigenlijk is het niet meer dan de banden (4000 euro per raceweekend) of de verzekering (3000 euro per raceweekend).

                              Al de andere budgetten zijn afgedekt.

                                Hoe je het ook draait of keert, autoracen kost centjes natuurlijk.

                                Het wordt al langer hoe moeilijker om een team in stand te houden en de sponsor te motiveren.
                                Een hele klus de dag van vandaag, toch zeker in België.
                                Remember de Dakar rally waar Koen Wouters jaren aan heeft meegedaan, bij de laatste zegde hij “Ik offer de woestijnrally op om meer tijd met mijn gezin te spenderen“, niet juist dus want, de hoofd sponsor had al laten weten de budgetten terug te schroeven en er was geen stoeltje (wagen) meer vrij voor Wauters. Ook de tegenvallende resultaten van de laatste jaren helpen niet, zelfs al ben je bekend, en dit is niet van horen zeggen, ik ken de hoofdsponsor namelijk goed.

                                Een zeer goede vriend van me rijdt de Blancpain Super Trofeo Series en ook hiervoor moeten sponsors worden gezocht. Vermits ik hierbij nauw betrokken ben weet ik wat dergelijke wedstrijden kosten en hoeveel energie en werk er kruipt in lobbywerk en netwerking bij bedrijven om voor elke wedstrijd sponsors en het nodige geld te vinden. Niet voldoende sponsors is geen geld dus niet rijden.

                                Een sponsor gaat ervan uit “wat is de meerwaarde die hij krijgt voor zijn bedrijf”.
                                Sterk argument is dat de Blancpain Super Trofeo Series steeds een grote wedstrijd vooraf gaan en uitgezonden worden op televisie in de diverse landen. Het is een gentlemen’s race dus alle piloten zijn amateurs en rijden privé. 50% wordt gesponsord door Blancpain en de rest moet je zelf zoeken. Geen eenvoudige klus en je voelt dat het steeds moeilijker wordt. Door de crisis worden ook veel reklame budgetten terug gedraaid.

                                Ik vrees daarom dat het voorstel van ‘SidewindR’ niet veel succes op slagen heeft :sarcastisch

                                  Kunnen we geen Porscheforum.be collecte houden? 💡
                                  Zo kan iedereen dan een (klein) steentje bijdragen…

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.