Jokke_vlo 997GT3 cup (genI)

Home Forum Stel jezelf even voor ! Jokke_vlo 997GT3 cup (genI)

• Maker
    Discussie
  • Na een lange tijd eens terug de tijd gevonden om hier bij te lezen. In zoverre dat ik niet direct mijn “voorstelling” gevonden heb 🙂

Korte samenvatting:
    Bij de lancering van de Panamera was mijn tijd gekomen voor de “eerste” Porsche. (Turbo), maar dat viel even tegen. Na 18 garanties op 12 maanden nam de garage de auto terug, maar het autovirus had toegeslagen.
    Zo een wagen, vond mijn vrouw, daar moet je mee leren rijden dus op een dag naar het centrum “maitrise du volant” gestapt om te “leren” rijden.

Het verhaal daarna is veel te lang om uit te typen, dus maar schematisch 🙂

– smaak te pakken en ook beslist dat ik op circuit wil leren rijden, aankoop van een Lotus Exige cup 260
    – de Panamera werd vervangen door iets met een ster + drie letters (nee niet CDI :))
    – Lotus hield het ook niet uit, dus vervangen door een Porsche GT3RS, man man man daar heb ik gigantisch veel plezier aan gehad (machtige wagen, heel plezant om on track te gaan.

– Maar TOEN kwam ons rood strikske, alles veranderde weer. De ster en de GT3RS was een melkoe van ons semi-communistisch bestel. Dus wederom werd het wagenpark aangepast.

– On the road werd het een Lotus Exige V6, welke toch wel een GT3 waardige opvolger is qua prestaties (zwaar onderschatte wagen).

– Gezien de passie dan maar van de eerste keer beslist om in de autosport actief te worden. Met twee anderen gestart in het BGCD kampioenschap, waar we na heel wat moeilijkheden (BMW M3 GTR) met de wagen enkele weken geleden en op onze derde race een mooi podium scoorden. (tweede plaats op 49 wagens op 0,17 seconden van de winnaar, fotofinish dus).

– Maar waar is de Porsche microbe in dat alles? Wel die is er wel degelijk want ons team kocht ook een 997 GT3 cup (gen1) om in te zetten in races. Tot onze spijt echter komen we ondanks dat we bewijzen zeer competitief te zijn (we draaien tijden die ons in onze klasse op P1 van de Gen 1 zou plaatsen in het GT3 kampioenschap en zelfs P5 algemeen).
    Sponsors (dat hoeft niet enorm veel centen te zijn) met een Porsche hart zijn dus zeker welkom.

Hierbij een foto van de wagen en een filmpje van vorige week. Met oa twee redelijk snelle ronden in, op een trackday die in het GT3 kampioenschap al een mooie plaats zouden opleveren (wetende dat dit op oude banden is).

[video]http://www.youtube.com/watch?v=CZaYKHUgaoU&feature=c4-overview&list=UUiF2anZAE8LbeCl2ZPVJ67g[/video]

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/27/868198891208d789a89eb.jpg/][IMG]http://img27.imageshack.us/img27/5844/868198891208d789a89eb.jpg[/IMG][/URL]

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/822/eerstelinkse.jpg/][IMG]http://img822.imageshack.us/img822/7873/eerstelinkse.jpg[/IMG][/URL]

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
    • Kort filmpje over onze wedstrijd in het BGDC, zouden we graag met de Porsche kunnen doen ook 😉

Als ik de centen had, had je ze al gekregen 🙁

Veel succes jokke

[quote=”Harley49″ post=135621]Heel mooi filmpje.
          Hoop je binnenkort eens te mogen ontmoeten.
          Knappe prestatie.
          Blij iemand op het forum met race ervaring.
          Heb in het verleden ook wat race ervaring opgedaan maar wel in de karts.
          Beste resultaat destijds 5e plek bij Nederlandse kamioenschappen.
          Maar dit is het betere werk, super!!
          Houd ons op de hoogte met de races, kom zeker kijken[/quote]

Met de Porsche hebben we net niet onvoldoende budget om te racen, hoewel we weten dat we in onze categorie zeker voor de eerste plaats kunnens strijden in de Porsche cup en ondanks de oudere wagen ook een top 5 algemeen tussen de pro’s met hun Gen2.

We komen echt maar nipt budget te kort.

Voor een 4000 euro per race ben je hoofdsponsor op de wagen en krijg je nog eens vip tickets + parking met eten, drinken etc…… dat kan ook 2000+2000 etc….enfin om een idee te geven hoe relatief weinig we te kort komen.

Als je dan weet dat je met 3 tot 5 mensen de DTM race in Zandvoort of de 24 uur in Zolder kan meemaken is dat voor een bedrijf niet gek veel terwijl je hoofsponsor bent op een wagen die kans maakt op de overwinning in zijn klasse bij het omkaderend programma van de Porsche Benelux cup.

De rest van de budgetten is rond, we moeten eigenlijk maar een relatief kleine duw krijgen van liefhebbers om ook in de Porsche Cup aan de start te komen……

ps: Bruno bedankt voor de sponsoring 😉

[quote=”porsche914orange” post=135641]Knap gereden !

Zal dringen eens wat van die lessen moeten volgen 😳

Enkel maar “maitrise du volant gedaan”? Of meerdere cursussen gevolgd?

Grts van de persoon met witte 996 GT3 die af en toe eens in uw weg reed op Ecuyers vorig jaar :wink:[/quote]

Nee altijd heel veel geluisterd naar mensen die zin en onzin vertelden om daaruit de best mogelijke conclusies te trekken. En verder een paar keer Nico Verdonck en vooral Marc Goossens met een paar zeer nuttige tips. Eigenlijk door veel te luisteren en te praten vooral……

En telkens ik ga of ging rijden focus ik op verschillende zaken die je wil leren.

Enkele vb:

– ideale lijnen
            – daarna de ideale lijnen rekening houdend met de geografie van de piste (off camber bochten) iets waar bijna iedereen (zelfs in het racen) tegen zondigt !
            – rempunten
            – bochtensnelheid
            – snelle passages (voorbijsteken)
            – racelijnen

etc…..

Welkom !
              Knap filmke :first:

[quote=”jokke_vlo” post=135593]Altijd spijtig dat er weinig tijd is om te “socializen” omdat je op zulke dagen met veel tegelijk bezig bent…

Toch fijn mekaar even te zien ![/quote]

Volledig begrip voor Jokke 😉
                We maken dat wel eens ergens goed :drink:
                Btw , knap filmpje en knap gereden . Ik had het ietrsje eerder al elders gezien :coolness:

Ferm filmpke, zelf al vele malen Zolder gereden (zowel auto als moto),zijn serieuse toptijden zulle :driver: :driver: :driver:

Knap gereden !

Zal dringen eens wat van die lessen moeten volgen 😳

Enkel maar “maitrise du volant gedaan”? Of meerdere cursussen gevolgd?

Grts van de persoon met witte 996 GT3 die af en toe eens in uw weg reed op Ecuyers vorig jaar 😉

prachtige Porsche,heb met je nog aan de praat geweest op feest bij Snoer vorig jaar,vertelde toen dat je het in u had om aan wedstrijden deel te nemen,je bent een piloot die vlug de kneepjes van het vak leert uw tijden zullen nog beter worden,succes met je team :driver:

Heel mooi filmpje.
                        Hoop je binnenkort eens te mogen ontmoeten.
                        Knappe prestatie.
                        Blij iemand op het forum met race ervaring.
                        Heb in het verleden ook wat race ervaring opgedaan maar wel in de karts.
                        Beste resultaat destijds 5e plek bij Nederlandse kamioenschappen.
                        Maar dit is het betere werk, super!!
                        Houd ons op de hoogte met de races, kom zeker kijken

welkom hier en eindelijk naar het juiste merk gegaan :respekt:

Welkom!
                            Ik dacht al dat ik je van ergens ken :mrgreen:
                            Een beetje meer autosport is welkom hier op PFB

S2

Welkom hier!

(Na een eerdere ontmoeting op het Lotusforum 🙂 )

Altijd spijtig dat er weinig tijd is om te “socializen” omdat je op zulke dagen met veel tegelijk bezig bent…

Toch fijn mekaar even te zien !

Tof je donderdag (heel even) gezien te hebben Jokke 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.