JUBI 964

  • Maker
    Discussie
  • Heb omlangs een 964 jubi gekocht, maar ik heb er nu mee gereden en elke keer als ik hem na korte ritten stil laat staan komt er rook of soort damp uit de motor alsook is ie heel warm maar binnen daschbord toont ie normaal, is dat normaal?
    De auto geeft wel geruime tijd stilgestaan, ik heb dit niet met mijn 996 of is dat omdat die modellen niet watergekoeld zijn??? ❓

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Ipv de olie te verwijderen via de aflaatstop kan je hem ook met een vacuumpomp uitzuigen, kost twee keer niets en je kan perfect aflezen hoeveel olie je er uit pompt. Verkrijgbaar bij de betere autohandelaar of zelfs Makro, daar heb ik de mijne gekocht.

      Hier een voorbeeld

      http://www.vrijheidwatersport.nl/product-460-4-liter-oilextractor-cilinder.html

        bedankt voor de vele reacties, inderdaad nu te veel olie pijl staat in de auto bovenaan alsook de olistok staat tot bovenaan denk dat ik de overtolige olie zal verweideren want ermee rijden zou denk ik niet goe zijn

        thanks 🙄

        gd1

          Zoals Mushroom zegt, geweldig mee opletten met wat je doet….Eerst motor laten warm draaien op RALENTI ! (warm = wijzer van temperatuur meter mooi in het midden)en dan bij draaiende motor peilstok eruit en kijken waar de olie staat, kan ook gecontroleerd worden met oliemeter in dashboard. NIET vullen tot meter bovenaan staat !! maar net onder vol.Idem met peilstok en idd zéér traag vullen. Als je niet zeker bent of er al dan niet teveel olie inzit, olie aflaten en herbeginnen.

          Succes.

          En denk erom, dit is duur speelgoed om te breken, dus voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast…of zo iets… 🙄

            en eens je manueel de olie op peil hebt gezet kan je op je dash het metertje aflezen. zou weet je voortaan rijdend achter het stuur of je meer olie verbruikt dan benzine.

              Ik vrees dat er teveel olie inzit nu 2liter erbij gedaan…

              Olie meten terwijl motor draait, en de motor/olie warm is.

                Even in je handleiding kijken of checken op dit forum .
                Het is al meermaals hier neergezet en te vinden met de zoekenfunctie bovenaan je pagina .

                  als ik het goe voor heb is dit dus normaal dat ie nu niets toont, en moet ik de motor laten draaien en onmiddelijk kijken naar oliepijl

                    Hier zwaar mee opletten !
                    Je moet met draaiende motor je oliepeil meten op de oudjes !!
                    Misschien is er nu al teveel olie in wat funest is voor je motor.
                    Motor warm rijden en oliepeil meten met draaiende motor…

                      dag, heb nog een vraagje gisteren olie pijl bekeken en geen olie of toch bijna niets(had er juist mee gereden), heb er gisteren dan 2 liter bijgedaan en wat blijkt nu(vanavond) toont ie geen olie kan dit, of moet je de auto laten draaien vooraleer je je oliepijl kan controleren. er licht wel olie onder de auto maar heb er ook wat gemorst wist niet dat je traag moest gieten.

                      grt

                        ga dat zeker eens laten controleren want ik ken nietss van auto onderdelen

                        ge zijt zeer zeer bedankt

                        gd1

                          Waarschijnlijk dichtingen van klepdeksels verstorven van stil te staan, gewoon nieuwe dichtingen en het zou gedaan moeten zijn met “dampen” 8)

                            een beetje, maar niet overdreven, zou ie dan olie verbruiken of is er iets kapot??

                            bedankt om te antwoorden reeds

                            gd1

                              Waarschijnlijk olielek op verwarmingspotten, heb je een oliegeur ?

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.