Jullie mening ivm een vinrapport 997 4S cabrio mk2 2009

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Jullie mening ivm een vinrapport 997 4S cabrio mk2 2009

  • Maker
    Discussie
  • Even hier niet meer geweest door drukte in de job en rustig zoeken naar een geschikte 997.
    Na reeds enige tijd zoekwerk heb ik een 997 4S cabrio mk2 2009 gevonden.
    Deze komt van 1ste eigenaar heeft nu 98000 km (is dit reeds te veel?)
    Steeds onderhouden bij porsche met historiek.
    Het is een pdk met alle mogelijke opties behalve knopje sportuilaat maar wel met het sport chrono plus pakket.
    Besproken prijs 60K met garantie op motor en boite + wagen krijgt nog een onderhoud en volledig nazicht bij porsche enz.
    Vooraleer de aankoop te tekenen wilde ik eerst nog eens het vinrapport opvragen
    Hierop is sprake van 3x schade op de rechter zijde van de wagen en dit 3 jaar na elkaar.
    Bij Porsche is er geen registratie van en ook bij de carosier die voor hen werkt ook niet.
    Volgens De porsche-garage kan de schade niet erg geweest zijn gezien de lage herstelkosten.
    Vraag is nu : kan het zijn dat zo’n vin rapport niet klopt ?
    Indien het wel klopt , mag ik ervan uitgaan dat eventuele schade niet zo groot was gezien de herstelkost (zie vinrappport)
    Vorige eigenaar blijkt momenteel moeilijk bereikbaar (verhuisd naar buitenland) om te vragen wat er net gebeurd is.
    Graag jullie mening ?
    https://nl.vin-info.com/voertuiggeschiedenis/5aa40e51-9eb4-4b46-af6f-75370a0a0a4f

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • een mooie onderhoudshistoriek en VIN rapport is geen garantie dat er op heden niks fundamenteel mankeert aan de auto. het kan zomaar zijn (pure veronderstelling) dat er een ernstige slijtage/defect is en de huidige eigenaar eerder geneigd is een andere te kopen dan in deze nog geld te investeren. aan een aankoopkeuring met officieel verslag heb je veel meer, maar nog steeds geen 100% zekerheid.
      daarom is het beter om dat jaar garantie op motor en versnellingsbak er toch wel bij te nemen. de herstellingskosten van ernstige motorschade kunnen snel oplopen (ruilmotor 30K). dan ben je beter af om de auto (zelfs naar Duitsland) af te laten slepen ipv een korting van een paar duizend euro korting op de aankoopsom uit de brand te slepen.

      lage herstelkosten van de 3 schades zou kunnen betekenen dat er spuitwerk gedaan is zonder plaatwerk/onderdelen te vernieuwen. ook dit kan je extra laten checken tijdens zo’n aankoopkeuring.

        Met je verstand kopen en niet met je hart. Eventueel iemand die je kent meenemen en deze de wagen laten controleren. Schade op zich is niet zo erg als het goed is hersteld en het maar om blikschade ging. De kilometers zijn nog niet echt veel. Tot 200000 kilometer zou ik zelf durven aankopen. Zeker als er deftig onderhoud aan gedaan is.

        Persoonlijk zou ik eerder een nog iets lagere prijs afdwingen en de garantie laten vallen. Want blijkbaar ga je in Duitsland aankopen? Is het bij Porsche zelf dan is de garantie ook in België van toepassing. Is het een onafhankelijke verkoper en er komt toch iets aan dan is het gezever (Duitsland – België, begin maar).

        Maar een 997 4S cabrio met PDK dus facelift en dit voor 60000 euro = zeker geen zotte prijs. Of zijn de prijzen zo aan het dalen?

        123

          Btw, dat vin report zegt bouwjaar 2012, klopt die link wel?

          Maar goed, Vin report is een amerikaans iets. Herstellingen en verzekerings “events” zijn in Europa denk ik nog lang niet zo goed geautomatiseerd en gedocumenteeerd als in de Ustated Nites of America.

          Staat die auto je aan?
          Presenteert hij goed?
          Voelt hij goed aan als je er mee rijdt?
          Hoeveel eigenaren? Hoe lang heeft de laatste hem gehad?
          Proper interieur?veel belangrijker dan zoeen vin report. En een kleine schade is rap gebeurd, met goeie herstelling is dat nu eenmaal deel van ‘t leven.

          98000 km vind ik persoonlijk niet overdreven veel das iets meer dan 10000 km per jaar wat ik (samen met alle onderhoud) persoonlijk verkies boven een auto minder dan 5000 km per jaar heeft gedaan.. Stil staan is niet goed voor een auto.
          Als hij via een handelaar (niet opc) verkocht wordt, met garantie.. Ik zou eerder eens opzoeken hoe lang die al in business is, en hoe zijn handelsbalans eruit ziet (kun je ook opvragen online tegen kleine vergoeding)

          Je kan het de verkoper eens vragen wat die schade op het vinrapport kan zijn, en misschien moet die dan toegeven dat zijn madam niet kan parkeren. Of hijzelf niet.. tja. Je zal hem daar ook deels in moeten vertrouwen natuurlijk..

        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.