Home › Forum › Porsche Talk › Jullie ook last van jaloerse blikken/commentaar ?
- Dit onderwerp bevat 104 reacties, 50 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 2 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
28 oktober 2014 om 17:58
Naar aanleiding van de recente gebeurtenissen met de ‘De Wever-chauffeur’ (“Zo’n wagen levert altijd jaloerse blikken op”) vroeg ik mij af:
– Hebben jullie soms ook last van jaloerse blikken/commentaar bij vrienden/familie/klanten … ?
– Vinden jullie dat het niet opportuun is om met een P te rijden als zaakvoerder/zelfstandige ?
– Zouden jullie de P daarom van de hand doen ? -
MakerDiscussie
-
[quote=”René” post=183703]”DELEN GRAAG: Meneer met Porsche met gepersonaliseerde nummerplaat 911-…; Net zoals de heer Adolf Hitler, de goede vriend van de maker van uw bolide, houd u ook geen fluit rekening met anderen en brand u er stevig aan door. Ik vermoed bij een ongeluk, wat zeker op zich laat wachten, waar een andere sukkelaar in betrokken zal zijn door uw eikelig gedrag op de weg, dat u dezelfde woorden zal kunnen gebruiken als boven de poort van Auswich. Alhoewel ik vermoed dat voor zulke auto eerder de pappa zal gewerkt hebben… # politie Maldegem”.
De schrijffouten en verkeerd gebruik van uitdrukkingen heb ik er maar bewust in gelaten om het niveau aan te tonen :first:
Het is ver gekomen mijn gedacht…[/quote]Dit slaat toch wel alles, qua haat- en jaloeziegehalte kan dat tellen ! Het is inderdaad ver gekomen …
🙄 🙄 🙄[quote=”DST” post=183744]Nope ne witte (zoas tmoet veu ne spyder)[/quote]
Proficiat! We hebben blijkbaar dezelfde smaak betreffende wagens. Hier ook een CS, en een Boxster Spyder, toch de leukste en opmerkelijkste special edition van Porsche de laatste jaren, komt er ooit ook nog wel.Ik kan niet tegen auto’s die zweven :puke: :puke: :puke:
[quote=”Ivo 3.6″ post=183785]…… onthaasten doe ik met de Porsche en een glimlach op het gezicht.![/quote]
ik haast me met de porsche naar m’n werk :first: …… en onthaast me in een engelse oldtimer :happy: die werkelijk als een hoovercraft over het wegdek zweeft en helemaal niet uitnodigt om alle PK’s de sporen te geven
[quote=”DST” post=183740]
Als afsluiter:
Ik koop Porsche(s) voor mij zelf, niet voor de schoon ogen van anderen.
Ik wordt van een ritje steenvast goed gezind (al dan niet met een idiote grijns op mijn gezicht tot gevolg) en dat is voor mij het belangrijkste. Of is dit weer te egoïstisch? :think:[/quote]en dat heb ik dus nu ook al 10 jaar achtereen…… onthaasten doe ik met de Porsche en een glimlach op het gezicht.!
Omdat wij er soms op uit zijn om mensen op het verkeerde been te zetten, rijden wij Porsche, ook voor de jaloerse blikken en opmerkingen.
Wij genieten daar zelfs van en verdenken anderen van hetzelfde …😈 biecht van de duivel 😈
[quote=”DST” post=183740]Als afsluiter:
Ik wordt van een ritje steenvast goed gezind (al dan niet met een idiote grijns op mijn gezicht tot gevolg) en dat is voor mij het belangrijkste. Of is dit weer te egoïstisch? :think:[/quote]Oh yes brother ! Gelijkaardige sentimenten hier.
(deze was te schoon en te waar om niet te quoten)[quote=”DST” post=183740]Boxster Spyder:
Eerste reacties zijn enkel positief. Het verrast mij zelfs dat veel mensen dit wel kennen als een speciaal model. En gezien er hier een knopje is voor de sportuitlaat, ook geen probleem voor de buurman[/quote]
Is dat een zwarte? Paar weken geleden in Grootlo (langstraat) een vrij recente Boxter met open dak gezien. Zaten twee gasten in.DST schreef :
[i]”…Als afsluiter:
Ik wordt van een ritje steenvast goed gezind (al dan niet met een idiote grijns op mijn gezicht tot gevolg) en dat is voor mij het belangrijkste. Of is dit weer te egoïstisch? :think:[/quote]”
[/i]Ik schrijf :
+100 000 miljoen +1Last van jaloerse blikken? Ik mag hopen van wel :relaxman:
Last van commentaar? Ben selectief doof, dus geen probleem 😈 :ass:Alle gekheid op een stokje.
Een vakbondsafgevaardigde had in het verleden wel problemen met de 997. Zoals door de porschisten hierboven omschreven, mensen welke jaloers zijn op je wagen, zijn volledig blind voor wat je ervoor gedaan heb en/of hebt moet voor laten. Trouwens, nu dat ze na 6 maanden door hebben dat de Mercedes CLS SB ook niet echt goedkoop is, geven ze hier ook commentaar op.
Ik concludeer dus dat het minder te maken heeft met het merk, dan met het feit dat je iets meer heb dan een ander.Mijn huidige Porschkes zijn nu wel buitenbeentjes, vandaar dat ik waarschijnlijk enkel positieve commentaar hoor. :respect2:
Allez: in mijn gezicht dan toch, wat de mensen achter mijn rug zeggen (lafaards dus :loser: ), interesseert mij geen ‘testikels’ (voila, onmiddellijk wat zelfcensuur = minder werk voor de moderators)Bijvoorbeeld
968 CS:
Niet-kenners: vooral “ik ken dit model niet” of “is dat wel een echte Porsche”;
Kenners zijn meestal zeer positief “zo ene wil ik er ooit ook nog ene”.
PS: Buitencategorie: een chichi madammeke welke uit haar 4S kroop tijdens een P-rit enkele maanden geleden. “Amai, das is dan toch ne Porsche want mijne man kon u niet volgen”. :censored: :censored: :censored:944 Cabrio:
9 van de 10 commentaren: “Hoe? Is da al nen oldtimer, amaai met die kms ? Die ziet er nog goed uit!” :applaus:911T MW:
Amaai, enkel mega positieve commentaar! Zelfs van die van ons. *luv
PS: mijne buur is minder enthousiast over de spaghetties, hij vindt het niet echt leuk als er een landende straaljager onder de slaapkamervensters van zijn kleine kindjes rijdt. Maar ja, daar kan ik inkomen. :sleep:Boxster Spyder:
Eerste reacties zijn enkel positief. Het verrast mij zelfs dat veel mensen dit wel kennen als een speciaal model. En gezien er hier een knopje is voor de sportuitlaat, ook geen probleem voor de buurman. :engeltje:
PS: deze keer kon die van ons er wel niet meer mee lachen, maar voor zover ik begreep ging dit eerder over het aantal versus uitgaven welke zij nog wou doen enzo :bounce: , en stond dit los van het merk.Als afsluiter:
Ik wordt van een ritje steenvast goed gezind (al dan niet met een idiote grijns op mijn gezicht tot gevolg) en dat is voor mij het belangrijkste. Of is dit weer te egoïstisch? :think:Yellow Submarine schreef in het verleden al eens :
[i]… Tja, weet dat de helft van de mensen dommer is dan gemiddeld.[/i]
Maar laat ons proberen (voor mij is’t niet gemakkelijk ) om ons gezond verstand te gebruiken en in plaats van een potje terug te schelden, ons te beraden over het waarom van de heftige reacties en hoe erop te reageren.
Waarom : jaloezie en ook het niet weten wat *porsche rijders bezielt om er eentje te hebben.
Hoe reageren … altijd hoffelijk zijn, geen zotte toeren “en plein public”, doen zoals menig lid van dit forum : iets teruggeven aan de maatschappij via deelname aan goede doelen : hiermee zouden we meer in het nieuws moeten komen!
Last but not least : ik weet het : ‘t is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan, ook ik ben maar een mens (met een gewillige rechtervoet) :driver:
[quote=”Vincent_991″ post=183707]
Wel een stomme werknemer dat die zijn baas als vriend op zijn facebookprofiel heeft staan. Dat zegt genoeg over die man zijn IQ :D[/quote]+1
[quote=”René” post=183703]die avond krijg ik bericht van die vriend ‘wat steek jij uit met mijn personeel jong?’, voor te lachen uiteraard en met een foto van de bestelwagenchauffeur zijn FB-status: “DELEN GRAAG: Meneer met Porsche met gepersonaliseerde nummerplaat 911-…; Net zoals de heer Adolf Hitler, de goede vriend van de maker van uw bolide, houd u ook geen fluit rekening met anderen en brand u er stevig aan door. Ik vermoed bij een ongeluk, wat zeker op zich laat wachten, waar een andere sukkelaar in betrokken zal zijn door uw eikelig gedrag op de weg, dat u dezelfde woorden zal kunnen gebruiken als boven de poort van Auswich. Alhoewel ik vermoed dat voor zulke auto eerder de pappa zal gewerkt hebben… # politie Maldegem”.[/quote]Doe hetzelfde met een dure wagen full option genre audi A4/6 break en zonder gepersonaliseerde nummerplaat en er kraait geen haan naar. Doe dit met een cayenne of panamera en er komt al commentaar. Doe dit met een 911 en je hebt prijs. Welkom in het jaar 2014 waar jaloezie en afgunst hoogtij vieren en mensen enkel graag andere mensen een kl..t willen aftrekken:(
Wel een stomme werknemer dat die zijn baas als vriend op zijn facebookprofiel heeft staan. Dat zegt genoeg over die man zijn IQ 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.