Jullie ook last van jaloerse blikken/commentaar ?

Home Forum Porsche Talk Jullie ook last van jaloerse blikken/commentaar ?

• Maker
    Discussie
  • Naar aanleiding van de recente gebeurtenissen met de ‘De Wever-chauffeur’ (“Zo’n wagen levert altijd jaloerse blikken op”) vroeg ik mij af:

– Hebben jullie soms ook last van jaloerse blikken/commentaar bij vrienden/familie/klanten … ?
    – Vinden jullie dat het niet opportuun is om met een P te rijden als zaakvoerder/zelfstandige ?
    – Zouden jullie de P daarom van de hand doen ?

Berichtgeving van De Redactie

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 104)
    • [quote=”Ivo 3.6″ post=183522] Je kunt geen Porsche rijden als je gewoon in loondienst bent. Die dingen zijn niet te betalen voor de gewone man.[/quote]
      Iets wat 99% van de mensen denken en daarom is gaan solliciteren met een dure wagen en zeker met iets als een Porsche = ook 99% kans op niet aangenomen te worden. Welke HR manager met zijn BMW bedrijfswagen neemt nu iemand aan die met een duurdere en mooiere wagen dan zijn bedrijfswagen komt aangereden? Geen enkele!!!

‘den besten’ kwam ik vorige week tegen… ik moest op afspraak en door het mooie weer was ik met de P gegaan, twas naar een liefhebber dus die apprecieerde dat enorm. Tijdens het ritje huiswaards op mijn normale manier gereden, vlotjes maw en daarbij een bestelwagen van de firma van een vriend van me voorbijgestoken…

die avond krijg ik bericht van die vriend ‘wat steek jij uit met mijn personeel jong?’, voor te lachen uiteraard en met een foto van de bestelwagenchauffeur zijn FB-status: “DELEN GRAAG: Meneer met Porsche met gepersonaliseerde nummerplaat 911-…; Net zoals de heer Adolf Hitler, de goede vriend van de maker van uw bolide, houd u ook geen fluit rekening met anderen en brand u er stevig aan door. Ik vermoed bij een ongeluk, wat zeker op zich laat wachten, waar een andere sukkelaar in betrokken zal zijn door uw eikelig gedrag op de weg, dat u dezelfde woorden zal kunnen gebruiken als boven de poort van Auswich. Alhoewel ik vermoed dat voor zulke auto eerder de pappa zal gewerkt hebben… # politie Maldegem”.

De schrijffouten en verkeerd gebruik van uitdrukkingen heb ik er maar bewust in gelaten om het niveau aan te tonen :first:
        Het is ver gekomen mijn gedacht…

XXX

Ik ruik de mijne iedere keer als ik in de garage kom en iets meer als ik er net mee gereden heb.
          De charmes van een olielekje… :think:

[quote=”bccars” post=183536]Vorig weekend een paar Chiro gastjes in de buurt van circuit Zolder, deden hunduimpje omhoog, heb dan maar wat extra gas gegeven. Herinner me nog goed hoe megacontent ik als kleine snotaap was als ik een porsche hoorde vlammen ! Tijd om het Porsche virus voort te planten.[/quote]

In mijn tijd kon je’m nog ruiken ook ! :wtf:

[quote=”DucDirk” post=183463][quote=”JanMLB” post=183319]
              Een parlementslid verdient 5.515 euro netto per maand of 66.180 euro per jaar. Daar koop je geen nieuwe Porsche voor, en zeker niet elk jaar. Ze hebben wel recht op een auto (ik geloof: met chauffeur) maar de maximumprijs van die auto ligt vast. [/quote]

Sorry hoor Jan, maar dit is helemaal niet correct. Toevallig werk ik in het Vlaams Parlement als ambtenaar en ik kan je verzekeren dat de Vlaamse Volksvertegenwoordigers geen eigen auto krijgen van het parlement, en al zeker niet met chauffeur !
              :coolness:
              Zij kunnen wel in bepaalde gevallen een beroep doen op de dienstvoertuigen van het parlement (dat zijn er een 5-tal, voor in totaal 124 Vlaamse volksvertegenwoordigers), maar uiteraard enkel en alleen voor dienstopdrachten. Het zijn vooral de leden van het Bureau van het Vlaams Parlement die er gebruik van (kunnen) maken.
              De meeste parlementairen komen dan ook met hun eigen auto naar het parlement of met het openbaar vervoer, waar zij wel gratis gebruik van mogen maken.
              Dit geheel terzijde …
              :popcorn:[/quote]

Dank voor deze uitleg. Ik heb me inderdaad in die auto vergist, ik ging ervan uit dat de P-plaat impliceerde dat de auto ook van het parlement was. Maar deze correctie onderstreept nog eens extra dat de meeste politici niet de overbetaalde poenscheppers zijn waar ze vaak voor worden versleten.

Merci Ive

Nog even snel citeren uit “in de plooi” van Bart Peeters (dat wordt ons “meezing” lied in de *porsche )

[i]Omdat je op een mooie dag
                bij jezelf dacht, iedereen mag
                op zijn stomme kop gaan staan.

Want ik heb ondertussen
                van het leven zelf geleerd
                dat je beter niks forceert.

Ze kunnen allemaal voortaan
                Mijn kloten kussen
                [/i]
                Ik blijf citeren tot op een dag het volledige forum dit meezingt op een bijeenkomst! 😉

Ive

Respect Sensa911

‘k heb trouwens ook al zo’n grappig verhaaltje meegemaakt, weliswaar met een andere wagen.
                  Een collega van mij mocht een weekje “autopassen” op de BMW X6 van ne maat van hem (kinesist) toen da model net uit was.
                  Veel collega’s dachten da hij de lotto gewonnen had (terwijl ik wist van wie die auto echt was natuurlijk, gieren). Er waren er zelfs bij die gingen opzoeken hoeveel die gekost moest hebben.
                  Na ze een week laten sudderen heeft hij dan maar uitgelegd da’t ‘t niet die van hem was.
                  Maar toen hadden we natuurlijk de reacties al gekregen hahaha

[quote=”Sensa911″ post=183545]Aan Ivo 3.6, Ive en Bccars : heb ik jullie vandaag al gezegd dat ik jullie graag zie!

Voor mij is dat de echte spirit van een *porsche rijder!!!

I *luv you guys![/quote]

:respect2: :respect2:

Aan Ivo 3.6, Ive en Bccars : heb ik jullie vandaag al gezegd dat ik jullie graag zie!

Voor mij is dat de echte spirit van een *porsche rijder!!!

I *luv you guys!

Vorig weekend een paar Chiro gastjes in de buurt van circuit Zolder, deden hunduimpje omhoog, heb dan maar wat extra gas gegeven. Herinner me nog goed hoe megacontent ik als kleine snotaap was als ik een porsche hoorde vlammen ! Tijd om het Porsche virus voort te planten.

Ive

groot gelijk Ivo 🙂

Jaloezie? In Nederland haha.
                            We doen hier niet anders dan alleen maar naar de buren kijken wat die hebben en daarna proberen te overtreffen.
                            Maar met Porsche is het toch iets anders. Daar heb je de categerie die het prachtig vinden begrijpen en de categorie die afgunst heeft en vind dat je beter kunt sparen.
                            Toen ik bij mijn huidige werkgever ging solliciteren kwam ik met de 964 omdat op dat moment mijn beschikbare auto was. “trek dat manneke maar een na want dat kan geen zuiver koffie zijn” zei de directeur. Je kunt geen Porsche rijden als je gewoon in loondienst bent. Die dingen zijn niet te betalen voor de gewone man.
                            Als het over geld gaat dan roept men vaak”jij hebt niks nodig , jij rijdt Porsche dus je hebt geld genoeg!” Ik heb mij voorgenomen mijzelf niet meer te gaan verdedigen.
                            Ze weten niet beter en zijn zeker niet op de hoogte.
                            Maar gelukkig zijn er velen die onderweg een duim opsteken , naast je blijven rijden en foto maken.
                            Het liefste deel ik de passie met mensen die niet de mogelijkheid hebben om hun droom waar te maken. Denk aan gehandicapten en zieke kinderen. Hen een leuke dag bezorgen met de Porsche is voor mij dubbel genieten!

[quote=”JanMLB” post=183319]
                              Een parlementslid verdient 5.515 euro netto per maand of 66.180 euro per jaar. Daar koop je geen nieuwe Porsche voor, en zeker niet elk jaar. Ze hebben wel recht op een auto (ik geloof: met chauffeur) maar de maximumprijs van die auto ligt vast. [/quote]

Sorry hoor Jan, maar dit is helemaal niet correct. Toevallig werk ik in het Vlaams Parlement als ambtenaar en ik kan je verzekeren dat de Vlaamse Volksvertegenwoordigers geen eigen auto krijgen van het parlement, en al zeker niet met chauffeur !
                              :coolness:
                              Zij kunnen wel in bepaalde gevallen een beroep doen op de dienstvoertuigen van het parlement (dat zijn er een 5-tal, voor in totaal 124 Vlaamse volksvertegenwoordigers), maar uiteraard enkel en alleen voor dienstopdrachten. Het zijn vooral de leden van het Bureau van het Vlaams Parlement die er gebruik van (kunnen) maken.
                              De meeste parlementairen komen dan ook met hun eigen auto naar het parlement of met het openbaar vervoer, waar zij wel gratis gebruik van mogen maken.
                              Dit geheel terzijde …
                              :popcorn:

Te laat :bounce:

NIET OP DE lINK HIERBOVEN KLIKKEN.

Moderator verwijderen aub.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 104)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.