Home › Forum › Porsche Talk › Jullie ook last van jaloerse blikken/commentaar ?
- Dit onderwerp bevat 104 reacties, 50 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 2 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
28 oktober 2014 om 17:58
Naar aanleiding van de recente gebeurtenissen met de ‘De Wever-chauffeur’ (“Zo’n wagen levert altijd jaloerse blikken op”) vroeg ik mij af:
– Hebben jullie soms ook last van jaloerse blikken/commentaar bij vrienden/familie/klanten … ?
– Vinden jullie dat het niet opportuun is om met een P te rijden als zaakvoerder/zelfstandige ?
– Zouden jullie de P daarom van de hand doen ? -
MakerDiscussie
-
Helemaal juist, niet Chris Rea maar de Steve Miller band!!
Mijn dirty mind heeft zijn beperkingen… die van jou werkt perfect!Liever geen acceleratietest dan de indruk wekken dat ik aan het straatracen ben met zo’n idioot.[/quote]
Hi JanMLB, :respekt: :respekt:
By the way : Telkens als ik over Peaches lees, moet ik denken aan een liedje van (denk ik) Chris Rea : “I really love your peaches, I wanne shake your tree”!
Ik ben jaloers op die kleur! *luv[quote=”carbonman” post=183342]Terug on topic:
Eergisteren van klant opmerking gekregen van een klant:
Hoe? je bent niet met de Porsche? Tis toch zo mooi weer… jammer had hem nog eens willen zien!
Ik wist zelfs niet dat hij petrolhead is…
Als ik met de P rij, is het onderweg ook meestal een dikke duim. Een spyder is blijkbaar toch iets anders (niet alledaags) dan een gewone 911 (no offense). Jaloerse blikken en gasten die je uitdagen en hinderen heb je altijd in het verkeer. Ik let erop dat ik in het verkeer extra hoffelijk rij met de P. Want anders lok je veel agressie uit.[/quote]Ja, ook nog pas meegemaakt. Een vriend wilde vorige week laten zien hoe leuk hij zijn Boxster had uitgebouwd. Dus: tijdens een tochtje rondom Gent een paar keer opgetrokken met brullende motor. Waarop toch twee keer keihard ingehaald door jankende Golfjes. Onze reactie: “Och here, ochottekes…”. Ze moesten het eens horen, die arme losers. Volgens mijn vriend heeft hij dat voordurend voor. Ik heb niet die ervaring maar ik rij dan wel tamelijk rustig met Peaches.
Toch één eigen ervaring. Ik stond bij Hofstade/Elewijt op het bekende kruispunt in de richting van de E19 en dacht: ik zet de Tiptronic op manueel en kijk hoe rap Peaches op kan trekken. Komt er op het laatste moment een BMW-motor met passagier naast mij staan, die bij groen blijkbaar dacht dat ik met hem koerske wilde spelen. Zodra ik dat doorhad, liet ik het gaspedaal los en hij verdween binnen de kortste keren uit het gezicht. Liever geen acceleratietest dan de indruk wekken dat ik aan het straatracen ben met zo’n idioot.
Persoonlijk trek ik me de commentaren van klanten of andere mensen weinig of niet aan .
Ieder doet met zijn geld wat hij of zij wilt ,leven en laten leven .
Genieten van elk moment voor de tijd dat we hier ‘maar’ rondlopen .
De dag dat ‘ze’ niet meer van of over jou spreken is er iets aan de hand 😥Als je de financiële mogelijkheden hebt: koop gewoon de Porsche (of een andere auto) van je dromen, geniet ervan, blijf je zelf en bedenk vooral: ge leeft maar ene keer. En foert met de rest.
Terug on topic:
Eergisteren van klant opmerking gekregen van een klant:
Hoe? je bent niet met de Porsche? Tis toch zo mooi weer… jammer had hem nog eens willen zien!
Ik wist zelfs niet dat hij petrolhead is…
Als ik met de P rij, is het onderweg ook meestal een dikke duim. Een spyder is blijkbaar toch iets anders (niet alledaags) dan een gewone 911 (no offense). Jaloerse blikken en gasten die je uitdagen en hinderen heb je altijd in het verkeer. Ik let erop dat ik in het verkeer extra hoffelijk rij met de P. Want anders lok je veel agressie uit. Om maar te zeggen, ik rij eigenlijk met mijn daily veel ‘assertiever’ en nooit 1 middenvinger gehad. Maar ja Porsche rijden is gewoon het ultieme en de reactie op de badge zal er altijd zijn. I could not care less!
En als ik al eens persoonlijke negatieve reacties krijgen is het meestal van mijn familie (niet mijn gezin hoor ) waar ik als enige zelfstandige, (volledig selfmade btw) ben tussen ambtenaren en bedienden. Ook dus ook 1 oor in en andere uit! En nu uitkijken voor mijn volgende Porsche!Ik denk dat we serieus van het topiconderwerp aan het afwijken zijn.
Is toch niet de bedoeling dat we nu onderling al met “blikken/commentaar” gaan smijten hé
😀[quote=”Ibiz@ke” post=183321][quote=”deepee” post=183277]voor het ene beroep kan je al op wat meer bijval rekenen dan een een ander. bij ibizake vindt men het bijv. normaal dat hij een porsche gebruikt als “toonzaal” voor zijn buzinèz.[/quote]
Of…da maakt GIJ er van….
(Is de tweede keer in korte tijd…als er ergens een probleem is,stuur me gerust ne PM)[/quote]PM verstuurd, ik denk dat je een probleem ziet dat niet bestaat.
Dat van die voetbalistjes, daar heb je ook groot gelijk. Nog een schoolvoorbeeld van het domme volk dat leeft voor zijn brood & spelen en dat allemaal maar normaal vindt. Zo iemand wordt op een piedestal gezet en wordt alles vergeven, maar o wee als jij je na hard werk en hopen belasting een sportwagen durft kopen…
NU zijn we er se!!!!
Overbetaald,capsones,en das allemaal ”normaal”
Maar ne gewone hardwerkende mens dat zich een Porsche koopt..ow ow ow…nie zot doen eh… :happy: :happy: :happy:Ik erger me niet aan wat die mannen verdienen hé?
Zoiets is in theorie 24/7, maar otoh hebben ze blijkbaar dan wel nog tijd om andere postjes te bekleden… 💡
Maar zoals gezegd: ik erger me daar niet aan.
Ik erger me aan het feit dat het volk *weet* wat die mannen verdienen maar dat ze er niets mogen mee doen en er zeker geen Porsche mee kopen. Die domheid, daar kan ik niet mee om. Over pakweg 125K loon per jaar valt niemand, maar durf je geen Porsche kopen hoor 😕Het interessante deel van bovenstaande link:
De standaard publiceerde een overzicht van de lonen van onze Vlaamse politici. Ga zelf eens naar Google en zoek naar “wat verdienen onze politici”. Topverdieners komen aan bijna €250.000 per jaar en het laagste loon dat een burger uitbetaald komt op €80.000 op jaarbasis. Gemiddeld is dat zo’n €125.000 op jaarbasis. Omgerekend een €10.500 per maand.
Een nieuwe Boxster kost standaard wat? 50K? Een nieuwe 911? 90K?
Dat van die voetbalistjes, daar heb je ook groot gelijk. Nog een schoolvoorbeeld van het domme volk dat leeft voor zijn brood & spelen en dat allemaal maar normaal vindt. Zo iemand wordt op een piedestal gezet en wordt alles vergeven, maar o wee als jij je na hard werk en hopen belasting een sportwagen durft kopen…
[quote=”deepee” post=183277]voor het ene beroep kan je al op wat meer bijval rekenen dan een een ander. bij ibizake vindt men het bijv. normaal dat hij een porsche gebruikt als “toonzaal” voor zijn buzinèz.[/quote]
Of…da maakt GIJ er van….
(Is de tweede keer in korte tijd…als er ergens een probleem is,stuur me gerust ne PM)[quote=”Mushroom” post=183311]Ook gelijk.
Het is niet verstandig, maar eigenlijk zou het er niet mogen toe doen.
Met wat die mannen verdienen koop je elk jaar een nieuwe Porsche. Dat het publiek zo ver niet kan denken ergert mij mateloos.[/quote]De best betaalde politici zijn de voorzitters van het federale Parlement (Kamer en Senaat) en het Vlaamse parlement. Die verdienen netto 15.931 euro per maand, of 191.172 euro per jaar. geen 250.000 dus, tenzij je natuurlijk over bruto inkomsten spreekt, dan liggen ze een stuk hoger dan die 250.000.
Een parlementslid verdient 5.515 euro netto per maand of 66.180 euro per jaar. Daar koop je geen nieuwe Porsche voor, en zeker niet elk jaar. Ze hebben wel recht op een auto (ik geloof: met chauffeur) maar de maximumprijs van die auto ligt vast. Bovendien worden politici in de meeste partijen geacht een deel van hun salaris door te storten aan de partij.
Sommige politici – niet alle – hebben naast hun parlementair salaris nog andere bronnen van inkomsten; een aantal zijn bijvoorbeeld jurist of arts, of ze zetelen in een intercommunale, etc. Daar heb ik geen zicht op. Maar eens te meer: je geeft voor vier (nu vijf) jaar je persoonlijke leven totaal op en alles wat je zegt of doet (of ooit gezegd, gedaan of op Facebook gepost hebt) wordt op het publieke forum te grabbel gegooid.
Ik hoor trouwens zelden kritiek op het feit dat een jonge gast van achteraan in de twintig meer dan 50-maal (jawel!) zoveel verdient als de best betaalde politicus om in het buitenland voornamelijk op de reservebank te zitten, en dan bovendien nog van een fiscaal gunsttarief geniet. Dergelijke aardbewoners hebben overigens soms ook een P, maar dan om zich dronken mee te pletter te rijden en vervolgens heilig te worden verklaard.
http://www.nieuwpierke.be/forum_voor_democratie/nl/node/465
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.