Jullie ook last van jaloerse blikken/commentaar ?

Home Forum Porsche Talk Jullie ook last van jaloerse blikken/commentaar ?

• Maker
    Discussie
  • Naar aanleiding van de recente gebeurtenissen met de ‘De Wever-chauffeur’ (“Zo’n wagen levert altijd jaloerse blikken op”) vroeg ik mij af:

– Hebben jullie soms ook last van jaloerse blikken/commentaar bij vrienden/familie/klanten … ?
    – Vinden jullie dat het niet opportuun is om met een P te rijden als zaakvoerder/zelfstandige ?
    – Zouden jullie de P daarom van de hand doen ?

Berichtgeving van De Redactie

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 104)
    • people.png

Ook gelijk.
        Het is niet verstandig, maar eigenlijk zou het er niet mogen toe doen.
        Met wat die mannen verdienen koop je elk jaar een nieuwe Porsche. Dat het publiek zo ver niet kan denken ergert mij mateloos.

Ik ben het daar grotendeels mee eens, natuurlijk! Maar zoals gezegd: het is niet verstandig, omdat een politicus verkozen wordt bij de gratie van de publieke perceptie. Door daar geen rekening mee te houden, win je in verhouding 10 kiezers (die je eerlijkheid waarderen) en verlies je er 90 (die er de voorkeur aan hadden gegeven dat je je anders had voorgedaan dan je bent). Overigens geloof ik dat de meeste politici hun salaris meer dan waard zijn, het is een hondenstiel waardoor je 24/24 en 7/7 in beslag genomen wordt, en dat alles dan nog voor het oog van iedereen. Er zijn baantjes die beter betalen en minder aan kritiek onderhevig zijn. Helaas wijken al te veel politici na hun tijd in het parlement precies daarnaar uit.

Ik heb op een ander forum ook deze discussie al gevoerd.
            Politiekers verdienen gemiddeld 125K/jaar.
            Gemiddeld.
            Er zijn uitschieters tot 250K/jaar.
            Daar kan “Jan met de pet” blijkbaar mee leven, maar o wee als er iemand zich laat ophalen in een Porsche… Dan zijn de poppen aan het dansen.
            Hence, de domheid van de Belg (of de mensheid) in ‘t algemeen :salut:

[quote=”DucDirk” post=183044]Naar aanleiding van de recente gebeurtenissen met de ‘De Wever-chauffeur’ (“Zo’n wagen levert altijd jaloerse blikken op”) vroeg ik mij af:

– Hebben jullie soms ook last van jaloerse blikken/commentaar bij vrienden/familie/klanten … ?
              – Vinden jullie dat het niet opportuun is om met een P te rijden als zaakvoerder/zelfstandige ?
              – Zouden jullie de P daarom van de hand doen ?
              [/quote]

Dat hij die parkeerboete op de grond gooide, vind ik van een hemeltergende domheid van die meneer, veel meer dan in de kijker lopen met zijn wegen. Van De Wever vind ik het niet verstandig dat hij zich met een Porsche laat afhalen. Hoe normaal ik het ook vind om zo’n auto te hebben (en te koesteren), je krijgt sowieso de publieke perceptie tegen je als politicus. Dat hij er dan nog aan toevoegt dat het zijn auto niet is, dat is nog minder verstandig want het getuigt van gêne en dat speelt zijn critici juist in de kaart: [I]”It’s adding insult to injury”.[/I]

Niks dan positieve reacties, ook van mijn linkse vrienden. Een vriendin: “Nu heb je eindelijk gevonden hoe je mij kunt verleiden!” Alleen “kenners” durven wel eens te zeuren dat het “maar een 996” is.

[quote=”deepee” post=183277]voor het ene beroep kan je al op wat meer bijval rekenen dan een een ander. bij ibizake vindt men het bijv. normaal dat hij een porsche gebruikt als “toonzaal” voor zijn buzinèz.[/quote]

+1
                  Dan zou ik het ook makkelijk vinden om te zeggen “who gives a f…”
                  Maar eens je het idee hebt dat het je (onterecht trouwens) geld begint te kosten, dan wordt het plots wel een van je zorgen….

voor het ene beroep kan je al op wat meer bijval rekenen dan een een ander. bij ibizake vindt men het bijv. normaal dat hij een porsche gebruikt als “toonzaal” voor zijn buzinèz.

:up:

[quote=”Ibiz@ke” post=183241]eerlijk gezegd…t minste van m’n zorgen wat een ander denkt :happy:[/quote]

That’s the spirit! :salut:

eerlijk gezegd…t minste van m’n zorgen wat een ander denkt :happy:

[quote=”Mart” post=183160]Sinds ik de P logo’s op de auto heb vervangen, krijg ik eigenlijk helemaal geen vervelende opmerkingen meer
                            ‘Das een mooie Fiat buurman’ :mrgreen:[/quote]
                            😆 fiat met Porsche motor

ik zou denken dat jij het meeste hoort “kopje koffie glazenwasser?”

de reacties die ik meestal krijg is van, amai die blinkt nogal, en een veel gehoorde bij mij is, ik ga ook glazen wasser worden

Verder nooit echt negatieve commentaar en ik zou der ook niet van wakker liggen
                                btw, je rijd maar met wat je der voor over hebt en mijn antwoord is steeds, met de bank kun je veel hoor

grtz Geert

Leer je buren kennen! :happy: :drink:

Hoop wel dat ie nog door de keuring komt,

“Ïs die’e Fiat unne originele?”””

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 104)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.