Home › Forum › Porsche Talk › Jullie ook last van jaloerse blikken/commentaar ?
- Dit onderwerp bevat 104 reacties, 50 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 2 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
28 oktober 2014 om 17:58
Naar aanleiding van de recente gebeurtenissen met de ‘De Wever-chauffeur’ (“Zo’n wagen levert altijd jaloerse blikken op”) vroeg ik mij af:
– Hebben jullie soms ook last van jaloerse blikken/commentaar bij vrienden/familie/klanten … ?
– Vinden jullie dat het niet opportuun is om met een P te rijden als zaakvoerder/zelfstandige ?
– Zouden jullie de P daarom van de hand doen ? -
MakerDiscussie
-
Ik ben benieuwd wat in mijn geval het verschil in reactie zal zijn tussen mijn vorige grijze 11 jaar oude Z4 en de knalgele Cayman 981 waar ik binnenkort mee zal rijden. Eerlijk gezegd koos ik destijds grijs voor de Z4 omdat die dan wat minder opviel bij klanten. Maar ik verkocht dure zaken, dus die auto paste toch wel in de stijl van het verhaal. Mijn auto stond ook steeds voor de deur van de showroom. Misschien heb ik daardoor wel eens een verkoop teloor doen gaan, ik weet het niet. Ik ben van het type dat zich van zoiets niet te veel probeert aan te trekken.
Vandaag is mijn werksituatie anders. Ik moet nu geen klanten meer behagen. Van de buren trek ik me niets aan, al hoop ik dat het homo-stel van de overkant zich nu ook geen Porsche aanschaft want er verscheen bij hen een (witte) Z4 een jaartje na de mijne… De familie en mijn beperkte kring vaste klanten kent me genoeg om het te plaatsen, geen probleem daar.
En vreemden? Tja, weet dat de helft van de mensen dommer is dan gemiddeld. De meesten hebben ook geen smaak. Ik reed gisteren nog door een nieuwe verkaveling, zo van het type waarbij iedereen zelf een architect kiest en dus zijn rijwoning in om het even welke stijl kan bouwen. Banaal in het kwadraat en een ratjetoe van kleur en materiaal. Pastoriestijl naast modernisme naast fermette. Vreselijk, maar ze doen maar, het zijn hun centen.
Maar van dergelijke mensen ga ik me natuurlijk geen commentaren aantrekken. Wie iets van auto’s kent, erkent dat Porsche de beste dagelijks bruikbare sportwagens maakt. En het beste kost nu eenmaal iets meer.
En wie iets van muziek kent, weet ook wie de geniaalste band ooit was! :happydance:
[quote=”Rsporsche13″ post=183099]
Wij hebben geen klanten die er van wakker liggen. De meeste hun auto’s
zijn zelf duurder.[/quote]Inderdaad : als je ziet wat op elke parking staat, daar zijn veel wagens die een stuk duurder zijn dan menig tweedehands Porsche 🙂
Voor de aankoopprijs van mijn tweedehands Cayenne kan ik me geen nieuwe Skoda kopen 🙂 !!
[quote=”PatrickB” post=183103]
Wij rijden Porsche ‘Deal with it!'[/quote]
:applaus: :applaus: :applaus:
:first: :first: :first:Onze Porsches zijn onze dagelijks auto’s en doen waar ze voor gemaakt zijn, er mee rijden. 😉
In het verleden “lachte” ze de Boxster wat weg, zo van “ja da’s gene echte Porsche hé”.
Waar ik dan steevast op antwoordde ” ‘t is die van mijn vrouw”Met de Turbo is het gans ander verhaal, en vaak is dat pure jaloezie.
Waarop ik dan steevast op antwoord “‘t is den enige betaalbare Turbo, maar ja ‘t is dan ook de lelijkste ook he.” :coolness:En de BS van “gijle moet hier nogal verdienen” krijgt steeds als antwoord: Wij zoeken nog volk.
Of “tja kijk, dan had je net als ik rijk moeten trouwen” :ass:Wij rijden Porsche ‘Deal with it!’
[quote=”Mushroom” post=183083]Ik krijg pas jaloerse blikken als ik uitstap 8) :engeltje: :first:[/quote]
😀 😀 😀Ik krijg pas jaloerse blikken als mijn madam uitstapt !
8) 8) 8)Als iedereen eerst naar zijn eigen zou kijken zou het veel makkelijker zijn.
Ik trek me er niets meer van aan als er commentaren komen. Na een tijdje
verdwijnen die. Ik heb uiteindelijk er zelf voor gewerkt en voor gekozen.
Er zijn er die hun maandloon achterlaten op café, dan heb ik rap gekozen
waar ik mijn centen wil insteken.Wij hebben geen klanten die er van wakker liggen. De meeste hun auto’s
zijn zelf duurder.Goh, reacties zijn uiteenlopend : meeste mensen weten dta ik een autoliefhebber ben, en die apprecieren dat dan ook wel, ze weten ook dat ik er niet stoeferig mee doe of zo.
Ik loop er wel niet mee te koop, ik vertel het ook niet aan familie of zo, als ze mij er mee zien, dan is het maar zo. Tijdje geleden een (tweedehands) Cayenne gekocht, en ik weet dat er mensen zijn in de familie die zullen reageren van “ahja, dat wisten wij niet …”, voor sommigen is t gewoon ook nooit goed, terwijl ik vind dat ieder beslist om te doen met zijn centen wat hij/zij maar wil : ik ga niet op cafe, ga niet skien, mijn enige hobby zijn m’n wagens, dat is mijn ‘speelgoed’, mijn ‘spaarboekje’, en ik stoor daar helemaal niemand mee 🙂
Op het werk wordt mijn liefhebberij wel erg geapprecieerd : er zijn daar nog liefhebbers, en als er iets ‘speciaals’ staat, dan vermoedt men snel dat ik iets anders heb aangeschaft, en da komen ze met ‘thumbs up’. Op de parking op m’n werk staan meer A5’s, Evoque’s, X5’s en ML’s dan ergens anders, dus mijn wagens zijn vaak gewoonweg een pak goedkoper 🙂
M’n zoon vindt het wel leuk, daar vindt hij zich wel wat bevoorrecht 🙂
Heb zelf altijd hard en eerlijk gewerkt (soms 2 jobs tegelijk, of 60 uur per week), 1 huis verloren aan m’n eerste ex-vrouw, een klein fortuin & n nieuwe Skoda Octavia & Lotus Elise verloren aan m’n 2e ex-vrouw (heb daar nu wel m’n les uit geleerd !!!), nooit iets gestolen noch gekregen, dus ik schaam me nergens voor 🙂
Nu heb ik mijn eigen huis, mijn eigen auto’s, mijn eigen loon & rekeningen, en m’n vriendin haar spullen, da’s het gemakkelijkste 🙂
ja mush, en dan nog zijn het reacties van anders geaarde mannen
😆 wie stapt er nu ook uit in een HUGO BOSS kostuum uit een JUBI aan de aldi :bounce: :happy:
ook ik heb ooit opmerkingen gekregen van mensen die een ford mondeo hadden full option +/- 30K op de poefketel en heb toen eens onder de neus geduwd dat de mijne betaald is.
mensen die meestal zelf eentje willen maar niet mogen van de madam. :ass:Ik krijg pas jaloerse blikken als ik uitstap 8) :engeltje: :first:
Met de Porsche is het in mijn ogen niet anders dan met andere zaken. De mensen waar ik close mee ben, heb ik het verteld. Verder vertel ik het niet omdat het de kans bestaat dat het dan stoeferig zou overkomen, hetgeen zeker het geval niet is. Maar anderzijds verberg ik hem ook niet en als ik zin heb om er eens mee naar het werk te gaan, doe ik dit gewoon. Natuurlijk wordt er dan wel eens gesproken over ‘de porsche-man’ maar zo spraken ze voordien ook al wel eens over ‘de man met het sjaaltje’ omdat ik eens ergens deftig gekleed aan kwam. In mijn ogen jaloezie maar ik lig er niet wakker van. Don’t like it? Pech dan…
In tegenstelling tot zulke reacties staan ook verschillende positieve reacties. Ik doe gewoon lekker waar ik zin in heb, tot op een bepaald niveau weliswaar. Ik ga het ook niet uithangen want dan kan je natuurlijk achterklap verwachten…
bij een vorige baas wel opmerkingen gehad van de klanten, zo van de baas rijd Mercedes maar het werkvolk met een 911 dan moet je hier wel goed verdienen…. baas lachte maar groen
bij huidige baas geen last van,klanten weten dat ik een petrolhead ben met auto’s en moto’sNergens geen last van negatieve reacties en zou mij er ook geen zak van aantrekken indien dit wel zou gebeuren :what: :what: :what:
ik ga nooit met de P naar de klanten. Die denken direct dat je te veel zal rekenen….
Wat ze niet weten is dat mijn dagelijkse camionette duurder is dan mijn 987…… :popcorn:
Maar dat vinden ze top he……hij rijdt met een camionette, die zal wel OK zijnVind dat spijtig.
Misschien werk ik er 7 op 7 voor en laat ik andere zaken staan om dit te kunnen doen.
8 Jaar geleden zelfde verhaal hoor toen we onze villa bouwden. Zeer mooie grote moderne villa, wat ze niet weten is dat ik er een jaar elke vrije minuut gewerkt heb, want heb zeer veel zelf gedaan….anders hadden we nu ook niet zo gewoond.Jaloerse commentaren krijg je altijd.
De laatste jaren kan ik mij daar makkelijker overzetten….laat ze maar praten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.