- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
26 mei 2015 om 16:29
OK, ik ga me hier dus terug even snel en kort voorstellen. Vroeger jarenlang actief forumlid geweest maar door wat discussies het voor bekeken gehouden. Ik ga ook geen oude koeien uit de gracht halen maar het ging om iets compleet anders dan een belachelijk bedrag ter waarde van enkele tankbeurten.
Maar er is veel verandert en het forum is terug een hele positieve weg ingegaan. Professioneel heb ik na 13 jaar een eigen zaak gehad te hebben (caraudio & telecom center, gaat er al bij sommigen een belletje rinkelen) het voor bekeken gehouden en de zaak verkocht. Ik was het gezaag van die particulieren meer dan beu. En na dat het bordje te koop er op kwam te hangen knalde al na 3 weken de fles bubbels.
Dus wat nu? Op je 44e al op pensioen gaan? Leuk voor even maar al na 2 maanden loop je tegen de muren van verveling. Gelukkig heb ik nog enkele leuke bezigheden. Zo plaats ik thuis nog wat autoradio’s, navigatie en andere zaken in wagens. En blijf ik de bedrijfsklanten de service en producten aanbieden. Ook af en toe een een complete detailing van een mooie wagen kan er nog bij. En eindelijk is er ook de tijd om eens die tuin aan te planten en af te werken zodat het geen voetbalveld gras meer blijft. En na de zomer zien we wel weer wat we gaan doen. Plannen zijn er in overvloed maar onder het motto niets moet meer.
En het is een Porsche forum dus nu over de wagen(s). Het virus is met de jaren enkel maar uitgezaaid. Als jonge gast startende met een 944 cabrio om zo naar een hele reeks modellen te eindigen met een 996 4S. Die had ondertussen al zijn 160.000km gepasseerd, er waren enkele dure zaken te vervangen en ik was hem eigenlijk al langer beu dus daarom “overgelaten” op een nieuwe panamera S-Hybrid. Ook omdat er twee opgroeiende kinderen zijn die dagelijks met mij mee moesten rijden. Al 2,5 jaar is dat de wagen voor dagelijks gebruik (met nu bijna 22.000 kilometer op de teller).
De nabije toekomst (zomer): even zat (en nu nog) ik met een Ferrari in mijn gedachten. Een 360 modena of F430. Als “hebbeding”. Maar er al verschillende gaan bekijken en steeds waren er wel enkele problemen mee. “Nieuwstaat” blijkt dan “wagen met wat krassen” of zo te zijn. Maniakaal onderhouden blijkt dan wekelijks door de carwash gereden te zijn. En 20.000km met OHB roepen bij het bekijken van de wagen meer vraagtekens op dan goed is (schat dan eerder 80.000km). Dan maar naar een 997 turbo (cabrio) gaan uitkijken? Voor die hun prijzen heb je ook een 991(S). Maar ik heb al een Porsche waarvan de waarde stilaan naar de symbolische nullijn zakt dus … En een GT3(RS) vind ik zijn geld niet meer waard (en nooit fan geweest van GT3 modellen). Dus in mijn ogen is het enige leuke alternatief een 997 turbo.
Dus de zoektocht breidt zich uit 🙂
(even dacht ik aan lambo maar een gallardo vind ik niet mooi, een murcielago is te veel van het goede en de nieuwere modellen komen enkel in aanmerking bij het winnen van de euro Millions).
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.