K vroag t oan

Home Forum Zeverhoekje K vroag t oan

• Maker
    Discussie
  • Beeld je in…Je wekkerradio schudt je wakker, t’is verdomd vroeg. De zoemer en het licht van de rode digitale cijfertjes zijn de eersten die je zinnen teisteren.

wekkerradio.png

Sloffend naar de badkamer. Je laat het water wat lopen want de waterboiler heeft tijd nodig. De lelijk groene porseleinen wasbak is de laatste modernisering van onze badkamer die mijn vader doorvoerde, hij past perfect bij de lichtgroene muurtegels en het oranje plastieken douchegordijn. Dan maar de douche in. Veloeren broek aantrekken, veel te brede das en kostuumvest met elleboogplakkers…perfect uitgedost voor een doordeweekse werkdag. De stoffen zetels van de wagen voelen koud aan doch de rit duurt niet lang. Hopen dat ie gemakkelijk start, mn prachtige Talbot.
    T’is ondertussen tijd voor de nieuwsfeiten. Kwil niet onwetend begraven worden. Je vloekt omdat iemand aan de radio geprutst heeft en…godverdoemme waar zit nu toch die frequentie van die leuke vrije radio “contact”. Die Franse wagens zijn toch wel comfortabel, spijtig dat ze sneller gaan roesten na elke regenbui…En versnellingsbakken kunnen ze ook al niet bouwen.

talbot.jpg

Ah gevonden die frequentie… : “De Amerikaanse president Ronald Reagan kondigt opnieuw economische sancties af tegenover de Sovjet-Unie,” …”De voorzitter van de PSC, oud-premier Paul Vanden Boeynants, treedt af nadat zijn naam in verband is gebracht met belastingontduiking…”
    En nu draaien we voor u een plaatje vanThe police “every little she does is magic”. We bevinden ons ergens in Brabant, meer dan 32 jaar geleden….december 1981.

Tleek allemaal zo simpel, geen RDS, geen CD, gene GSM, alleen mor wa cassetjes en….zo simpel as “kvroag t oan..” T kantoor kent geen outlook enkel oude brieven met echte postzegels van koning boudewijn.
    En toch zou k wel ns die tijden willen herbeleven…daarom kocht ik dit juweeltje via marktplaats.nl

blaupunktstockholm21.png

Alles werkt zoals destijds,…maar binnenkort pronkt dit stukje radiogeschiedenis hier, where it belongs

dash911.jpg

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • via gele briefkaart laat u weten dat het een schitterend verhaal is 😀

Costa

[quote=”Hellraiser” post=160957]Ik ben gewoon 20 jaar te laat geboren…[/quote]

Lekker van je Porsche genieten dan leef je 20 jaar langer.

Ik ben gewoon 20 jaar te laat geboren…

Ik kijk zelf zelden terug, ben niet zo een nostalgist (en toch wil ik n oldie 😀 ) maar dit is toch mooi geschreven :up:

Schitterend :first:

Wim

Leuk verhaal, en de tijd is er inderdaad niet beter op geworden. 🙁

Pure nostalgie :music:

mooi! Die talbot was ook een ferm maschien toendertijd

:up: om even na te denken dat het leven heel snel gaat

XXX

Waar is den tijd :respect2: :up: :up: :up:

:up: :up: :respekt:

😀 :coolness: :music: :up:
                            Super !

:applaus: :applaus: :applaus: :hail:

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.