Kan je een 964 C2 nog zélf onderhouden?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Kan je een 964 C2 nog zélf onderhouden?

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Ik heb heden een 911SC Coupe uit 1979, een wagen die uitblinkt in zijn eenvoud (geen ABS, geen servostuur, geen motormanagement door een computer, etc..)
    Kortom een droom van een wagen als je zelf graag sleutelt (wat toch wel mijn hobby is)
    Nu ben ik halvelings aan het overwegen om ook een 964C2 Cabrio te kopen, een wagen die tot de nok vol steekt met elektronica van toch al bijna 18 jaar oud.

Graag had ik van jullie geweten of het nog mogelijk is om
    1.zélf het onderhoud uit te voeren op een 964
    2. Er voldoende lectuur over bestaat? (lijkt me enkel voor de SC en de carrera 3.2 te bestaan)

Bedankt voor jullie opinie ter zake
    Groeten,
    BoscoBilly

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Wim

Hier op deze link kun je veel van 964 down loaden.

http://porscheteam.nl/Handleidingen_en_handhoeken.html

Een 964 is op motor, elektronica en ophanging verder gelijk aan een 3.2 met wat poly erom heen. :mrgreen:

[size=70:2s87ybt8]dus koop een 3.2 bouw hem om, bewaar de originele stukken, en je kunt nog zelf sleutelen. [/size]

En kun je later weer als origineel verkopen. 😆 😉

Allebei bedankt van het advies, ik ben alvast begonnen met die 964 ownermanual aan te schaffen waarnaar jullie verwezen.
        In elk geval, ik vrees ook dat het DIY gehalte stevig daalt vanaf het model 964…en dat de 3.2’s zowat de laatste zijn waaraan je nog redelijk veel zélf kan doen.
        Maar de 964 is natuurlijk een mooie verschijning… zucht..
        We zullen wel zien wat het gaat worden en of het mijn hart is wat ik volg of de nuchtere ratio eens ik voor de wagen dewelke ikop het oog heb sta 😉 .

Greetz
        BoscoBilly

Wim

[quote=”tvanbroekhoven”:frypj1t1]Volgens mij kan je best nog wel een en ander doen aan een 964. [/quote]

Klopt, alleen houd dat vlug op, wat zo gauw als er iets mis is heb je bij dit model al snel de Bosch hamer nodig om een en ander uit te lezen.
          Voor de rest ook geen makkelijke motor om aan te werken. 💡
          Verwarming systeem is ook al geen makkie, en daar zitten dikwijls mankementen aan.
          Ook al de onder beplating weghalen kost je serieus al wat tijd voor je ergens bij kunt.
          Vandaar ik mij alleen maar toeleg op Porsche’s tot en met de 3.2. 😳

Volgens mij kan je best nog wel een en ander doen aan een 964.

Er zijn alleszins manuals beschikbaar http://www.themotorbookstore.com/porsche-911-manual.html

Praktijkervaring kan ik u helaas (nog) niet bieden 🙂 )

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.