kan je met een 4 kolomshefbrug ook een ‘engine drop’ doen ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 kan je met een 4 kolomshefbrug ook een ‘engine drop’ doen ?

  • Maker
    Discussie
  • ben aan het kijken wat de slimste aankoop zou zijn om
    1) aan remmen te kunnen werken
    2) engine drop te doen

    maar belangrijkste van allemaal: tijdens de lange stilstanden geen ‘last’ te hebben van de wagen en daar fietsen en dergelijke,
    onder te kunnen stockeren…

    dus leek 4 kolomshefbrug me de slimste keuze, want dan hangen de wielen geen 4 maanden totaal doelloos naar beneden, maar wordt
    de wagen qua vering toch ondersteund.

    Nu is de vraag: kan ik puntje 1 en 2 uitvoeren met een 4 kolomshefbrug, denk je ?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • 123

      tja, je kan er altijd nog veer compressors op hangen als het voor langer duur is

      maar ik blijf er bij.. het echte probleem is niet rijden met de auto 😀

        Schokdempers waren niet oud, seals niet versleten.
        Leg uw oor ook maar te luister bij TGeert. Deze kent de branche inside out.

        123

          en hoe oud waren ze toen ze begonnen te lekken?
          Als je kijkt hoe een demper werkt, extensie kan geen kwaad.. compressie ook niet
          als ze lekken waren de seals gewoon versleten eh..

            Een auto op een 2-palen brug “parkeren” met een volledig uitgestrekte ophanging geeft wel degelijk problemen met de amortiseurs.
            Deze gaan olie lekken. Vraag maar aan forumlid ghost, die zal je 1ste hand info kunnen geven.

            123

              Kijk, stil staan of hangen, het is allemaal niet geweldig..
              beter is er regelmatig mee rijden, maar goed.

              als stil staat .. gaan je banden flatspotten, das een bewezen feit.
              Kun je opvangen door om de zoveel weken je auto eens beetje voor of achteruit de duwen.

              als hij hangt.. dan hangen je dempers lager dan normaal.. op zich kan dat weinig kwaad ze zijn in principe toch geolied.

              Kun je ellenlange discussie over vinden op het internet.. Maar weinig onderbouwd met feiten of 1e hand informatie.

              Flex op een brug is best merkbaar als het een auto is zonder dak gaan de deur moeilijk open en vaak niet meer dicht.. toch zeker de oudjes..
              Auto met een dak maakt het geen fluti uit.. het dak geeft extra steun

              Als het zuiver voor parkeren was is de 4 paals beter, zonder twijfel
              maar duurder
              pakt meer plek in
              minder handig om te sleutelen

              2 paals
              goedkoper
              minder plek als je hem niet gebruikt
              handiger om te sleutelen

              1 paals
              duurder
              nog minder plek als je hem niet gebruikt
              even handig als 2 paals
              verplaatsbaar

                ik dacht dat dat ‘hangen’ slecht was voor de ophanging…had nog niet aan flex van chassis zelf gedacht…
                mocht dat inderdaad helemaal geen issue zijn dan lijkt 2koloms terug een betere (goedkopere) optie ?

                123

                  je kan een 911 engine drop doen met gewoon een krik als je wil, tis poep simpel.

                  Zolang je 4 koloms brug breed genoeg is onderaan, en je hem ver genoeg vooruit kan rijden op de brug dat de achterste dwarsligger van de brug niet in de weg hangt kun je daar motor mee droppen..

                  Maar 1 of 2 koloms werkt iets makkelijker , neemt minder plek in je garage in..
                  En 4 maand hangen , veel over gepraat, maar echt veel last zal een auto er volgens mij niet van hebben..
                  Of ‘t moet een cabrio/targa zijn, want die flexen nogal als ze op brug hangen.

                    Je kan met een vier punt brug alles doen , koop er dan ook een hydraulische brugkrik voor zo kan je remmen wielen enz ook .
                    vervang
                    Klik Hier

                    Je kan ook 2 as steunen van 2 meter aankopen ipv de hydraulische Krik .

                    Geweldige service bij Twinbuche

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.