kan niet starten enkel als ik de vlotter op pomp

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 kan niet starten enkel als ik de vlotter op pomp

  • Maker
    Discussie
  • hoi
    heb een porsche 993 3000liter sc nu heb problemen met het koud en warm starte,het probleem is als ik het contact op zet en draai gaat de motor niet goed rond en start hij ook niet.maar als ik het contact opzet en de luchtfilter open en even de vlotter oppomp dan gaat de motor wel goed rond en start hij na 2 sec en blijft hij mooi draaien. maar soms als ik rijd dan valt hij plotseling dood en moet ik deze routine opnieuw doen en is hij weer weg, of als ik hem in gang trek dan start deze ook direct en moet ik niets aan de vlotter doen! heeft iemand soms dit probleem ook al voor gehad of heeft iemand hiervoor een antwoord of oplossing? mvg nick

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Wim

      En al iets bekend van probleem. 💡

      Fotookes zijn ook schoon. 😉

        Hier geen problemen. Kan alles downloaden.

          veel succes met de werken, de links werken niet 🙁

            super alvast bedankt laat jullie op tijd iets weten.en fotos volgen morgen 😉

            Wim

              Nick, het kan ook het terug loop klepje bij je benzinepomp zijn voor het systeem onder druk te houden.
              Maar dit of het andere wat ik eerder genoemd heb zal het zijn, maar dit kun je alleen te weten komen via een druk test, dus laat die even uitvoeren.

                inderdaad deze ga ik morgen proberen te downloaden,heeft er nog iemand dit soort probleem gehad? grt nick

                Wim

                  En wat fotokes plaatsen a.u.b van uwen auto, is ook mooi. 😉

                  Werkt de link. ❗

                    inderdaad het is een 911 30 sc motor en chassis maar heb er een kas van een 993 opgezet enkel dit probleem heeft ie wat niet zo fijn is 🙂

                    Wim

                      Of ombouw van SC naar 993. 😉
                      Want Nick schrijft 3.0 liter SC.

                      Als je op de link klikt, kun je het werkplaats handboek down loaden, kun je zelf zien waar alles zit en werkt.

                      http://www.renntech.info/extra_info_pages.php?pages_id=48

                        Het zal geen 993 zijn ofwel geen 3.0L
                        De 993 is steeds 3.6 ,sommige 3.8

                        💡 Als het een 3.0L is zal het een 911 van de jaren 70 zijn vermoed ik

                          hoi
                          hoe kan ik deze nakijken? deze zit links van de motor zeker? grt nick

                          Wim

                            Druk accumulator die het systeem onder druk houd. 💡

                            Want als je pomp bouw je weer druk op, dus zou deze even na laten kijken en meten.

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.