Kanarie

• Maker
    Discussie
  • Na lange tijd niet meer op het forum te zijn geweest ben ik terug. Reden was de mislopen aankoop van een groene 964 (madam was niet akkoord met mijn aankoop) die ik na foto’s en melding van de aankoop, afgezegd heb.
    Maandag ll heb ik geheel onverwacht via een veiling een kanariegele 911 1976 2.7 (modeljaar1977) gekocht die ik sedert donderdag ll op mijn oprit heb staan. Momenteel ben ik een grondige inspectie van de porsche aan het doen, en tot nu toe ziet het er goed uit. Toch had ik graag jullie mening gehad over 911’en van dat type plus evt opmerkingen op de foto’s in bijlage.
    Zo is de lichtbalk achteraan niet origineel, is hij niet in originele kleur, …
    Ik heb ook nog specifieke vragen, bvb het chassisnur is 9117301023 en het motornr is 6371509. Zijn dat matching nrs en hoe kan men dat weten? Hoe kan je de originele kleur achterhalen?
    Alle info is welkom en dan bij voorbaat.

Attachments:
    • image_2014-10-26.jpg
    • image_2014-10-26-2.jpg
    • image_2014-10-26-3.jpg
    • image_2014-10-26-4.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 104)
    • Weet er iemand hoe het “2.7” plaatje op het rooster van de motorkap bvestigd is? Ik heb het plaatje maar zou niet weten hoe.

0

Ik ben deze voormiddag naar joma parts geweest in ronse. Ik heb de WUR meegenomen om te reviseren, want idd, die zwarte handle naast de handrem heeft het probleem niet opgelost. Ik heb er ook onderdelen gekocht. Ik moet wel zeggen dat ze daar heel vriendelijk zijn, en er zit daar ook heel veel kennis van Porsches. Dat bleek al gauw uit hetgeen mij uitgelegd werd over de onderdelen die ik mee nam. Als dus nog iemand twijfelt waar je goed gediend wordt als je onderdelen nodig hebt, kan ik joma parts ten zeerste aanbevelen. :up:
        Als het goed is mag het ook gezegd worden …

0

Als je een handleiding zoekt, ik kan er wel een doorsturen via email. PM mij je email adres en ik stuur een Engelstalige door.

0

Het CIS systeem is het injectie-systeem van je auto.

0

Sorry maar hoe meer antwoorden ik krijg, hoe meer vragen ik heb. Wat is een CIS-systeem? Ik wil in alle geval nog aan zo’n handleiding geraken.

0

De twee rode zijn de verwarmingsregelingen van de bestuurder en passagierskant. De zwarte is idd. een overblijfsel van de pre-impact 911 generatie waar mee je het stationair toerental kan regelen. In principe heb je die niet nodig bij een goed afgesteld CIS-systeem. De handleiding van de 911 serie (74-76) geeft dat ook zo aan trouwens.

0

Die twee rode wel maar die zwarte vermoedelijk niet …

0

Da’s toch verwarming?

0

@Varmays of iemand anders die iets over 911 2.7 porsches kent: tussen de voorzetels naast de handrem zitten drie handles, 2 rode en 1 zwarte. Weet iemand waarvoor die zwarte dient? Zou dat iets kunnen te maken hebben met de motor – toerental bij stationair draaien?

0

Met een 5-bladige werkt het ook natuurlijk alleen was het niet direct Porsche meest slim idee op het gebied van engineering 🙂
                        Je kan zelf gemakkelijk controleren of ze op uw auto ooit die hydraulische kettingspanners gemonteerd hebben. de deksels waar die spanners achterzitten zijn dan voorzien van dunne leidingen.
                        Bij deze foto zie je ze makkelijk.
                        porschehessel003.jpg

0

Mijne ook. Aanvankelijk is het geleverd in Hamburg, dan in Nederland verzeild geraakt, in 2009 in Belgie, en nu bij mij. Toch zit de 5-bladige schroef er nog in. Het zou niet moeilijk zijn om deze te vervngen tot ik erover sprak met iemand van joma parts. Dat van die hydraulische kettingspanners is een goede tip. Nog niet aan gedacht.

0

Mijn auto is een european en blijkbaar hebben ze hier die 5 bladige snel vervangen door de 11 bladige. Resultaat is dat de temperatuur nooit te hoog komt, zelfs niet als het hoog zomer is, dat is toch mijn ervaring.
                            Ook zijn er hydraulische kettinspanners geplaatst ook de moeite om eens te controleren.

0

Thx varmays voor het snelle antwoord. Heb jij jouw 5-bladige schroef vervangen door een 11-bladige?

0

https://porscheforum.be/forum/4-911/123531-probleem-oplossend-denken-cis-k-jetronic

Ik heb er eens een artikeltje over gemaakt (5de foto, dat is de WUR)

0

Weet iemand hoe een WUR (warmdraairegelaar) er uit ziet en waar dat zit in de motor?

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 104)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.