Kanarie

• Maker
    Discussie
  • Na lange tijd niet meer op het forum te zijn geweest ben ik terug. Reden was de mislopen aankoop van een groene 964 (madam was niet akkoord met mijn aankoop) die ik na foto’s en melding van de aankoop, afgezegd heb.
    Maandag ll heb ik geheel onverwacht via een veiling een kanariegele 911 1976 2.7 (modeljaar1977) gekocht die ik sedert donderdag ll op mijn oprit heb staan. Momenteel ben ik een grondige inspectie van de porsche aan het doen, en tot nu toe ziet het er goed uit. Toch had ik graag jullie mening gehad over 911’en van dat type plus evt opmerkingen op de foto’s in bijlage.
    Zo is de lichtbalk achteraan niet origineel, is hij niet in originele kleur, …
    Ik heb ook nog specifieke vragen, bvb het chassisnur is 9117301023 en het motornr is 6371509. Zijn dat matching nrs en hoe kan men dat weten? Hoe kan je de originele kleur achterhalen?
    Alle info is welkom en dan bij voorbaat.

Attachments:
    • image_2014-10-26.jpg
    • image_2014-10-26-2.jpg
    • image_2014-10-26-3.jpg
    • image_2014-10-26-4.jpg
15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 104)
    • Idd, was een werkje van twee uur’

0

Bedankt , heel duidelijk maar vrij ingrijpend.

0

Ik zal dat proberen uit te leggen.het motorblok bestaat uit twee delen die aan elkaar vastgemaakt zijn. Van onderen gezien is er een rand aan de motor met gaten in. Door die gaten worden bouten gedraaid om de helften met elkaar te verbinden. Vermoedelijk werd door een vorige eigenaar een krik onder de motor geplaatst en werd deze opgekrikt. Hierdoor waren de delen van elkaar losgekomen, en hadden de bouten geen grip meer in het blok. Omdat de draad in de gaten weg was, en er geen ruimte is om nieuwe draad aan te brengen, werden de gaten uitgefreesd, en werden er andere bouten ingedraaid, met een moer. Door deze goed aan te trekken is de schade, berokkend door de krik, dichtgegaan, en lekt de motor niet meer. Om helemaal zeker te zijn, ook voor andere plaatsen, heb ik nieuwe onderste en bovenste kleppendeksels besteld met nieuwe dichtingen, nieuwe moeren en nieuwe rondellen. Kwestie van zeker te zijn. Dus, zo is mijn 2.7 motor lekvrij :relaxman:
          Hopelijk is het een beetje duidelijk 😉

0

welke ingreep van de garagehouder heeft het olielek gestopt?

0

Wordt EN een krik 😀

0

[quote=”peter993″ post=194590]. Zo heb ik wat budget vrij om een originele autoradio te zoeken en te monteren :happydance: . ! :up:[/quote]

Of een krik. :mrgreen:

0

De WUR zal binnengebracht worden bij Joma Parts voor herstel.
                  Gisteren nog schitterend nieuws gekregen. Normaal moest de motor uitgehaald worden en gedemonteerd worden ivm het olielek, want hij verloor veel olie. Door een ingreep van de garagehouder waar hij staat is hij volledig droog en lekvrij! Scheelt toch wat eurootjes. Zo heb ik wat budget vrij om een originele autoradio te zoeken en te monteren :happydance: . Veel hangt toch af van de garage waar je hem brengt. Had men de motor uitgehaald en hem lekvrij gemaakt zou ik niet beter geweten hebben dan dat dat nodig was. Thx voor de eerlijkheid PCR! :up:

0

Ja. Bij de bekende merken gooien ze het er vaak in bij een grote beurt.

0

Is het toepassen van injector-reiniger aangewezen voor alle Porsches die de laatste tijd weinig gereden hebben?

0

Ik heb het zelfde probleem gehad, vergeet echter niet dat het verschillende oorzaken kan hebben, vacuum lek, WUR die niet meer goed werkt, de Thermo Valve die niet goed werkt enz… Meten is weten in dit geval. Dus voor je zaken gaat wijzigen/vervangen (wat vrij kostbaar is) eerst via eliminatie mogelijke oorzaken van je slecht starten uitschakelen om zo tot de meest waarschijnlijk oplossing te komen. Dan nog kan het een combinatie zijn van 2 of meer oorzaken.

0

Je zou het kunnen proberen met injector-reiniger. Vol tanken, reiniger erin en half leeg rijden in een keer, en weer vol tanken. Soms/meestal werkt dat afdoende.

0

in het engelse jargon spreekt men van WUR (warm up regulator)

0

Bij het starten, blijft mijn motor niet uit zichzelf draaien. Je moet gas geven zodat je zelf de motor in hogere toeren houdt, tot hij warmgedraaid is. Dit zou liggen aan een “bimetaal” die defect is en dat onderdeel moet vervangen worden. Kent iemand de correcte naam voor dit onderdeel?

0

Zo heel erg informatief cq compleet zijn die gegevens nou ook weer niet… (qua invulling)

Bij het RDW snappen ze niet zoveel van Porsches! :geek:

Momenteel in het nieuws (voordat de terroristen los gingen) dat de criminelen de ge-eikte nummerplaten en machines om ze te maken de afgelopen jaren hebben ontvreemd. Nette burgers krijgen inmiddels volop boetes thuis voor allerlei overtredingen en misdrijven die zijn begaan door dezelfde type auto’s met copien van de burger zijn originele platen.

En dan moet je dus als burger maar gaan bewijzen dat jij het niet was. Zwaar frustrerend tuurlijk. Het is nu zelfs zo ver gegaan, dat een burger zijn eigen wagen in beslag is genomen omdat een zelfde auto met zijn nummerplaten op het internet te koop stond die tevens als gestolen stond vermeld.

OINK???????????????????????? 😯

Gekker moet het niet worden!!! :puke:

Gelukkig rijden er van ons wagenpark niet zoveel rond!! :happydance:

Nog eentje over onze RDW.

Je importeert een auto uit het buitenland, je draait de km-stand terug en je verkoopt hem in Nederland voor het dubbele. De RDW ziet op de vb Duitse keuringspapieren dat de km-stand 200.000 behoort te zijn, neemt vervolgens notitie van de veel lagere teruggedraaide stand. Dan kan je naar de balie 107 euro afrekenen (dan verdient de RDW ook wat) en krijg je je nieuw papieren enzo. Bij de eerst volgende keuring wordt keurig de nieuwe kilometerstand genoteerd. Hoezo slapend rijk worden?

Offuh, nu we toch bezig zijn. Je koopt als Hollander een Porsche in Duitsland, je huurt een oplegger voor 100 euro, je laat door een onverlaat de km-stand terug zetten voor 150 euro, je voert hem vervolgens in voor 107 euro, je keurt hem voor 25 euro en vervolgens verkoop je hem aan een Belg voor + 10.000 euro… :think: :mrgreen:

Zo gaat dat dus tegenwoordig!

0

Ik heb dit ook eens geprobeerd.
                                  Kenteken niet bekend volgens de site 🙁
                                  Zouden de gegevens verdwijnen na uitschrijven/uitvoeren wagen ?

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 104)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.