Kanarie

• Maker
    Discussie
  • Na lange tijd niet meer op het forum te zijn geweest ben ik terug. Reden was de mislopen aankoop van een groene 964 (madam was niet akkoord met mijn aankoop) die ik na foto’s en melding van de aankoop, afgezegd heb.
    Maandag ll heb ik geheel onverwacht via een veiling een kanariegele 911 1976 2.7 (modeljaar1977) gekocht die ik sedert donderdag ll op mijn oprit heb staan. Momenteel ben ik een grondige inspectie van de porsche aan het doen, en tot nu toe ziet het er goed uit. Toch had ik graag jullie mening gehad over 911’en van dat type plus evt opmerkingen op de foto’s in bijlage.
    Zo is de lichtbalk achteraan niet origineel, is hij niet in originele kleur, …
    Ik heb ook nog specifieke vragen, bvb het chassisnur is 9117301023 en het motornr is 6371509. Zijn dat matching nrs en hoe kan men dat weten? Hoe kan je de originele kleur achterhalen?
    Alle info is welkom en dan bij voorbaat.

Attachments:
    • image_2014-10-26.jpg
    • image_2014-10-26-2.jpg
    • image_2014-10-26-3.jpg
    • image_2014-10-26-4.jpg
15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 104)
    • Thx hendrik. Ik heb het nederlandse kentekenbewijs en zal het eens opzoeken. :drink:

ff hoehelen:

https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uw-gegevens-in-het-kentekenregister-inzien-.aspx

Zou het internet dan toch het geheugen aantasten? :coolness:

er zitten hier een paar noorderburen die je een gedetailleerd antwoord kunnen geven. maar ik denk dat in NL de wageninfo obv het kenteken ipv chassisnr opvraagbaar is.
          dus als je dat kan achterhalen …

Ik heb kunnen achterhalen dat mijn porsche sedert 2009 ingeschreven is in Belgie, en ik weet dat hij afkomstig is uit Nederland. Weet iemand of ik gegevens mbt mijn auto bij de div in Nederland kan bekomen, of als er een andere dienst is in Nederland waar men adhv het chassisnummer meer te weten kan komen over zijn auto?

[quote=”peter993″ post=192913]Is er iemand met een gewone 911 2.7 zoals de mijne die een originele krik heeft, die er een foto zou kunnen van maken en posten? Die van mij ontbreekt en ik zou graag een originele kopen. Thx[/quote]

Deze misschien?

Bij verkoop van een 911, mag je meer vragen voor een coupé tov een targa, of is een targa juist duurder dan een coupé? Als ik de prijzen bekijk van een 2.7, 3.0 en 3.2 coupé, lijkt het alsof die minder gaan dan een targa, of ben ik mis? :think:

Thx deepee :up:

online te koop hier

wagenheber911g2_7.png

Is er iemand met een gewone 911 2.7 zoals de mijne die een originele krik heeft, die er een foto zou kunnen van maken en posten? Die van mij ontbreekt en ik zou graag een originele kopen. Thx

@Peter, wil je a.u.b bij een rechtstreeks antwoord niet elke keer quoten, maar gewoon antwoorden.

Oké, thx voor de tip.

Peter,

Ik heb net het zelfde gedaan, de pinnetjes afgezaagd en de rest weggeslepen. Bij de Autovak hier in bij ons in de buurt heb ik een dubbelzijdige kleefband gehaald, speciaal voor het plaatsen van emblemen. Het 911 logo hangt er nu toch al een aantal maanden op zonder problemen. Zorg er wel voor dat de kleefband tegen water en hitte kan.

Probleem is dat ik hem al liggen heb en deze wil gebruiken. Zal werken met dubbelzijdige kleefband. Zal het beste zijn denk ik. Bedankt voor de tip.

op ebay heb ik logo’s gezien die je kan plakken, het is wel in duitsland, wappen emblem noemt dat als je de zoekfunctie gebruikt bij ebay.de

Het metalen 911 logo voor op de motorkap heeft twee metalen pinnetjes. Weet iemand de juiste plaats waar die gaatjes gemaakt moeten worden? Eigenlijk spijtig dat ik daar gaten in zou moeten boren. Had al gedacht om die pinnetjes af te zagen en het logo te bevestigen met dubbelzijdige kleefband. Iemand enig idee hoe ik het best kan te werk gaan?

[quote=”Varmays” post=185430]Als het europees model is dan staat er op de motorkap “911” is het een Amerikaans versie dan is het een “911S”. Carrera op een reguliere 911 van het jaar 1974-77 plakken is zoals een GOLF diesel met een sticker GTI 😀
                                  Op de rooster van het motor compartiment kan er ook nog de aanduiding 2.7 hangen alleen weet ik niet of dat dit standaard is? Misschien zijn er mensen die dit wel weten?[/quote]

De aanduiding 2.7 is wel degelijk standaard op het Europese basismodel van de gewone 911. Toch als ik Peter Morgan mag geloven! Weet iemand de juiste positie waar de vermelding 911 moet komen op de motorkap?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 104)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.