Kanarie

• Maker
    Discussie
  • Na lange tijd niet meer op het forum te zijn geweest ben ik terug. Reden was de mislopen aankoop van een groene 964 (madam was niet akkoord met mijn aankoop) die ik na foto’s en melding van de aankoop, afgezegd heb.
    Maandag ll heb ik geheel onverwacht via een veiling een kanariegele 911 1976 2.7 (modeljaar1977) gekocht die ik sedert donderdag ll op mijn oprit heb staan. Momenteel ben ik een grondige inspectie van de porsche aan het doen, en tot nu toe ziet het er goed uit. Toch had ik graag jullie mening gehad over 911’en van dat type plus evt opmerkingen op de foto’s in bijlage.
    Zo is de lichtbalk achteraan niet origineel, is hij niet in originele kleur, …
    Ik heb ook nog specifieke vragen, bvb het chassisnur is 9117301023 en het motornr is 6371509. Zijn dat matching nrs en hoe kan men dat weten? Hoe kan je de originele kleur achterhalen?
    Alle info is welkom en dan bij voorbaat.

Attachments:
    • image_2014-10-26.jpg
    • image_2014-10-26-2.jpg
    • image_2014-10-26-3.jpg
    • image_2014-10-26-4.jpg
15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 104)
    • Het is in elk geval een Europees model en graag zou ik hebben dat het plaatje klopt, dat hij origineel staat. Dus idd nog proberen te achterhalen hoe het zit met het “2.7” opschrift.

Als het europees model is dan staat er op de motorkap “911” is het een Amerikaans versie dan is het een “911S”. Carrera op een reguliere 911 van het jaar 1974-77 plakken is zoals een GOLF diesel met een sticker GTI 😀
        Op de rooster van het motor compartiment kan er ook nog de aanduiding 2.7 hangen alleen weet ik niet of dat dit standaard is? Misschien zijn er mensen die dit wel weten?

Vanaf de 3.2 in 1983 werd het Carrera logo gebruikt voor de “gewone” 911.
          Daarvoor was het gereserveerd voor de extra sportieve modellen , zoals de Carrera 2.7 RS van 1973 en nog vroeger de 356 Carrera met de fameuze 2 liter motor met bovenliggende nokkenassen.

Wim

Daar staat meestal de motorinhoud op het rooster zoals je vermeld, en bij sommige staat er ook 911 op de motorkap met vermelding S,T of E

Weet soms iemand wat er op de motorkap staat van een gewone 911 2.7 van 1976 modeljaar 1977? Is dat “Carrera” of “911”? Dat is mij niet duidelijk. Wel zal ik nog de vermelding “2.7”op het rooster van de motorkap plaatsen, en daar bij zou ik ook graag de juiste vermelding op de motorkap plaatsen. Nu staat er “Carrera” op maar ik vermoed dat dat niet correct is.

[quote=”Robin” post=184993]Doet er mij trouwens aan denken: het vervangen van een deurslot, is dat een beetje doenbaar voor iemand die dat nog nooit gedaan heeft?[/quote]
                Mijn zoon heeft de sloten van de 924 al vervangen.

Bestelling vandaag reeds aangekomen met DPD, één dag vroeger dan verwacht. Ik was een beetje wantrouwig maar alles is zeer goed gelopen, zelfs de communicatie met rose passion via mail. Ik kan het iedereen aanraden en zal in de toekomst zeker nog via hen werken.

vanaf Belgie is het dpd, je kan het eventueel op je werk laten toekomen, doe ik ook altijd, dan ben ik zeker dat er iemand is voor de receptie van de goederen

Thx, ik laat nog weten hoe het afgelopen is. Denk dat mijn bestelling hier vrijdag zou moeten zijn.

rose passion is wel betrouwbaar hoor, don’t worry :up:

voila, juist bestellingske geplaceerd bij rose passion en overschrijving uitgevoerd. Ben benieuwd … De bestelling betreft de 5 stickers die in het motorkompartiment moeten hangen, boven de lichtbalk.

Ja, dat de sloten nog origineel zijn, is uiteraard handig! 😀

Maar als de huidige sleutel ook gebruikt kan worden om te starten, is de kans dan niet groot dat dit nog origineel is?

Doet er mij trouwens aan denken: het vervangen van een deurslot, is dat een beetje doenbaar voor iemand die dat nog nooit gedaan heeft?

Idd, als de sloten niet meer origineel zijn heb je een probleem. Denk er net aan, op autobeurzen zie je altijd “de sleutelprofessor” staan. Heb eens naar zijn website gekeken en heb gezien dat hij ook autosleutels van Porsche heeft. Bij de volgende beurs waar ik naartoe ga, dat wordt Kortrijk in december zal ik er eens naartoe gaan. Bedankt voor de tips.

Wim

En dan hopen dat de sloten nog origineel zijn. 😉

Bij Porsche zelf? Bestellen ze hoogstwaarschijnlijk ahv chassisnummer.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 104)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.