Kanarie

• Maker
    Discussie
  • Na lange tijd niet meer op het forum te zijn geweest ben ik terug. Reden was de mislopen aankoop van een groene 964 (madam was niet akkoord met mijn aankoop) die ik na foto’s en melding van de aankoop, afgezegd heb.
    Maandag ll heb ik geheel onverwacht via een veiling een kanariegele 911 1976 2.7 (modeljaar1977) gekocht die ik sedert donderdag ll op mijn oprit heb staan. Momenteel ben ik een grondige inspectie van de porsche aan het doen, en tot nu toe ziet het er goed uit. Toch had ik graag jullie mening gehad over 911’en van dat type plus evt opmerkingen op de foto’s in bijlage.
    Zo is de lichtbalk achteraan niet origineel, is hij niet in originele kleur, …
    Ik heb ook nog specifieke vragen, bvb het chassisnur is 9117301023 en het motornr is 6371509. Zijn dat matching nrs en hoe kan men dat weten? Hoe kan je de originele kleur achterhalen?
    Alle info is welkom en dan bij voorbaat.

Attachments:
    • image_2014-10-26.jpg
    • image_2014-10-26-2.jpg
    • image_2014-10-26-3.jpg
    • image_2014-10-26-4.jpg
15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 104)
    • ik heb een nieuwe sleutel laten bij maken bij rescue 911

0
      Wim

En hier kun je ze ook bestellen.

http://www.vankesselwebshop.nl/c-1849143/sleutels/

0

Je kan die bij Porsche zelf bestellen of kijk even op ebay (+/- €50) daar staan er ook. Het enigste wat je dan nog moet doen is naar de sleutelmaker gaan samen met je originele en hij slijpt er dan de juiste kantjes aan.

hier een voorbeeldje : http://www.benl.ebay.be/itm/281259122933?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

0

Momenteel heb ik maar één nagemaakte sleutel voor de Porsche, dus geen originele. Weet iemand of ik nog aan originele sleutels zou kunnen komen en waar?

0
              XXX

Ik speel met de gedachte om op de zijflanken van de kanarie een sticker te kleven met de vermelding “PORSCHE”of “CARRERA”. Ik denk dat dat wel mooier zal zijn. Weet iemand waar je aan dergelijke stickers kan komen en of deze evt voor u gekleefd worden?

Attachments:
                  • image_2014-11-15.jpg
                  • image_2014-11-15-2.jpg
                  0
                  Wim

Hoeft altijd geen grote stukken of kosten zijn. 😉

En nu kun je weer genieten. :up:

0

@cabrio wim: wat mijn defecte versnellingsbak betreft, het was idd iets wat losgekomen was. Het euvel is reeds hersteld zonder grote kosten. :happydance:

0

Wat betreft onderdelen, levering en prijs ben ik wel tevreden van http://www.rosepassion.com/nl/sel
                        Heb zelf al 2 bestellingen geplaatst bij die firma en alles keurig binnen de week geleverd gekregen. Vind de website handig om onderdelen op te zoeken.

0

Ben beetje gerustgesteld. Die fan Zal ik zelf verwisselen dan, als dat beter is. Voor onderdelen ben ik aan het twijfelen of ik naar FG Porsche zou gaan of Jomaparts. Heeft er iemand ervaring waar ik het best gediend zou zijn? Of weet iemand of er nog een plaats is in west-vlaanderen waar ik ook evt zou terecht kunnen voor onderdelen?

0
                          Wim

Hoeft niet Peter, ik zou eerst eens de afstelling controleren, want als er speling op zit od los zit kan deze wat verschoven zijn en zo de versnellingen niet meer pakken.

En fan omzetten is simpel hoor, hoef je niet voor gestudeerd te hebben. 😉

0

Ik ben in elk geval blij dat ik al veel gelezen heb op het Porsche forum. Zo las ik dat je bij de aankoop van een 911 het best een extra budget voorziet voor werken aan de wagen. Zo gezegd, zo gedaan, wat nu blijkt nodig te zijn. Ik reed hem gisteren naar de garage en de 2de en 3de versnelling werkten plots niet meer. Zal dus wel wat kosten om te herstellen. Wie weet wat er nog volgt …

0

[quote=”cabrio wim” post=183934]De 2.7 blokjes stonden niet erg bekend als betrouwbaar, sorry hiervoor. 😳
                                De oorzaak was met name het feit dat de blokken erg warm lopen.
                                Vanaf 1976 heeft de 2.7 bij de geboorte een vijf-bladige ventilator, daar waar voorheen een elfbladige werd gemonteerd. De dynamo (en dus de ventilator) draait sneller, en dus kon worden volstaan met minder bladen.
                                Het doel echter was om de motor warmer te laten lopen om zo gemakkelijker aan Amerikaanse emissieeisen te kunnen voldoen. Die hogere temperatuur heeft veel 2.7-blokjes uiteindelijk de das omgedaan.
                                De latere 3.0 SC had weer een elf-bladige fan.
                                Dus als je betere koeling (lees beter koelen) wilt, dan ook een ander meer bladige fan plaatsen. :idea:[/quote]

Zou het moeilijk zijn om de 5-bladige fan af te nemen en zelf een 11-bladige te plaatsen?

0

Volgens het boek van Peter Morgan; enkel in 1976 voor de “oude” S motor van 165 PK.
                                  Rotatiesnelheid 1,8:1 i.p.v 1,3:1 van de elfbladige.
                                  De Carrera 3.0 van dat jaar had die 5 bladige blijkbaar ook.
                                  Er werd terug van afgestapt wegens problemen met de geluidsproduktie met name op de Amerikaanse en Zwitserse markten.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 104)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.