Kanarie

• Maker
    Discussie
  • Na lange tijd niet meer op het forum te zijn geweest ben ik terug. Reden was de mislopen aankoop van een groene 964 (madam was niet akkoord met mijn aankoop) die ik na foto’s en melding van de aankoop, afgezegd heb.
    Maandag ll heb ik geheel onverwacht via een veiling een kanariegele 911 1976 2.7 (modeljaar1977) gekocht die ik sedert donderdag ll op mijn oprit heb staan. Momenteel ben ik een grondige inspectie van de porsche aan het doen, en tot nu toe ziet het er goed uit. Toch had ik graag jullie mening gehad over 911’en van dat type plus evt opmerkingen op de foto’s in bijlage.
    Zo is de lichtbalk achteraan niet origineel, is hij niet in originele kleur, …
    Ik heb ook nog specifieke vragen, bvb het chassisnur is 9117301023 en het motornr is 6371509. Zijn dat matching nrs en hoe kan men dat weten? Hoe kan je de originele kleur achterhalen?
    Alle info is welkom en dan bij voorbaat.

Attachments:
    • image_2014-10-26.jpg
    • image_2014-10-26-2.jpg
    • image_2014-10-26-3.jpg
    • image_2014-10-26-4.jpg
15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 104)
  • Wim

De 2.7 blokjes stonden niet erg bekend als betrouwbaar, sorry hiervoor. 😳
      De oorzaak was met name het feit dat de blokken erg warm lopen.
      Vanaf 1976 heeft de 2.7 bij de geboorte een vijf-bladige ventilator, daar waar voorheen een elfbladige werd gemonteerd. De dynamo (en dus de ventilator) draait sneller, en dus kon worden volstaan met minder bladen.
      Het doel echter was om de motor warmer te laten lopen om zo gemakkelijker aan Amerikaanse emissieeisen te kunnen voldoen. Die hogere temperatuur heeft veel 2.7-blokjes uiteindelijk de das omgedaan.
      De latere 3.0 SC had weer een elf-bladige fan.
      Dus als je betere koeling (lees beter koelen) wilt, dan ook een ander meer bladige fan plaatsen. 💡

Wat mij opvalt is dat mijn Porsche een 5-bladige koelluchtventilator heeft, waar andere gewone 2.7 uit 1976 een gewone hebben. Wat is het verschil tussen de twee? Iemand enig idee?

Morgen wordt de kanarie voor de eerste keer uitgelaten. Eerst gaan tanken en dan naar de garage om in orde te zetten voor de keuring. Volgende week oldtimerplaten halen en dan rijden. Hopelijk wacht het nog een beetje met vriezen zodat het strooizout achterwege blijft. Anders zet ik hem tot het voorjaar aan de kant. Zie al uit naar mijn eerste rit morgen :driver:

Wellicht stroomt er niet voldoende stroom door de draden.
            Kan zijn dat ze te dun zijn, kan je oplossen door relais te plaatsen.
            Kan ook ergens slecht contact zijn, kijk hier zeker ook de massa goed na.
            De massa kan je makkelijk testen door bvb een startkabel rechtstreeks op uw batterij te zetten om dan de lichten opnieuw te proberen via de startkabel ipv de vaste bedrading 💡

Vandaag probeerde ik met mijn beperkte kennis autoelectriciteit de voorste mistlichten aan te sluiten. Ik kwam echter voor een schijnbaar onoplosbaar raadsel te staan. Op de aansluitdraden van de auto zat een spanning van 12V, de mistlampen zijn goed (werken) doch bij aansluiten branden ze niet. Meer nog, bij het meten van de spanning met een multimeter en het aansluiten van de draden van het mistlicht, valt de spanning weg van zodra de tweede draad in contact komt met de tweede draad van de mistlicht! Weet iemand wat er verkeerd loopt?

[quote=”Mushroom” post=182907]Lichtbalk is niet origineel maar ‘t is dat of zo’n plaaster van een mistachterlicht. Ik zou ‘m mooi laten zitten.
                Ziet er voor de rest netjes uit :first:
                Wat is de originele kleur?
                Wanneer is Porsche eigenlijk overgestapt van chroom naar zwarte trim?[/quote]

Ik weet ook niet wanneer Porsche is overgestapt, maar ik weet wel dat hij
                Optie 496 “chrome parts black” heeft.

Wim

Deze link is ook heel handig om dingen zoals matching o.i.d. op te zoeken.

http://www.elferhelfer.com

you’re welcome.

[quote=”Igordiver” post=182951]Mag wel in zo n kleurke, origineel of niet :up:

Marc.Noack@porsche.de

Deze brave meneer kan U vertellen of ze matching zijn of niet.[/quote]

Bedankt voor het email adres. Ik heb die brave meneer onmiddellijk een email toegestuurd en vandaag al antwoord gekregen. Blijkt idd een matching numbers te zijn. Heb ook nog extra info gekregen. Blijkt fabriekaf geleverd te zijn in het oranje.

ok, daar heb ik ook begrip voor! En dan kan ik nu dus gaan slapen :happy:

[quote=”Sensa911″ post=183003]Komaan Peter, schrijf het nu even! Dan kan ik gaan slapen, ik moet morgenvroeg om 5 uur opstaan! :sleep: :sleep: :sleep:[/quote]

Het openingsbod was 1 euro. In persoon zou ik wel zeggen hoeveel ik betaald heb, maar ik zal dat hier niet neerschrijven. Wie weet wie allemaal mee leest! Als ik hem dan later wil verkopen zal de koper de prijs in het achterhoofd hebben die ik betaald heb, ongeacht hoeveel ik erin gestoken heb. Ik moet jullie dus teleur stellen wat de prijs betreft 😕

Komaan Peter, schrijf het nu even! Dan kan ik gaan slapen, ik moet morgenvroeg om 5 uur opstaan! :sleep: :sleep: :sleep:

openingsbod was 15.000 +5% veilingskosten +21% op die 5%
                              50 biedingen later horen we straks 😉

En tis dan nog de waarheid :engeltje:

Ik ben daar ook benieuwd naar!

En, lijkt mij ook een goed systeem om een “niet medewerkende madam” voor bij te steken! Ik deed een bod voor zo lage prijs en nu heb ik hem toch wel zeker… ik hoor het me zo zeggen :relaxman: :relaxman:

Ik heb m geabonneerd op de website en hou de 964 cabrios in het oog!

Merci voor het delen van de wijsheid!

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 104)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.